ارز دیجیتال

سایت و قالب آماده چیست؟

1401/12/02 0

هر زمان صحبت از طراحی سایت می‌شود همه افراد تصور می‌کنند راه اندازی سایت کاری سخت و زمانبر است. چند وقت پیش در یک جلسه راه اندازی کسب و کار اینترنتی که با یکی از مشتریان داشتیم، مشتری حاضر به راه‌اندازی سایت نمی‌شد و اصرار داشت فقط فروش از طریق اینستاگرام داشته باشد.مشتری تصور می‌کرد زمان زیادی برای سایت باید بگذارد و به همین علت پشتیبانی و نگهداری سایت را مشکل می‌دانست. طی این سال‌ها با چنین افرادی، زیاد سروکار داشتیم و به همین علت تصمیم گرفتیم سایت آماده برای مشتریان طراحی کنیم تا با هزینه کم و به سرعت بتوانند از سایت خود استفاده کنند.شما هم اگر چنین دیدی به طراحی سایت دارید، باید بدانید راه‌های راحتی برای طراحی سایت است. در این مقاله به یکی از راه‌های ساده برای طراحی سایت یعنی خرید سایت فروشگاهی آماده می‌پردازیم.این روزها که به دنبال پاسخ سوال خود بوده‌اید، احتمالا در نتایج گوگل با عبارت سایت آماده زیاد برخورد کرده‌اید. در این مقاله به این موضوع می‌پردازیم که سایت آماده چیست و چه مزایا و معایبی دارد.

سایت آماده :

منظور این است که یک شرکت طراحی سایت، به صورت اختصاصی به طراحی سایتی اقدام نموده است و آن را به چند نفر واگذار می‌کند. در حقیقت لازم به ذکر است که با توجه به این که این روزها، هزینه مورد نیاز برای طراحی یک سایت کاملا اختصاصی، بسیار زیاد تمام می‌شود، بنابراین تنها شرکت‌ها و افرادی می‌توانند به این کار اقدام کنند و یک سایت کاملا اختصاصی برای خود سفارش دهند که از پشتوانه‌های مالی بسیاری بهره مند شده‌اند.این عامل موجب شده تا بازار طراحی سایت اختصاصی نیز محدودتر و کم‌تر از قبل جریان پیدا کند. از طرف دیگر این عامل هم‌چنین سبب شده تا شرکت‌های مختلف طراحی سایت تصمیم بگیرند سایت‌هایی را به صورت اختصاصی طراحی نمایند و آن‌ها را با قیمت‌هایی بسیار مناسب‌تر در اختیار چند نفر از مشتریان این محصولات قرار دهند. به این نوع از سایت‌ها در اصطلاح، سایت آماده گفته می‌شود. در حقیقت می‌توان گفت یک سایت با این ویژگی، شامل یک سیستم مدیریت محتوا و یا cms اختصاصی است که به همراه قالب اختصاصی آن به چند نفر فروخته می‌شود.

مزایای استفاده از قالب های آماده :

•    آسان است
برای سفارشی کردن یک قالب وب، لازم نیست یک متخصص برنامه نویسی باشید. این بسیار آسان است که هر کسی می تواند آن را انجام دهد(برای دیدن قالب آماده کلیک کنید). تمامی سازندگان طراحی سایت دارکوب از کد ها و از پایه قالب های اماده را از قبل نوشته اند و با سفارش شما در سریع ترین زمان ممکن سایت اماده کاربری خواهد شد، تنها چیزی که نیاز دارید یک تصویر ذهنی از ظاهر سایت شما و یک درک اولیه از ناوبری وب است.

•    ارزان است
قیمت یک قالب وب به پیچیدگی و محدودیت های سفارشی سازی آن بستگی دارد. اما در مجموع، این یک راه حل مقرون به صرفه برای طراحی صفحه وب است، به ویژه برای کسب و کارهای نوپا و کوچک. قالب های آماده شرکتی دارکوب 200 هزار تومان و قالب های فروشگاهی دارکوب 300 هزار تومان قیمت دارند.

