ارز دیجیتال

تفاوت الگوریتم هیلتاپ با mum

1403/02/25 0

الگوریتم Hilltop یک الگوریتم رتبه بندی جستجو است که برای شناسایی معتبرترین اسناد و صفحات وب در یک موضوع پرس و جو در سئو طراحی شده است. این فهرست بر روی فهرست ویژه ای از اسناد خبره کار می کند، که لیست های غیروابسته ای از صفحات مرتبط با یک موضوع خاص هستند. سپس از پیوندها و متن های لنگر بر روی اسناد خبره برای تعیین اعتبار صفحات هدف استفاده می شود. در صحبت‌های غیر فناوری، الگوریتم MUM نیروگاهی است که نزدیک‌ترین تجربه‌ای است که کسی که در اینترنت جستجو می‌کند می‌تواند از یک انسان زنده سؤال بپرسد. این طراحی شده است تا راهی برای مقیاس جهانی و شکستن موانع زبانی باشد، زیرا وب سایت قادر خواهد بود به ده ها زبان برتر دنیا به دنبال اطلاعات بگردد.

به‌روزرسانی الگوریتم Google Hilltop:

این الگوریتمی هست که توسط گوگل استفاده می شود. Hilltop شامل ایجاد راه هایی است که موتورهای جستجو می توانند از محتوای حرفه ای برای اطمینان از محاسبه ارتباط محتوا با یک سایت استفاده کنند. از این مقاله حرفه ای به عنوان یک سند تخصصی یاد می شود و به بسیاری از منابع مختلف که دارای محتوای مرتبط هستند اما به هیچ یک از آنها وابسته نیستند پیوند می دهد. این الگوریتم همچنین از عناوین، عناوین صفحه و سرفصل ها هنگام محاسبه ارتباط محتوا با صفحه استفاده می کند. طبق این سیستم، صفحه عنوان و عنوان عنوان ارزش بیشتری نسبت به پیوندهای خارجی یا داخلی به اسناد می بخشد. اگرچه Hilltop و PageRank تقریباً به روش‌های مشابهی کار می‌کنند، Hilltop بر اساس زمینه و موضوع محاسبه می‌کند و بنابراین تأثیرگذاری آن با پیوندها دشوارتر است. استفاده از Hilltop نیز بسیار ارزان‌تر است و نتایج را سریع‌تر محاسبه می‌کند در حالی که نتایج بسیار گسترده‌تر و دقیق‌تری به دست می‌دهد. اگر تعداد سایت های متخصص یا حرفه ای محدود باشد، گوگل به طور خودکار الگوریتم Hilltop را خاموش می کند.

جزئیات الگوریتم هیلتاپ

تعیین صفحات خبره نقطه مرکزی الگوریتم Hilltop است. صفحات خبره به بسیاری از صفحات غیر وابسته در یک موضوع پیوند دارند. بنابراین شناسایی صفحات وابسته بخش مهمی از الگوریتم است. الگوریتم اصلی از تعریف زیر استفاده می‌کند: اگر دو میزبان از یک شبکه کلاس C یکسان باشند (سه اکتت اول IP یکسان هستند) یا سمت راست ترین نشانه غیر عمومی در نام میزبان یکسان باشد (به عنوان مثال www...com و www...uk). رابطه متعدی است، یعنی اگر A و B و B و C مرتبط باشند، A و C مرتبط هستند. صفحات خبره به صفحاتی گفته می شود که به چندین (در اصل حداقل پنج) صفحه غیر وابسته در یک موضوع پیوند می دهند. مرتبط ترین صفحات خبره (در اصل 200) برای رتبه بندی اسناد در مورد یک موضوع استفاده می شود. برای صفحاتی که دارای لینک های ورودی از حداقل دو صفحه متخصص مختلف هستند، یک امتیاز محاسبه می شود. امتیاز منعکس کننده تعداد و ارتباط صفحات خبره مرتبط با صفحه و ارتباط عباراتی است که پیوندها را واجد شرایط می کنند. در نهایت صفحات بر اساس امتیاز رتبه بندی می شوند.

 

الگوریتم mum

در حال حاضر، اطلاعات کافی برای تیم‌های بازاریابی دیجیتال وجود ندارد تا بتوانند واقعاً یک برنامه بازی جامع برای مدیریت راه‌اندازی الگوریتم MUM ارائه دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید انتشار محتوا را به طور کامل متوقف کنید. در واقع، بهترین راه برای آماده شدن برای MUM این است که به ایجاد محتوای عالی ادامه دهید که هم جذاب و هم تا حد امکان آموزنده باشد. این همچنین به حوزه دیگری مرتبط است که باید در آن توجه زیادی داشته باشید: ایجاد شناخت برند، وفاداری، و ترجیح نسبت به بازاریابی محتوا به تنهایی.

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد الگوریتم mum حرف زدیم امید واریبم که مطالب ارائه شده پاسخ تمامی سوالات شما را داده باشد. البته باید یک گام به عقب برداریم و به این فکر کنیم که تغییری به این بزرگی چه تاثیری بر کاربران می گذارد. از این گذشته، حتی با تجربه ترین متخصص سئو نیز باید هر چند وقت یک بار در خانه جستجوی گوگل را انجام دهد. حقیقت این است که الگوریتم MUM از نقطه نظر کاربر فوق العاده است. آن روزهایی که ممکن است مجبور شوید یک یا دو ساعت را صرف تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده مناسب برای تهیه بهترین کوکی های شکلاتی کنید یا اینکه برای پیاده روی در آلاسکا چه بپوشید، تمام شده اند. همانطور که گوگل نقل می‌کند، گرفتن عکس از کفش‌های خود و پرسیدن مناسب بودن آن‌ها برای صخره‌نوردی آسان‌تر از همیشه خواهد بود، اما در عرض چند ثانیه از گوگل پاسخ دریافت می‌کنید.

بالا