ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ترون چیست؟

1401/12/18 0

ترون پلتفرم بلاک چینی غیرمتمرکزی است که با هدف دگرگون‌کردن صنعت سرگرمی راه‌اندازی شده است. این بلاک چین هدف اصلی‌اش را ایجاد پلتفرمی رایگان و بین‌المللی برای به‌اشتراک‌گذاشتن محتوای دیجیتال عنوان کرده است. این پروژه بستر مناسبی برای قراردادهای هوشمند و اپلیکیشن‌های غیرمتمرکز ارائه می‌کند و با سرعت زیاد و کارمزد نزدیک به صفر خود، رقیب قدرتمندی برای اتریوم به‌شمار می‌رود. در این مطلب، ابتدا ترون و تاریخچه شکل‌گیری آن را مرور می‌کنیم. سپس، نحوه عملکرد این بلاک چین را توضیح می‌دهیم تا بهتر بفهمید ترون چیست و چه چیزهایی آن را از سایر شبکه‌ها متمایمز می‌کند. درادامه، اکوسیستم ترون را معرفی می‌کنیم و توکن‌های پشتیبانی‌شده آن را نام می‌بریم و در انتها نیز، روش‌های خرید و کیف پول‌های ترون را توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید به‌طورکامل با ترون آشنا شوید، خواندن این مقاله را از دست ندهید.

ارز دیجیتال ترون چیست؟

برای درک بهتر ارز دیجیتال ترون بهتر است که از مبانی اولیه آن آغاز کنیم. پروتکل TRON در میان بزرگ ترین سیستم عامل های مبتنی بر بلاک چین دنیا قرار دارد. این شبکه بسیار مقیاس پذیر و دارای توان عملیاتی زیادی است. یکی از محتواهای تولیدی توسط ترون برنامه های غیرمتمرکز (DApps) است. ترون قادر به پشتیبانی طیف گسترده‌ای از برنامه های غیرمتمرکز در شبکه خود میباشد. افرادی که طرفدار شبکه‌های اجتماعی، بازی‌ها و دیگر سرگرمی های آنلاین هستند در آینده حتماً از کارایی شبکه ترون لذت خواهند برد. در حقیقت کاربران با استفاده از شبکه Tron می‌توانند اپلیکیشن و برنامه‌های غیرمتمرکز برای این سرگرمی ها را بسازند.

تاریخچه ارز دیجیتال ترون :

ارز دیجیتال ترون مانند سایر ارزهای دیجیتال سابقه زیادی ندارد. این ارز در سال ۲۰۱۷ با قیمت ۰٫۰۰۱۹ دلاری و با ۷۰ میلیون دلار سرمایه‌ اولیه برای توسعه دهنده عرضه شده است. اعضای سازنده آن همگی کارمندان شرکت‌های بزرگِ توسعه دهنده‌ ارز دیجیتال و کسب‌وکار اینترنتی هستند که با گرد هم آمدن اقدام به توسعه ترون نموده‌اند. در عرضه‌ اولیه‌ این ارز دیجیتال، توکن‌های اولیه‌ مبتنی بر شبکه اتریوم عرضه شده و یک سال پس از عرضه شبکه‌ اختصاصی خود ترون پشتیبانی از این ارز دیجیتال را به عهده گرفت. اولین توکن رسمی ترون نیز با نام ERC-20 معرفی شد.

هدف از ایجاد ترون :

به گفته بنیاد ترون، یک هدف واضح و روشن از ساخت پلتفرم و ارز دیجیتال ترون دنبال می‌شود. این هدف، استفاده از پلتفرم و ارز دیجیتال ترون برای کمک به پاداش و در واقع، حق‌الزحمه دادن به تولیدکنندگان محتوای دیجیتال بابت تلاش‌هایی است که در راستای تولید محتوا انجام داده‌اند. در حال حاضر، شرکت‌های بزرگی مانند یوتیوب، فیس‌بوک و اپل دارای حجم بالایی از محتوای دیجیتال در وب‌سایت‌های خود هستند. محتوایی که در این وب‌سایت‌ها قرار دارد همه روزه توسط گروه بزرگی از افراد مشاهده می‌شوند. این شرکت‌ها نه تنها بر آنچه کاربر منتشر و مخاطب مشاهده می‌کند کنترل دارند، بلکه عمده پولی که به وسیله تولید و انتشار این محصولات رسانه‌ای توسط تولیدکنندگان محتوا و نمایش آن به مخاطب حاصل می‌شود را دریافت می‌کنند و بخش کوچکی از آن پول به عنوان پاداش یا حق‌الزحمه به تولید کننده محتوا می‌رسد.

نتیجه گیری :
ترون برنامه‌های بسیار خوبی دارد که آن را تبدیل به فرصتی جذاب برای سرمایه‌گذاران می‌کند. ترون بر صنعتی تمرکز می‌کند که رشد عظیمی را تجربه کرده است، ولی با این حال پتانسیل‌های بکر زیادی در سرگرمی‌های جهانی دارد. این مورد می‌تواند به ترون امکان دهد تا تبدیل به محبوب‌‌ترین گزینه پرداخت کریپتو در جهان شود. این پروژه مصرف‌کنندگان را به سمت خرید سرگرمی‌های دیجیتالی با استفاده از ارز دیجیتال سوق می‌دهد. همچنین در صنعت عظیم شرط‌بندی آنلاین و بازی‌های بلاک چینی، به دلیل مزایایی که ترون به کاربران ارائه می‌دهد، رقابت با آن سخت خواهد بود. Tron می‌تواند برای فعالیت‌های مختلف و با پلتفرم‌های زیادی مورد استفاده قرار گیرد. برای مثال، کاربر می‌تواند میزان درآمد خود از بُرد در بازی آنلاین را در یک کشور برداشت کند و بدون انجام فرآیند مبادله، آن را در کشور دیگری استفاده کند. هنگامی که فازهای پروژه ترون به مرحله اجرایی برسند، صنعت سرگرمی دیجیتال متحول خواهد شد. به هنگام سرمایه‌گذاری در ترون باید بسیار مراقب باشید؛ زیرا این پروژه با تمام شلوغ کاری خود هنوز راه زیادی را پیش‌رو دارد. سرمایه گذاری در ارزهای دیجیتال ریسک به همراه دارد؛ زیرا قانونمند نشده و در آن کلاهبرداری وجود دارد. بنابراین سرمایه گذاران همواره باید منتظر از دست رفتن سرمایه خود باشند.


 

بالا