•    سریع است
ما می توانیم در عرض چند روز یک قالب کاملا جدید فروشگاهی و یا شرکتی راه اندازی کنیم، همه کدها قبلاً برای شما نوشته شده است و سایت نیازی به آزمایش و تکرارهای دقیق ندارد. وب سایت از لحظه ای که به طور کامل سفارشی شده و با محتوا بارگیری می شود آماده راه اندازی است.

معایب استفاده از قالب های آماده :

•    سفارشی سازی قالب محدودیت هایی دارد
فقط تغییرات زیادی می توانید در قالب وب ایجاد کنید. انعطاف پذیری محدودی دارند. به عنوان مثال، شما فقط می توانید تصاویری با ابعاد خاص اضافه کنید و محفظه های متن فقط تعداد معینی از کلمات یا کاراکترها را در خود جای می دهند.

•    کد غیر قابل لمس
با اکثر قالب ها، فقط می توانید یکسری کد را مشاهده کنید، اما نمی توانید خیلی از آن را تغییر دهید. حتی اگر بتوانید کد پایه سفت و سخت را ویرایش کنید، انجام این کار بسیار خسته کننده خواهد بود زیرا بیشتر کدها برای آن قالب تولید می شوند و تغییر دادن آن ها برابر تغییر ظاهر سایت است. در برخی موارد، تغییر کد ممکن است برخی از ویژگی‌ها را از بین ببرد، زیرا کل سیستم بسیار فشرده است.

•    پشتیبانی محدود
اکثر فروشندگان قالب وب در صورت ارائه چنین پشتیبانی از مشتری، ساعتی از شما برای رفع خطاها یا ایجاد تغییرات سفارشی هزینه می گیرند اما در شرکت طراحی سایت دارکوب این امر در سال اول رایگان بوده و سال دوم هزینه هایی برای شما در بر خواهد داشت. اگرچه ممکن است قالب ها یک راه حل ارزان برای طراحی صفحه وب باشند، اما ممکن است در نهایت برای ساخت و راه اندازی یک وب سایت مبتنی بر قالب هزینه های متعددی پرداخت کنید.

•    غیر انحصاری بودن
قالب ها برای بازار انبوه تولید می شوند و خرید یک قالب به معنای خرید طرح نیست، چیزی که واقعاً می‌خرید کم و بیش حق استفاده از آن است. این بدان معناست که بسیاری از شرکت‌ها می‌توانند الگوی مشابهی را خریداری کرده و از آن استفاده کنند، از جمله رقبای شما، و انحصار را از پنجره بیرون بیاورند.

•    هزینه پنهان
در حالی که ممکن است قالب ها راه حلی مقرون به صرفه به نظر برسند، احتمالاً متوجه خواهید شد که زمانی که برای تبدیل قالب به وب سایت خود باید صرف کنید، زمان بیشتری نسبت به آنچه در ابتدا تصور می شد خواهد بود. هنگامی که نرخ ساعتی خود را اعمال می کنید، این می تواند واقعاً افزایش یابد.

نتیجه گیری :
تفاوت طراحی سایت با قالب آماده و اختصاصی موضوعی است که برای بسیاری از کارفرمایان ما سوال شده است. به همین دلیل در این مقاله از لاک پشت به بررسی جنبه‌های مهم تفاوت این دو روش راه اندازی وب سایت پرداختیم. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ لاک پشت کلیه سایت‌های خود را با قالب‌های اختصاصی وردپرس طراحی می‌کنیم و همه مراحل کار، بر اساس یک پروتوتایپ اختصاصی پیش می‌رود. برای بررسی نمونه کارهای طراحی سایت لاک پشت می‌توانید بر روی لینک درج شده کلیک کنید.

بالا