ارز دیجیتال

تولید محتوای تصویری چیست و چه مزایایی دارد 

1403/02/02 0

به کمک تولید محتوای تصویری میتوانید کاربران سایت های دیگر را به سایت خود بکشانید البته باید در نظر داشته باشید که محتوای شما باید از نظر کیفیت و مطالبی که در سایتتان وجود دارد نسبت به رقبا و سایر وبلاگ ها برتری داشته باشید. محتوای تصویری به ان دسته اغز محتوا هایی گفته میشود که با چشم ارتباط مستقیمی دارند. شاید این سوال برایتان پیش امده باشد که تولید محتوای تصویری چیست و چه مزایایی دارد ما در ادامه این مقاله پاسخ های این سوالات را میدهیم با ما همراه باشید تا هر انچه که نیاز هست در مورد تولید محتوا و تولید محتوای تصویری را بدانید. 

1.    چرا محتوای تصویری اهمیت دارد؟

تصاویر فقط چشم نواز نیستند. محتوای تصویری می تواند در انتقال و تقویت پیام شما بهتر از متن به تنهایی کمک کنند. با گرافیک، نمودار و اینفوگرافیک، می‌توانید ایده‌ها، اطلاعات و داده‌های پیچیده را در قالبی بصری که درک و به خاطر سپردن آسان‌تر است، ارتباط برقرار کنید. به همین ترتیب، با استفاده از تصاویر، ویدیوها یا داستان های رسانه های اجتماعی، می توانید لحن و پیام برند خود را به شیوه ای جذاب تر و معتبرتر منتقل کنید و ارتباطات عاطفی بیشتری با مخاطبان خود ایجاد کنید.

2.    چرا محتوای تصویری تعامل را افزایش می دهد

محتوای تصویری

محتوای تصویری فقط به دنبال جذب ترافیک به وب سایت یا پروفایل های رسانه های اجتماعی شما نیست. همچنین در مورد تقویت تعامل با مخاطبان و ایجاد روابط پویا است که می تواند منجر به وفاداری به برند، حمایت و تبدیل شود. استفاده استراتژیک از تصاویر، ویدئوها و اینفوگرافیک‌ها می‌تواند تعامل کاربر را بهبود بخشد و منجر به مشتریان، اشتراک‌گذاری‌ها، لایک‌ها، نظرات و در نهایت دنبال‌کردن بیشتر برند شود. علاوه بر این، می‌توانید با مشارکت با سازندگان محتوای بصری یا میکرو اینفلوئنسرها، از گرایش‌های اینفلوئنسر مارکتینگ بهره ببرید تا به شما در تقویت پیام برند خود و دستیابی به مخاطبان جدید کمک کنید.

3.    استفاده از خلاقیت های هوش مصنوعی و ابزارهای بازاریابی

فناوری بازاریابی در طول سال ها راه طولانی را پیموده است، از جمله هوش مصنوعی بصری. با پیشرفت در هوش مصنوعی، امکانات جدیدی برای ایجاد تصاویری پویا و پیچیده با حداقل تلاش وجود دارد. می‌توانید از ابزارهای هوش مصنوعی مانند Canva، Adobe Spark و adcreative.ai برای ایجاد پست‌ها، گرافیک‌ها و اینفوگرافیک‌های رسانه‌های اجتماعی جذاب از ابتدا استفاده کنید یا محتوای تصویری خود را تقویت کنید تا هویت برند و پیام‌های خود را ارتقا دهید. به طور مشابه، می توانید از ابزارهای بازاریابی مبتنی بر هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل رفتار کاربر، ایجاد و آزمایش کمپین های تبلیغاتی و بهینه سازی استراتژی بازاریابی خود برای دریافت بهترین نتایج استفاده کنید.

4.    محتوای تصویری به یاد ماندنی تر است

مردم بیشتر از اینکه متن را به خاطر بسپارند، تصاویر بصری را به خاطر می آورند. در واقع، بر اساس تحقیقات علمی، تصاویر 60000 برابر سریعتر از متن پردازش می شوند. این بدان معناست که استفاده موثر از تصاویر می تواند به یادآوری اطلاعات کمک کند و پیام برند شما را برای مخاطبان به یاد ماندنی تر کند. با استفاده استراتژیک از محتوای تصوری، می توانید محتوای خود را برای مدت طولانی تری در بین مخاطبان طنین انداز کنید و باعث افزایش دید برند و تعامل کاربر شود.

5.    چند مورد از ابزار های محتوای تصویری

•    ابزار تولید محتوای تصویری canva
•    ابزار تولید محتوای تصویری adobe spark
•    ابزار تولید محتوای تصویری vsco 
•    ابزار تولید محتوای تصویری pics art 

محتوای تصویری

نتیجه گیری
استفاده از محتوای تصویری مانند تصاویر، ویدیوها و رسانه های غنی از بصری برای تقویت پیام برند شما و بهبود تعامل کاربر، صرف نظر از پلتفرم ها یا کانال های مورد استفاده، ضروری است. محتوای بصری دید جستجوی ارگانیک را بهبود می‌بخشد، بازه‌های توجه کوتاه را به خود جلب می‌کند، ارتباطات را افزایش می‌دهد، تعامل و سرنخ را افزایش می‌دهد و روندهای بازاریابی تأثیرگذار را تکمیل می‌کند. خوشبختانه، ایجاد تصاویر متقاعد کننده هرگز آسان‌تر از امروز نبوده است، با ابزارهای بازاریابی قدرتمند مبتنی بر هوش مصنوعی و پلتفرم‌هایی مانند Canva یا PicMonkey که به شما در ایجاد محتوای جذاب و تصویری خیره‌کننده کمک می‌کند. بنابراین، تاکید و بهینه سازی محتوای تصویری برای تقویت هویت برند شما و جلوتر ماندن از بازی، غیرقابل انکار حیاتی است. تیم‌هایی از نویسندگان، گرافیست‌ها و طراحان وب‌سایت با استعداد و باتجربه می‌توانند اهمیت جلوه‌های بصری خیره‌کننده را نشان دهند و استراتژی‌هایی را برای ایجاد محتوای بصری فعال توصیه کنند که به طرز باورنکردنی با مخاطبان شما طنین‌انداز شود. با کمک مناسب، تصاویر، ویدئوها و تصاویر شگفت‌انگیز برای بازاریابی محتوا می‌توانند روشنگر باشند، هویت برند را تشویق کنند و ارزش زیادی برای شما و اهداف شرکت به ارمغان بیاورند. تصاویر قوی و چشم نواز را در اولویت قرار دهید تا کسب و کار خود را در جایگاه رانندگی در فضای بازار خود قرار دهید.
 

بالا