ارز دیجیتال

ارز دیجیتال یرن فایننس چیست و چه مزایایی دارد

1403/01/19 0

مشتاق بودن.  ارز دیجیتال فاینانس (YFI) یک توکن اتریوم است که بر یرن حاکم است. پلت فرم مالی این پلتفرم یک بهینه‌ساز بازده است که وجوه را در اطراف اکوسیستم مالی غیرمتمرکز (defi) در تلاش برای ایجاد بازده بالا جابجا می‌کند. فایننس مجموعه ای جامع از ارائه خدماتی مانند تجمیع وام، تولید بازده و بیمه در بلاک چین اتریوم است. این پروتکل توسط توسعه دهندگان مختلف مستقل نگهداری می شود و توسط دارندگان YFI اداره می شود و به همه ویژگی های Yearn اجازه می دهد تا به صورت غیرمتمرکز ارائه شوند.

فایننس چگونه کار می کند؟

فایننس از چهار محصول اصلی مختلف تشکیل شده است:

•    Vaults: استخرهایی که بر اساس فرصت‌های موجود در بازار بازدهی ایجاد می‌کنند. خزانه‌ها با جمع‌سپاری هزینه‌های گاز، خودکارسازی فرآیند تولید بازده و تعادل مجدد، و جابه‌جایی خودکار سرمایه در صورت نیاز به کاربران سود می‌رسانند.
•    کسب درآمد: اولین محصول سال. Earn یک تجمیع کننده وام است که در آن وجوه به طور خودکار بین dYdX، AAVE و Compound جابه جا می شود، زیرا نرخ بهره بین این پروتکل ها تغییر می کند و تضمین می کند که کاربران همیشه از بهترین نرخ ها استفاده می کنند.
•    Zap: این محصول کاربران را قادر می سازد تا با استفاده از پنج استیبل کوین (BUSD، DAI، USDC، USDT، TUSD)، استخرهای نقدینگی را در Curve.Finance مبادله یا خارج کنند.
•    پوشش: بیمه ای که به کاربران امکان می دهد در صورت ضرر مالی برای قراردادها و پروتکل های هوشمند مختلف در سراسر شبکه اتریوم پوشش دریافت کنند.
•    مقدار YFI که یک کاربر به دست می آورد با مقدار ارز دیجیتال قفل شده در قراردادهای یرن فایننس در پلتفرم های معاملاتی Balancer و Curve DeFi با استفاده از پلتفرم yearn.finance تعیین می شود.

بنیانگذاران یرن فاینانس چه کسانی هستند؟ 

یرن فایننس توسط آندره کرونژ ایجاد و راه اندازی شد. کرونژ که در فضای ارزهای دیجیتال بسیار نادر بود، هیچ بودجه خصوصی یا دولتی برای پروتکل yearn.finance جمع آوری نکرد - و هیچ توکنی برای خود رزرو نکرد.
کرونژ مطمئناً یک کهنه کار در فضای ارزهای دیجیتال است و مترادف با DeFi شده است.از زمان شروع به کار در جولای سال 2020، یارن تنها بیش از 1 میلیارد دلار دارایی را در یک زمان نگه داشته است.

چگونه کیف پول یرن فایننس را انتخاب کنیم

YFI یک توکن ERC-20 است، بنابراین از هر کیف پولی که از اتریوم پشتیبانی می کند می توان برای ذخیره YFI استفاده کرد. نوع انتخابی شما احتمالاً به مقدار توکن‌های YFI و کاری که می‌خواهید با آنها انجام دهید بستگی دارد. کیف پول های سخت افزاری (معروف به کیف پول های سرد) مانند Ledger یا Trezor امن ترین گزینه را با ذخیره سازی و پشتیبان گیری آفلاین ارائه می دهند. با این حال، آنها معمولاً گران‌تر و درک آن دشوار هستند، بنابراین احتمالاً برای کسانی که تجربه دارند و مقادیر زیادی توکن YFI برای ذخیره دارند مناسب‌تر هستند. یک گزینه ساده تر – و معمولا رایگان – کیف پول های نرم افزاری است. این ها را می توان در تلفن هوشمند یا رایانه شما دانلود کرد و ممکن است حافظ یا غیر حضانت باشد. با کیف‌پول‌های نگهبانی، کلیدهای خصوصی توسط ارائه‌دهنده خدمات از طرف شما مدیریت و پشتیبان‌گیری می‌شوند. کیف پول‌های غیرقانونی از عناصر امن در دستگاه شما برای ذخیره کلیدهای خصوصی استفاده می‌کنند. کیف پول‌های نرم‌افزاری برای انجام تراکنش‌ها راحت‌تر هستند، اما امنیت کمتری نسبت به همتایان سخت‌افزاری خود دارند، به این معنی که برای کاربران بی‌تجربه با مقادیر کمتری از توکن‌ های YFI مناسب‌تر هستند. در نهایت، کیف پول ها یا صرافی های آنلاین وجود دارند که به عنوان کیف پول داغ شناخته می شوند که با مرورگر وب قابل دسترسی هستند. اینها نسبت به گزینه‌های جایگزین، امنیت کمتری دارند و از کاربران می‌خواهند که برای مدیریت توکن‌های YFI خود به پلتفرمی اعتماد کنند. اینها برای کسانی که مقادیر کمی سکه YFI دارند یا معاملات مکرر انجام می دهند بهترین است. فقط مطمئن شوید که یک سرویس با اقدامات امنیتی قوی و شهرت خوب را انتخاب کنید. Kriptomat یک راه حل امن برای ذخیره سازی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد توکن های YFI خود را بدون دردسر ذخیره و مبادله کنید. ذخیره سکه های YFI خود با Kriptomat امنیت در سطح سازمانی و عملکرد کاربر پسند را برای شما فراهم می کند. خرید و فروش YFI، یا مبادله آنها با هر ارز دیجیتال دیگر، تنها در لحظاتی انجام می شود که پلتفرم امن ما را به عنوان راه حل ذخیره سازی خود انتخاب می کنید.

سخن پایانی
یرن فایننس و مجموعه محصولات مالی غیرمتمرکز آن برای هرکسی که مایل به کسب سود غیرفعال در دارایی‌های ارزهای دیجیتال خود، بدون نیاز به نگهبان یا واسطه است، بسیار جالب خواهد بود. اگر فکر می‌کنید که بخش DeFi، و به‌طور خاص‌تر Yearn، به رشد خود ادامه می‌دهد و کاربران بیشتری را که علاقه مند به کسب درآمد غیرفعال در دارایی‌های رمزنگاری خود هستند، درگیر می‌کند، توکن‌های بومی YFI Yearn Finance نیز ممکن است یک سرمایه‌گذاری جذاب باشد، و به سادگی میتوانید توکن را نگه دارید و درصدی از هزینه های پلتفرم Yearn Finance را به دست آورید. از طرف دیگر، کاربر ممکن است YFI خود را در Vault (یا Vaults) سرمایه‌گذاری کند. سرمایه گذاری در خرک معمولاً بازدهی یا نرخ بهره بالاتری را برای کاربر فراهم می کند، اما به دلیل ماهیت ناپایدار خزانه ها با ریسک بیشتری همراه است.

بالا