ارز دیجیتال

ارز دیجیتال ورلد کوین چیست و چگونه کار میکند

1403/02/02 0

ارز دیجیتال ورلد کوین یک پلت فرم شناسایی دیجیتالی است که هدف آن ارائه یک راه راحت برای افراد است تا تأیید کند که متن آنلاین، ویدیو یا هر نوع محتوای دیگری از یک انسان واقعی به‌جای نرم‌افزار مولد هوش مصنوعی آمده است. ورلد کوین توسط شرکتی به نام Tools for Humanity ساخته شد که توسط آلتمن خالق ChatGPT تأسیس شد. این ارز دیجیتال به دنبال استفاده از همان فناوری بلاک چین رمزنگاری است که شبکه هایی مانند بیت کوین (BTC) و اتریوم (ETH) را ایمن و ضد دستکاری نگه می دارد. پروژه ورلد کوین شامل پاسپورت دیجیتال ID جهانی، کیف پول رمزنگاری World App و توکن ارز دیجیتال WLD است. ارز دیجیتال ورلد کوین از یک دستگاه تصویربرداری بیومتریک اسکن کننده عنبیه به نام Orb برای اسکن الگوهای عنبیه چشم کاربران و ایجاد یک کد شناسایی جهانی به نام IrisCode استفاده می کند. الگوهای عنبیه برای هر فرد منحصر به فرد است، دقیقاً مانند اثر انگشت. ورلد کوین ادعا می کند که هر تصویر عنبیه ای را که استفاده می کند حذف می کند و سیستم برای تأیید هویت به اسکن های بعدی کره چشم متکی نیست. World App اطلاعات کاربری کاربر را ذخیره می کند و می تواند برای تأیید هویت در برنامه های شخص ثالث استفاده شود. همچنین به عنوان یک کیف پول رمزنگاری عمل می کند که می تواند توکن های WLD و همچنین بیت کوین و اتریوم را در خود جای دهد. توکن‌های WLD، ارز دیجیتال بومی ورلد کوین هستند. تقریباً 2 میلیون کاربر که در برنامه بتا ورلد کوین شرکت کردند، هر کدام 25 توکن WLD دریافت کردند. در حال حاضر بیش از 110 میلیون توکن WLD در گردش وجود دارد، و کاغذ سفید ورلد کوین نشان می دهد که در مجموع 10 میلیارد توکن در یک دوره 15 ساله صادر می شود، که در آن زمان عرضه WLD محدود خواهد شد. علاوه بر اینکه به کاربران اینترنت اجازه می‌دهد بین افراد واقعی و ربات‌های هوش مصنوعی تمایز قائل شوند، تیم ورلد کوین امیدوار است که این پلتفرم در نهایت به کاربران کمک کند تا از رونق اقتصادی ایجاد شده توسط هوش مصنوعی سود ببرند. به عنوان مثال، آلتمن گفته است که از شناسه های جهانی می توان برای کاهش تقلب در هنگام توزیع درآمد پایه جهانی یا UBI استفاده کرد.

ارز دیجیتال ورلد کوین

ورلد کوین چیست؟

آلتمن به همراه الکس بلانیا و مکس نووندسترن، ابتکار ارز دیجیتال و پلتفرم آنلاین موسوم به ارز دیجیتال ورلد کوین را پایه گذاری کردند. این فناوری‌های هوش مصنوعی را با ارزهای دیجیتال و بلاک چین در یک پروتکل منبع باز ترکیب می‌کند تا به هر کسی امکان دسترسی به اقتصاد جهانی را بدهد. ارز دیجیتال ورلد کوین مانند سایر ارزهای دیجیتال غیرمتمرکز است، به این معنی که تصمیمات توسط کاربران گرفته می شود و نه یک نهاد متمرکز، مانند یک بانک. توسعه این پروژه دو سال طول کشید. این سازمان به دنبال رفع نابرابری درآمد از طریق یک شناسه جهانی منحصر به فرد است. شناسه جهانی ثابت می کند که شخصی یک شخص است و نه نوعی ربات یا هوش مصنوعی. این پروژه سه بخش دارد:
•    یک هویت دیجیتال منحصر به فرد برای استفاده در سطح جهانی.
•    یک ارز جهانی از طریق توکن های Worldcoin.
•    برنامه ای برای پرداخت ها، نقل و انتقالات و خریدها با استفاده از ارز دیجیتال یا دارایی های سنتی

