چرا بیت کوین اهمیت دارد؟

1402/08/08 0

ارز دیجیتال بیت کوین (BTCUSD) اغلب به عنوان ارز دیجیتال و به عنوان جایگزینی برای پول فیات تحت کنترل بانک مرکزی شناخته می شود. همچنین می توان گفت که بیت کوین یک نوع ارزش به حساب می آید زیرا توسط یک مقام پولی صادر می گردد و به طور گسترده در اقتصاد استفاده می شود. شبکه ارز دیجیتال بیت کوین غیرمتمرکز است و از این ارز دیجیتال در معاملات خرده فروشی نمی توان استفاده کرد.

می شود گفت که ارزش ارز دیجیتال بیت کوین مشابه ارزش فلزات گرانبها مانند طلا و نقره است. هر دو مورد از نظر تعداد محدود هستند و موارد استفاده انتخابی دارند. فلزات گرانبها مانند طلا در کاربردهای صنعتی مورد استفاده قرار می گیرند، در حالی که فناوری زیربنایی ارز دیجیتال بیت کوین، بلاک چین، کاربردهایی در صنایع خدمات مالی دارد. منشأ دیجیتالی بیت کوین به گونه ای می باشد که حتی ممکن است روزی به عنوان پلتفورمی برای تراکنش های خرده فروشی عمل کند.

چرا ارز دیجیتال بیت کوین ارزش دارد؟

ارز دیجیتال بیت کوین نه از حمایت مقامات دولتی برخوردار است و نه سیستمی از بانک های واسطه برای تبلیغ استفاده از آن دارد. یک شبکه غیرمتمرکز متشکل از گره های مستقل، مسئول تایید تراکنش های مبتنی بر اجماع شبکه بیت کوین را تشکیل می دهد. هیچ مرجع پولی دیگری در قالب یک دولت یا سایر مقامات پولی وجود ندارد که به عنوان طرف مقابل در معرض خطر قرار گیرد و وام دهندگان را کنترل کند، به اصطلاح اگر معامله ای اشتباه شود، دست شما به جایی بند نیست. با این حال، ارز دیجیتال برخی از ویژگی های یک سیستم ارز فیات را نیز ارائه می دهد. کمیاب است و نمی توان آن را جعل کرد. تنها راهی که می‌توان یک بیت ‌کوین تقلبی ایجاد نمود، اجرای چیزی است که به عنوان double-spend شناخته می‌شود. این اصطلاح به وضعیتی اشاره دارد که در آن یک کاربر همان بیت کوین را در دو یا چند تنظیمات جداگانه «خرج» یا انتقال می‌دهد و در واقع یک رکورد تکراری ایجاد می‌کند.

بیت کوین

چرا مردم به بیت کوین اعتماد می کنند؟

در حقیقت مردم به بیت کوین اعتماد می کنند چون نیازی به اعتماد سازی نیست. بیت کوین کاملاً متن باز و توزیع شده است. یعنی هر کسی می تواند هر زمان که بخواهد به سراسر کد منبع آن، دسترسی داشته باشد. بنابراین هر توسعه دهنده ای در جهان می تواند به دقت نحوه کار بیت کوین را مطالعه کند. تمام تراکنش ها بدون نیاز به واسطه شخص سوم و به صورت همتا به همتا انجام می شود. مردم می توانند مطمئن باشند که یک تراکنش به صورت صحیح انجام می شود زیرا هر کس دارای یک نسخه از بلاک چین بیت کوین است و نمی توان آن را دستکاری کرد.

نظریه های پول گرایی

پول‌گراها با استفاده از عرضه پول، سرعت آن و ارزش کالاهای تولید شده در یک اقتصاد سعی می کنند بیت کوین را همانند پول ارزش گذاری کنند. ساده ‌ترین راه برای این نظریه این است که به ارزش فعلی جهانی همه پلتفورم های مبادلاتی قابل مقایسه با ارز دیجیتال بیت ‌کوین نگاه کنیم و سپس ارزش درصد پیش ‌بینی ‌شده بیت‌ کوین را محاسبه کنیم. غالبا پلتفورم مبادلاتی، پول مورد حمایت دولت است. به طور کلی، حجم پول (M1) در ایالات متحده تا پایان سال ۲۰۲۱ بیش از ۲۰ تریلیون دلار ارزش داشت.

اهمیت خرید و نگهداری بیت کوین

در میان خطر ارزهای سنتی و کاستی‌های CBDCها، داشتن بیت کوین یک فرصت بی‌نظیر و حتی قانع‌کننده ایجاد می‌کند. در اینجا چند دلیل وجود دارد که چرا بیت کوین باید بخشی از سبد سرمایه‌گذاری شما باشد:

  • پوشش در برابر تورم: عرضه ثابت بیت کوین تضمین می‌کند که ارزش در طول زمان حفظ می‌شود و یک پوشش قابل اعتماد در برابر تورم ارائه می‌دهد.
  • ذخیره ارزش: بیت کوین به طور فزاینده‌ای به عنوان طلای دیجیتال شناخته می‌شود، یک ذخیره امن از ارزش در دوران آشفته اقتصادی.
  • دسترسی جهانی: بیت کوین می‌تواند توسط هر کسی، صرف نظر از موقعیت مکانی‌اش، خریداری شود و به افراد فاقد بانک کمک مالی می‌کند.
  • میانگین هزینه دلاری: DCA یا میانگین هزینه دلاری، استراتژی است که در آن سرمایه‌گذاران به طور منظم مقدار ثابتی بیت کوین را بدون توجه به قیمت آن خریداری می‌کنند. این رویکرد به کاهش نوسانات مرتبط با ارزهای دیجیتال کمک می‌کند.

بیت کوین

جمع بندی:

در حالی که زمان می‌برد تا بیت کوین جایگزین دلار آمریکا به عنوان ارز ذخیره غالب جهان شود، اما استفاده از آن به عنوان یک ذخیره ارزش جایگزین و وسیله مبادله در حال افزایش است. با اتخاذ رویکرد میانگین هزینه دلاری برای انباشت بیت کوین، سرمایه‌گذاران می‌توانند با اطمینان از نوسانات قیمت آن عبور کنند. امروزه مالکیت بیت کوین نه تنها امنیت مالی را فراهم می‌کند، بلکه افراد را برای بهره‌مندی از تحول مداوم سیستم مالی جهانی نیز آماده می‌کند. در دنیایی که اعتماد به موسسات سنتی در حال کاهش است، بیت کوین چراغی از حاکمیت مالی است و سفر آن به سمت تبدیل شدن به ارز ذخیره بعدی، گواهی بر چشم‌انداز در حال تحول مالی در عصر دیجیتال است.

بالا