ارز دیجیتال

مزیت های تتر چیست؟

1402/01/17 0

تتر چیست؟ تتر یا  (USDT) یک ارز رمزنگاری شده است که ارزش آن نشان دهنده ارزش دلار آمریکا است. ایده اولیه در خصوص این ارز دیجیتال این بود که یک ارز رمزنگاری شده پایدار ایجاد شود که بتوان از آن مانند دلارهای دیجیتال استفاده کرد. سکه هایی که به این منظور از جایگزینی ثابت دلار استفاده می کنند “سکه پایدار” نامیده می شوند. Tether محبوب ترین سکه پایدار است و حتی در بسیاری از صرافی ها جایگزین دلار می شود! طبق چیزی که سازندگان این ارز دیجیتال می گویند، Tether پول نقد را به ارز دیجیتال تبدیل می کند و ارزش سکه را به قیمت ارزهای ملی مانند دلار آمریکا، یورو و ین تبدیل خواهد کرد. مانند دیگر رمزنگاری ها، در خصوص این ارز دیجیتال نیز از بلاک چین استفاده می کنند. هر Tether باید با دلارهایی که در نسبت 1: 1 ذخیره می شوند، در تناسب باشد. در حالت ایده آل، این بدان معناست که Tether در همه صرافی ها 1 دلار معامله می شود و می تواند به جای یک دلار استفاده شود. اما در عمل، قیمت تتر کمی نوسان دارد.

تتر چیست؟

 تتر (Tether) رمزارزی مانند بیت کوین و اتریوم و ریپل است و می‌توان آن را در سکوهای تبادل رمز ارز مانند تترلند مبادله کرد؛ اما تفاوت اساسی‌اش با رمزارزهای گفته‌شده ثبات ارزش آن است. تتر با نماد اختصاری USDT به دسته‌ای از رمزارزها، یعنی استیبل کوین‌ها، تعلق دارد. بهای استیبل کوین همواره برابر با یک دارایی مثلاً ارزهای فیات است. این امر باعث نوسان به‌مراتب کمتر آن‌ها می‌شود. قیمت تتر نیز همواره برابر با دلار آمریکاست. در‌حال‌حاضر، ارزش بازار تتر بیش از ۶۷میلیارد دلار است و از این نظر سومین رمز ارز بزرگ دنیا شناخته می‌شود؛ ازاین‌رو، سرمایه‌گذاران هیچ‌گاه نگران کمبود نقدینگی آن در بازار نخواهند بود.

مزیت های تتر :

ثبات قیمت :
اصلی‌ترین مزیت تتر ثبات قیمت آن است. نوسان تتر بسیار کم (دامنه نوسان 0.05) است. یعنی حداکثر قیمت آن 1.05 و حداقل آن 0.95 است. تتر ابزار مفیدی برای سرمایه‌گذارانی است که ‌می‌خواهند به واسطه سرمایه‌گذاری در ارزهای دیجیتال ارزش دارایی خود را حفظ کنند. در عین حال این استیبل کوین به سرمایه‌گذارانی که سبدهای سرمایه‌گذاری پرریسکی تشکیل می‌دهند کمک می‌کند تا ریسک سبد سرمایه‌گذاری خود را کاهش دهند.

دسترسی تمام‌وقت و بی‌وقفه به موقعیت‌های پرسود با تتر :
مشکل دیگر وجود محدودیت خریدوفروش ارزهای فیات، مثل دلار است. برای تهیه ارزهای فیات، مجبور خواهید بود به صرافی‌هایی مراجعه کنید که ساعت کاری محدودی در طول روز دارند. همچنین در تعطیلات سالانه، نمی‌توانند خدمات ارائه دهند؛ درحالی‌که خرید‌و‌فروش ارز دیجیتال ۲۴‌ساعته امکان‌پذیر است. بنابراین، دیگر هیچ موقعیت فروش یا خریدی را از دست نخواهید داد. و این یکی از بزرگترین مزیت تتر نسبت به دلار می باشد

تراکنش سریع و کارمزد کم تتر :
انتقال دلار ازطریق سیستم بانکداری سنتی بین نقاط مختلف جهان باتوجه‌به شیوه انتقال ممکن است بین یک تا چهار روز طول بکشد. اگر تراکنش در آخر هفته یا شب‌هنگام انجام شود‌، احتمال دارد این فرایند بیشتر نیز طول بکشد. خوشبختانه تراکنش‌ها در تتر بسیار سریع‌تر است و به‌جای چند روز، چند دقیقه طول می‌کشد. این موضوع برای تریدرهایی اهمیت دارد که زمان برایشان حیاتی است. 
زمان، تنها عامل جذابیت انتقال با USDT نیست. در روش‌های سنتی، کارمزد انتقال دلار ممکن است بسیار زیاد باشد. برای مثال، در روش انتقال با SWIFT کارمزد شاید مبلغی درحدود ۲۰ تا ۳۰ دلار یا حتی بیشتر باشد. همچنین، اگر ارز مقصد در صرافی موجود نباشد، فرد مجبور است هزینه تبدیل فارکس را نیز بپردازد. درمقابل انتقال تتر بین کیف‌پول‌های دیجیتال درمقایسه‌با شیوه گفته‌شده بسیار کمتر است و این امر یکی دیگر از عوامل اصلی انتخاب تتر به‌شمار می‌آید.

نتیجه گیری :
ارز دیجیتال تتر یک جامعه آماری گسترده را در دنیای رمز ارزها و بلاکچین به خود اختصاص داده است و جز دسته بندی های محبوب و پرفروش نیز قرار می گیرد. نسبت به سایر ارزها و با رده ای پایین تر از بیت کوین، به عنوان یکی از معامله پذیر ترین و مهم ترین ارکان اقتصادی و تجاری در دنیا، از آن یاد می شود. با تمامی این تفاسیر، سوالات در مورد ارز دیجیتال تتر زیاد است. در این مقاله در مورد ویژگی ها، قابلیت ها و بازار ارز دیجیتال تتر صحبت کردیم، انتظار می رود که به عنوان یک استیبل کوین، آینده روشنی داشته باشد، اما این که آیا می توانید بر اساس آن معامله کنید یا آن را برای مدت زمان طولانی و کوتاه هولد نگه دارید، بستگی به خودتان و دیدگاهتان از بازار دارد.


 

بالا