ارز دیجیتال ورلد کوین

Worldcoin چگونه کار می کند؟

ارز دیجیتال ورلد کوین با سایر ارزهای رمزپایه محبوب مانند بیت کوین و اتریوم متفاوت است، زیرا بدون نیاز به سرمایه گذاری اولیه، رمزی برای آینده به مردم ارائه می دهد. هدف پروژه Worldcoin کمک به ایجاد یک اقتصاد جهانی برای همه، صرف نظر از وضعیت کشور یا اقتصادی است. برای دریافت Worldcoin، افراد باید چشمان خود را از طریق یک دستگاه کروی شکل به نام Orb اسکن کنند تا مطمئن شوند که همه انسان هستند و فقط یک بار ثبت نام می کنند. با ادامه رشد هوش مصنوعی، شناسه منحصربه‌فرد در مرکز قرار می‌گیرد و اثبات اینکه فردی در مقابل یک ماشین است، با ظهور هوش مصنوعی حیاتی است. عنبیه ها برای هر فرد متمایز هستند، شبیه به اثر انگشت. ساختار عنبیه چشم های سوژه توسط Orb برای تولید یک کد شناسایی خاص که به عنوان شناسه منحصر به فرد فرد عمل می کند، استفاده می شود. سپس کد بر روی بلاک چین غیرمتمرکز Worldcoin ذخیره می شود تا از تکرار کد توسط دیگران جلوگیری شود. اسکن‌ها ناشناس هستند، بنابراین پس از ایجاد شناسه نمی‌توان آن‌ها را در آن شخص ردیابی کرد.

آینده ورلد کوین چگونه هست

با وجود چالش ها، آینده ارز دیجیتال ورلد کوین امیدوارکننده به نظر می رسد. ویژگی های منحصر به فرد و چشم انداز جاه طلبانه ورلد کوین توجه قابل توجهی را در دنیای ارزهای دیجیتال به خود جلب کرده است. همانطور که افراد بیشتری از استفاده از ارزهای رمزپایه آگاه می شوند و با آن راحت می شوند، تقاضا برای ورلد کوین احتمالاً افزایش می یابد. علاوه بر این، تیم ورلد کوین به طور مداوم در حال کار بر روی بهبود ویژگی‌ها و قابلیت استفاده آن است. این، همراه با تعهد آنها برای دسترسی به ورلد کوین برای همه، احتمالاً باعث رشد آن در سال های آینده خواهد شد. با این حال، مهم است که به خاطر داشته باشید که آینده ورلد کوین، مانند هر ارز دیجیتال دیگری، نامشخص است. تکامل ورلد کوین تا حد زیادی به نحوه عبور از چالش ها و به حداکثر رساندن فرصت های پیش رو بستگی دارد.

ارز دیجیتال ورلد کوین

نتیجه گیری 
ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال ورلد کوین، نحوه کار کرد ان و... بحث کردیم. همانطور که ظهور ورلد کوین را بررسی کردیم ، واضح است که این ارز دیجیتال جدید موجی از پتانسیل و نوید را به همراه دارد. چشم انداز ورلد کوین مبنی بر تبدیل شدن به یک ارز دیجیتال پذیرفته شده جهانی نه تنها جاه طلبانه است، بلکه متحول کننده است. با دموکراتیک کردن دسترسی به خدمات مالی و افزایش امنیت و کارایی تراکنش‌ها، ورلد کوین به طور بالقوه می‌تواند چشم‌انداز مالی دیجیتال را دوباره تعریف کند. با این حال، اینکه آیا ورلد کوین به آینده ارزهای دیجیتال تبدیل خواهد شد، سوالی است که تنها زمان می تواند به آن پاسخ دهد. مانند هر فناوری جدید، ورلد کوین با چالش‌هایی مواجه است که برای تحقق پتانسیل خود باید بر آن‌ها غلبه کند. با این وجود، ظهور ورلد کوین گواهی بر نوآوری و تکامل دائمی است که زیربنای دنیای ارزهای دیجیتال است. چه به آینده ارزهای دیجیتال تبدیل شود یا نه، ورلد کوین مطمئناً یک تغییر دهنده بازی در دنیای مالی دیجیتال است.
 

بالا