ارز دیجیتال

سازندگان تتر چه کسانی هستند؟

1401/12/10 0

دنیای ارز دیجیتال، محصول جهان تکنولوژی و عصر مدرن است. پیشرفت در اینترنت و شبکه‌های مجازی سبب تولد رمزارز‌هایی مانند بیت کوین، اتریوم، ارز تتر و دیگر ارز‌های دیجیتال شد. امروزه حدود ۷۰۰۰ ارز دیجیتال به صورت فعال در بازار حضور دارند. این رقم بالاست. نوسانات قیمتی فراوانی شامل همه این ارز‌ها شده است به همین دلیل فعالان و توسعه‌دهندگان بازار رمزارز اقدام به ایجاد توکن‌هایی کردند که به آن‌ها استیبل کوین می‌گوییم. استیبل کوین‌ها در حقیقت برای نظم دادن و ثبات بازار به میان آمدند و ارز دیجیتال تتر از جمله مهم‌ترین آن‌هاست. ارز تتر را با نام ارز USTD نیز می‌شناسیم و امروزه یکی از معروف‌ترین و محبوب‌ترین استیبل کوین‌های دنیاست. در این مقاله قصد داریم تا بررسی کنیم چطور این ارز Tether متولد شد و خالقان آن چه کسانی بودند؟

تاریخچه تتر چیست؟

اولین تلاش ها برای ساخت تتر یک دهه قبل توسط J.R.Willet انجام شد در حالی که در تلاش برای ساخت بیت کوین جدید بر روی پروتکل بیت کوین بود. ویلت این ایده‌ی خود را با شرکت مستر کوین در میان گذاشت. در سال 2014 یکی از اعضای هیئت مدیره‌ی این شرکت جزو هم‌بنیان‌گذاران تتر شد.استفاده از تتر در سال ژانویه 2015 شروع شد و در آغاز صرافی BitFinex این تو کن را به بازار عرضه کرد. طی نوسانات اخیر بازار، توکن دیگری که روی دلار آمریکا مستقر بود و ارزشی برابر با 1 دلار داشت به نام TeraaUSD، این استیبل کوین ارزش خود را از دست داد و به مقدار 0.23 دلار کاهش یافت. همین پیش آمد دلیل موثری بود تا تتر در بازار خودنمایی کند و خرید و فروش تتر افزایش یابد.در ابتدا نام شرکت موسس تتر(Brock) پیترسون و ریو بارنز (Reeve Collins) بود. در آن زمان، این توکن از طریق شبکه بیت کوین صادر شد. در سال 2015، توکن Realcoin به تتر تغییر نام داد و در همان سال، شرکت Tether Limited از طریق یک قرارداد با شرکت پرداخت مستقر در آسیایی به نام Deltec Bank & Trust Limited، اعلام کرد که هر واحد تتر به معادل یک دلار آمریکا پشتوانه می‌شود. در سال 2017، تتر به عنوان یکی از ارزهای ثابت محبوب در صرافی‌های ارز دیجیتال عرضه شد.

سازندگان تتر :

Paradise Papers Leak هویت کسانی که در صرافی بیت فینیکس به عنوان تیم ساخت ارز دیجیتال تتر فعالیت می‌کنند را فاش کرد. این افراد Philip Potter و Giancarlo Devasini هستند و به عنوان مهر‌ه‌های اصلی شرکت تتر شناسایی می‌شوند. «تتر توسط گروهی از علاقه مندان به بیت کوین و پذیرندگان اولیه که مشتاق تسهیل استفاده از ارزهای فیات به روش دیجیتال بودند، تأسیس شد.در سال ۲۰۱۴، این شرکت Tether.to را راه‌اندازی کرد، یک پلتفرم مبتنی بر بلاک چین با هدف ایجاد تغییر در سیستم مالی مرسوم با رویکرد مدرن‌تر پول Tether به عنوان اولین پلتفرم مبتنی بر بلاک چین برای تسهیل استفاده دیجیتالی از ارزهای سنتی – یک واحد حسابداری آشنا و پایدار – یک سازوکار انقلابی ایجاد کرده است که شرکت‌های سراسر جهان می‌توانند از آن برای ارائه خدمات مالی فرامرزی دموکراتیک استفاده کنند.با توکن‌های تتر، مشتریان می‌توانند بدون نوسانات و پیچیدگی‌هایی که معمولاً با یک ارز دیجیتال مرتبط است، با استفاده از بلاک چین به‌عنوان لایه‌های انتقال، با خیال راحت با ارزهای سنتی معامله کنند.Tether توسط یک تیم مدیریت ارشد با تجربه گسترده در خدمات مالی، فناوری و انطباق رهبری و مدیریت می‌شود. با تکیه بر تخصص یک تیم متنوع و پویا که در سراسر جهان منعکس شده است، توکن‌های تتر از اولین به بزرگترین استیبل کوین از نظر حجم تبدیل شده‌اند.

نتیجه گیری :
ارز دیجیتال تتر، یکی از کاربردی‌ترین ارزهای دیجیتال به شمار می‌آید. این رمزارز برای ایجاد پلی بین ارزهای فیات و ارزهای دیجیتال ایجاد شده و همواره ارزش آن برابر با یک دلار است. برخلاف وجود دغدغه‌هایی مبنی بر عدم ذخیره مقدار دلاری کافی به عنوان پشتوانه، سرمایه‌گذاران همچنان از تتر در معاملات خود استفاده می‌کنند. دلیل این امر، مزایای زیاد استفاده از چنین رمزارزی در معاملات است. در این مقاله کاربرد ارز دیجیتال تتر در کنار انواع آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت. علاوه بر این، دامیننس تتر و نحوه خرید تتر نیز شرح داده شد.

بالا