ارز دیجیتال

جاوا اسکریپت در طراحی سایت چه کاربردی دارد 

1403/02/05 0

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در کنار html،css  یکی از رکن های مهم در طراحی سایت میباشد. این زبان یک زبان برنامه نویسی کامل نیست بلکه نوعی اسکریپت نویسی به حساب می اید که برای طراحی چت روم، اسلایدر، منو و... در طراحی سایت استفاده میشود. زبان جاوا اسکریپت در سال 1995 توسط برندان ایچ طراحی و اماده شد. نام این زبان در طول سال ها بارها عوض شده و حالا ب صورت مختصر js نامیده میشود. جاوا اسکریپت در سال های اخیر تغیرات زیادی پیدا کرده است و نسخه های جدید تری ارائه داده و در دنیای طراحی سایت نقش خیلی مهمی دارد تا جایی پیش رفته است که کتاب خانه های برای این زبان طراحی شده و شی گرایی نیز به ان اضافه شده و موجب شده است که برنامه نویسانو طراحان سایت بتوانند از جاوا اسکریپت در طراحی سایت و... استفاده کنند.

تاریخچه زبان جاوا اسکریپت 

این زبان در ابتدا لایو اسکریپت نام داشت بعد از گذشت زمان به دلیل محبوبیت زبان برنامه نویسی جاوا در زمان اغاز به کار اسم لایو اسکریپت به جاوا اسکریپت تغیر کرد و امروزه به مرور زمان قابلیت های استفاده از زبان جاوا اسکریپت در طراحی و توسعه سایت به دو قسمت فرانت اند و بک اند گسترش یافت و ادغام زبان جاوا اسکریپت با html و فناوری های دیگر سمت وب به محبوبیت این زبان افزود و ان را به زبانی تبدیل کرد که امروزه برنامه نویسان ان را یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی میشناسند.

دلایل استفاده از جاوا اسکریپت

آسان برای مبتدیان

جاوا اسکریپت به‌راحتی در مرورگرها مانند کروم، فایرفاکس و غیره در دسترس کاربران هست و این دسترسی گسترده نیاز به هرگونه تنظیمات محیطی را از بین می‌برد. این قابلیت دسترسی، شروع یادگیری زبان جاوا اسکریپت را برای برنامه نویسان و

مبتدیان آسان می‌کند.

صرفه جویی در زمان و افزایش سرعت توسعه
جاوا اسکریپت به برنامه نویسان این امکان را می‌دهد که وبلاگ ها و سایت های خود را سریع و جذاب ایجاد کنند. در زبان جاوا اسکریپت برنامه نویسان می‌توانند با استفاده از کتابخانه‌های جاو اسکریپت روند توسعه نرم‌افزار را بهبود ببخشند و زمان توسعه سایت و... را کاهش دهند.

تطبیق‌ پذیری

جاوا اسکریپت در طراحی وبسایت تنها به توسعه فرانت‌ اند محدود نیست و می‌توان از آن برای ساخت راه‌حل‌های نرم‌افزاری قدرتمند فرانت‌اند و بک‌اند با استفاده از کتاب خانه هایی مانند جی کوئری و Node.js استفاده کرد. علاوه بر اینها، زبان جاوا اسکریپت را می‌توان در توسعه برنامه های اندرویدی، توسعه برنامه های ویندوز و توسعه بازی نیز مورد استفاده قرار داد.

چشم‌ انداز شغلی گسترده

جاوا اسکریپت بازار کار خوبی دارد و دستمزدهای بسیار خوب برای افراد دارای مهارت در این زبان برنامه نویسی داده میشود. با یادگیری جاوا اسکریپت، کاربران می‌توانند فرصت های شغgی بیشتری بهره مند شوند.

کاربرد های جاوا اسکریپت

در این قسمت از مقاله کاربرد های زبان جاوا اسکریپت را برایتان شرح میدهیم
•    توسعه نرم افزار موبایل و وب
•    توسعه بازی 
•    اعتبار سنجی سمت مشتری
•    ساخت اسلاید 
•    اطلاعیه های کاربر
•    بارگذاری داده ها
•    برنامه های کاربردی سمت سرور 

نتیجه گیری

جاوا اسکریپت یک زبان همه‌کاره محسوب می‌شود که کابرد های آن فراتر از توسعه و ایجاد یک وبسایت هست. یادگیری زبان جاوا اسکریپت خیلی سخت نیست و تطبیق‌پذیری آن باعث می‌شود تا یادگیری این زبان اسان و  به مهارتی ارزشمند تبدیل شود. زبان جاوا اسکریپت را می‌توان برای توسعه وب سایت و سمت سرور یعنی بک اند ، توسعه بازی و فرانت‌اند و... استفاده کرد و این ویژگی آن را به زبانی محبوب برای طراحان سایت و برنامه نویسان تبدیل کرده است.

بالا