ارز دیجیتال

واچ لیست در ارز دیجیتال چیست؟

1402/03/08 0

واچ لیست ارز دیجیتال؛ لیست رمز ارزهایی که به نظر میرسه رخدادهای مهمی رو مثل کاهش یا افزایش قیمت پیش رو داشته باشن! افراد علاوه بر اینکه باید در سرمایه گذاری خودشون به خوبی عمل کنند، باید اقداماتی رو انجام بدن که به یه معامله گر حرفه ای تبدیل بشن. ایجاد واچ لیست یا Watch List رو هم میشه یکی از این موارد محسوب کرد که امروزه به دلیل فراز و فرودهای موجود در بازارهای مالی به یه ضرورت تبدیل شده! هدف ما در این مقاله این هست که در مورد واچ لیست و مفهوم اون نکاتی رو ارائه بدیم. بعد از اون هم می خواهیم مزایای موجود در ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال رو بررسی کنیم. لازمه رسیدن به سود و موفقیت در بازارهای مالی مثل بورس، فارکس و بازار پر نوسان ارزهای دیجیتال، داشتن استراتژی درست و اصولی هست. یکی از استراتژی های پرکاربرد در بین معامله گران این بازارهای مالی، ایجاد فهرست تحت نظر یا همون واچ لیست ارزهای دیجیتال هست. واچ لیست اهمیت زیادی داره. بنابراین، توصیه میشه تا در زمان سرمایه گذاری در بازار کریپتوکارنسی ها، واچ لیست ارزهای دیجیتال رو تهیه کنین. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله واچ لیست ارزهای دیجیتال چیست؟ اطلاعاتی در مورد واچ لیست ارز دیجیتال یا Watch List به شما ارائه کنیم و به بررسی مزایای ساخت واچ لیست ارزهای دیجیتال بپردازیم و موارد استفاده از واچ لیست رو مورد بررسی قرار بدیم.

واچ لیست در ارز دیجیتال چیست؟

آیا می‌دانستید که در همین لحظه حدود 23400 عدد ارز دیجیتال در بازار وجود دارد؟ این عدد بسیار زیاد است، اما هیچکس برای کسب سود مناسب و معقول در این بازار نیازی ندارد که هر یک از ارزهای موجود را بررسی و با ابزارهای مختلف تحلیل کند. واچ‌لیست در همین لحظه به کمک ما می‌آید. واچ‌لیست یا دیده‌بان به ارزها و یا سهم‌هایی گفته می‌شود که ما به صورت خاص تحت نظر می‌گیریم، چرا که معتقدیم نوسانات آن دارایی‌‌ها با استراتژی معاملات ما همسو است و پتانسیل کسب سود از این دارایی‌ها را داریم. برای مثال فرض کنید شما یک معامله‌گر اسکلپر هستید، آیا برای سودآوری باید ارزهای با نوسان بالا را انتخاب کنید؟ قطعا پاسخ این سوال منفی است زیرا با انجام این کار احتمال اینکه درگیر اسلیپیج بشوید و حساب خود را از دست دهید بسیار است. پس تا اینجا یک متغیر کوچک را برای اضافه کردن یک دارایی به واچ‌لیست را مرور کردیم و دانستیم که تنها لازمه‌ی اصلی برای داشتن یک واچ‌لیست این است که از استراتژی خود آگاه و مطمئن باشیم و توانایی مکتوب کردن آن وجود داشته باشد.

یک واچ لیست خوب چه ویژگی هایی دارد؟

پس از دانستن مفهوم واچ لیست و زمان به کارگیری آن، سوالی که پیش می آید این است که یک واچ لیست سهام خوب چه ویژگی هایی دارد؟ برای پاسخ به این سوال تعدادی از مولفه ها و نکات مربوط به تشکیل واچ لیست سهام آورده شده اسـت:
    یک واچ لیست خوب نیازمند درک درستی از فضای بازار سرمایه است؛ به این معنا که معیارهای شخص سرمایه گذار برای تشکیل واچ لیست سهام باید مطابق با شرایط جدید بازار باشد.
     تعداد سهام موجود در آن نباید بسیار زیاد و یا بسیار کم باشد؛ چراکه اگر کم باشد، دایره تصمیم گیری را محدود می کند و اگر بیش از حد زیاد باشد، شخص سرمایه گذار را دچار سردرگمی می کند.
    واچ لیست بایستی قابل انعطاف باشد و سهم های داخل آن بتوانند به روزرسانی شوند.
    واچ لیست باید دم دست باشد و سرمایه گذار هر لحظه بتواند آن را بررسی کند.

نتیجه گیری :
واچ‌لیست‌ها راهی آسان برای سرمایه‌گذاران برای ردیابی بازار به منظور مشاهده سیگنال‌ها و فرصت‌های معاملاتی هستند. در حال حاضر ابزارهای زیادی برای سرمایه‌گذاران وجود دارد که می‌توانند واچ‌لیست‌های خود را ایجاد کنند یا واچ‌لیست‌های سایر افراد را دنبال کنند. با محدود کردن بازار به فهرستی از ارزهای دیجیتال کلیدی، معامله‌گران می‌توانند توجه خود را به دقت روی ارزهای موردعلاقه خود متمرکز کنند. ساخت واچلیست در صرافی ارز دیجیتال تبدیل نیز امکان‌پذیر است. شما می‌توانید در پنل کاربری خود در تبدیل، ارزهای مختلف مثل بیت‌کوین، ریپل،‌ ترون و ۲۰۰ ارز جذاب دیگر را در لیست «منتخب‌ها» ذخیره نمایید.

بالا