ارز دیجیتال

ویژگی ها و نحوه کار با فیگما

1403/03/16 0

ما در این مقاله در مورد ابزار فیگما بحث خواهیم کرد و توضیح خواهیم داد که چه تاثیری بر روی طراحی سایت دارد. امروزه حضور دیجیتال برای کسب و کارها اجتناب ناپذیر شده است. طراحی وب یکی از جنبه های ضروری محصولات دیجیتال است، زیرا شما فقط 7 ثانیه فرصت دارید تا قبل از دور شدن کاربر توجه خود را جلب کنید. به همین دلیل است که کسب‌وکارها به دنبال طرح‌بندی‌های کاربرپسند برای محصولات آنلاین خود هستند و از ابزارهایی مانند Adobe Photoshop برای جذب کاربران استفاده می‌کنند. Figma یکی از این ابزارهایی است که طراحی ها را برای کاربران جذاب تر و راحت تر می کند.  دارای ویژگی های قدرتمندی است که چیدمان را برای کاربران جالب تر و طراحی را برای حرفه ای ها آسان تر می کند. بهترین بخش این است که هم برای مبتدیان و هم برای حرفه ای ها مناسب است.

چگونه با Figma شروع کنم؟ 

ابزار فیگما برای ساده‌سازی فرآیند طراحی شناخته شده است، اما اگر در آن تازه کار هستید، لازم است عملکرد اصلی آن را درک کنید. برای اطلاع از نحوه طراحی روی فیگما زیر را بخوانید.از برنامه وب Figma دیدن کنید و برای یک حساب کاربری ثبت نام کنید. پس از آن وارد شوید و یک پروژه جدید ایجاد کنید. سپس روی آیکون + کلیک کنید تا فایل ها وارد شوند و کار روی آن ها شروع شود. شما می توانید طراحی، طراحی یا طوفان فکری را انتخاب کنید. در نهایت از منوی فایل بر روی انتشار کلیک کنید. اگر می‌خواهید فایل‌های خود را به اشتراک بگذارید، می‌توانید همکاری کنید و آنها را صادر کنید یا با دیگران به اشتراک بگذارید. برای این کار فایل ها را پس از تکمیل طراحی دانلود کنید یا مستقیماً با کلیک بر روی تیک سبز رنگ کنار نام خود، با سایر اعضای تیم به اشتراک بگذارید. Figma همچنین دارای یک ویژگی نمونه سازی است که در بین کاربران محبوبیت زیادی پیدا کرده است که در ادامه نیز به انها اشاره میکنیم.

ویژگی های نمونه سازی Figma:

•    نمونه اولیه قابل اشتراک گذاری: پیوندی به طرح نمونه اولیه ایجاد و به اشتراک بگذارید.
•    همپوشانی پویا: اکنون همپوشانی محتوای پویا ایجاد کنید.
•    GIF های متحرک: برای عناصر ویدیویی، انیمیشن های ظریف و طرح های حرکتی.
•    ویرایش‌های طراحی فوری: فایل‌های طراحی را با نمونه‌های اولیه متصل می‌کند تا ویرایش‌های طراحی فوراً ظاهر شوند.

چگونه با فیگما طرح های موثر ایجاد کنیم؟

66 درصد از طراحان از Figma برای طراحی رابط کاربری استفاده می کنند، در حالی که این رقم در سال 2019 37 درصد بود. این رشد به دلیل افزایش کار از راه دور است. اگرچه ابزار فیگما اشتراک‌گذاری طرح‌ها و نمونه‌های اولیه را آسان‌تر می‌کند، تصاویر سنگین‌تر زمان بیشتری برای آپلود و دانلود نیاز دارند. بنابراین همیشه تصاویر خود را فشرده کنید Figma شما را قادر به انجام این کار می کند. یکی دیگر از روش‌های عالی اجتناب از متن مکان‌دار است. معروف به LOREM IPSUM. این برای الگوها و نمونه سازی است. با این حال، گاهی اوقات باقیمانده آن می تواند چیزها را خراب کند. بنابراین از متن برای موضوع مرتبط استفاده کنید Figma یک افزونه برای کمک به طراحان دارد. به همین ترتیب، ویژگی اظهار نظر یک مزیت بزرگ برای کارگران از راه دور است. طراحی فرآیندی جامع است که اغلب نیاز به همکاری طراحان دارد. Figma یک برنامه وب است که به راحتی از طریق هر مرورگری قابل دسترسی است و به کاربران امکان می دهد فایل ها را به صورت آنلاین ذخیره کنند. اینها در زمان واقعی به اشتراک گذاشته می شوند و به اشتراک گذاری فایل ها و ایده ها و به روز رسانی آنها را آسان می کنند. در اینجا برخی از ویژگی های Figma که باعث محبوبیت آن در بین کاربران شده است.
•    طرح‌های قوس فوری: ابزاری برای طراحی صفحه‌نمایش ساعت، ساعت، یا نمودار دایره‌ای
•    پلاگین ها: به طراحی نمودارهای جریان، نمودارها، تصاویر استوک و دسترسی به رنگ کمک می کند.
•    سبک‌های انعطاف‌پذیر: شبکه‌ها، جلوه‌ها، متن و رنگ را برای هر شی یا متنی اعمال می‌کند

سخن پایانی

افزایش رقابت در دنیای دیجیتال، ویژگی‌های بهتری را در ابزارهای طراحی برای مؤثرتر کردن آنها ضروری می‌کند. اگرچه ابزارهای آنلاین زیادی مانند Adobe Photoshop، Sketch و سایر ابزارها وجود دارد، اما به دلیل توانایی خود در ساده سازی فرآیند طراحی برای همه طراحان، تیم ها و مشتریان موفق شده است که به ابزار فیگما متمایز شوند. به راحتی در دسترس است و همکاری را آسان تر می کند. علاوه بر این، تمام فایل‌ها را در سرورهای ابری ذخیره می‌کند و دسترسی و اشتراک‌گذاری آن‌ها را ایمن‌تر و آسان‌تر می‌کند. علاوه بر این، پیروی از بهترین روش‌ها مانند فشرده‌سازی تصاویر، اجتناب از متن مکان‌دار و اظهار نظر، کار با تیم‌های راه دور را کارآمدتر می‌کند.
 

بالا