ارز دیجیتال

نحوه خرید ارز دیجیتال تتر 

1403/02/05 0

ارز دیجیتال تتر همواره ارزش آن حدود یک دلار باقی می‌ماند، زیرا به ازای هر واحد از ارز دیجیتال تتر، یک دلار در دنیای واقعی ذخیره می‌شود تا بتواند در اینده از آن پشتیبانی کند. ارز دیجیتال تتر در بازار که در دسته‌بندی استیبل‌کوین‌ها قرار دارد.وقتی که می‌گوییم ارز دیجیتال تتر یک نوع استیبل‌کوین است، به این معناست که به ازای هر واحد از ارز دیجیتال تتر که در بازارهای فارکس، ارز دیجیتال در اختیار شما قرار گرفته است، به همان اندازه، به نوعی یک دارایی دیگری در  بانک ها ذخیره میشود که با نماد usdt نشان میدهند. به عبارت ساده‌تر، اگر کل تعداد ارز های دیجیتال تتر در بازار کریپتو 200 عدد باشد یعنی شرکت توسعه دهنده آن 200 دلار واقعی در خزانه یا حساب خود ذخیره کرده است. بنابراین ارزش تتر از یک دلار کمتر نمیشود.

نحوه خرید تتر از صرافی 

اولین قدم استفاده از صرافی های انلاین و ساده ایرانی هست. با این روش میتوانید گوگل خود را باز کرده و با سرچ کردن صرافی هایی را پیدا کنید 
بعد از اینکه در صرافی مورد نظر عضو شدید باید به قسمت خرید تتر بروید. در این بخش میتوانید نوع پرداختی به ریال/تومان و ادرس کیف پول خود را ببینید و سپس خرید خود را انجام بدهید.
توجه داشته باشید، که امکاتن خرید با قیمت پیشنهادی وجود ندارد و قیمت ارز دیجیتال تتر در اکثر صرافی ها به تومان هست. بیشتر صرافی ها برای مقابله با پولشویی و... از شما در زمان خرید ارز دیجیتال تتر میخواهند که احراز هویت انجام داده و سپس یک عکس سلفی با کارت ملی و اطلاعات کارت بانکی در دست داشته و در سایت بارگذاری کنید. تنها پس غاز تایید هویتتان و تکمیل عضویت میتوانید با سرمایه خود ارز دیجیتال تتر را خریداری کنید.

خرید ارز دیجیتال تتر از اشخاص

روش دیگری که تیم ما توصیه نمی‌کند، برای کاربرانی هست که میخواهند هویت خود را مخفی نگه داشته و برای تهیه تتر بدون احراز هویت به اشخاص حقیقی مراجعه میکنند.
شما می‌توانید در شبکه‌هایی مانند اینستاگرام و تلگرام و... با افرادی آشنا شوید که در صرافی های انلاین خود ارز دیجیتال تتر دارند. برخی از اشخاص ممکن است تمایل داشته باشند که از شما تومان بگیرند و برایتان ارز دیجیتال تتر واریز کنند  باید توجه داشته باشید در این روش خطراتی نیز وجود دارد مانند کلاهبرداری و...
در این روش فرد کلاهبردار ممکن است بعد از دیافت پول از شما از واریزی ارز دیجیتال تتر خود داری کند و شما در این صورت نمیتوانید از فرد کلاه بردار شکایت کنید.

خرید تتر از صرافی‌های پیشرفته

در روش های قبلی شما به عنوان یک خریدار نمیتوانید قیمت پیشنهاد بدهید. در روش های قبلی شما فقط با قیمتی که صرافی داخلی یا کاربری که قیمت را تایین کرده است خریداری کنید، اما در روش سوم که قرار هست در ادامه ان را بررسی کنیم  می‌توانید تتر را با قیمت پیشنهادی خود خریداری کنید.
اگر در صرافی‌ های پیشرفته که در آن‌ها صف سفارش وجود دارد عضو شوید، می‌توانید ارز دیجیتال تتر را با قیمت پیشنهادی خود بخرید. صرافی ‌های خارجی مانند بایننس و کوینکس، خریدار و فروشنده، درخواست خرید یا فروش ارز دیجیتال مانند ارز دیجیتال تتر را با قیمت دلخواه ثبت می‌کنند. زمانی که قیمت های پیشنهاد شده با قیمت فروشنده یکی باشد خرید و فروش انجام میشود. و اگر قیمت پیشنهادی با میانگین قیمتی که وجود دارد فاصله زیادی داشته باشد باید مدت زمان زیادی کاربر صبر کند تا معامله انجام شود و فردی بخواهد ارز دیجیتال خود را با ان قیمت بفروشد 

نتیجه گیری

در این مقاله با نحوه خرید ارز دیجیتال تتر و تفوت صرافی های ایرانی با خارجی شدید. باید توجه کنید که تبدیل دارایی‌ به یک استیبل کوین که نوسانات بر روی انها تاثیر نمیگذارد، بسیار ارزشمند هست. قبل از خرید حتما مطالعه و تحقیق کنید سپس اقدام به خرید و سرمایه گذاری کنید. یکی از مسله های اصلی پشتیبانی این ارز دیجیتال هست که قابل توجه تریدر ها و معامله گران هست. در سال 2019 اعلام شد که این ارز دیجیتال از طریق ارز های سنتی پشتیبانی میشود ولی بعد از گذشت مدتی اعلام کردند که پشتیبانی ارز دیجیتال تتر بر پایه شبکه و ذخایر تتر usdt هست.
 

بالا