ارز دیجیتال

آشنایی با فریم ورک های فرانت اند

1402/10/12 0

فریم ورک های فرانت اند مجموعه‌ای از کدهای جاوا اسکریپت در طراحی سایت هستند که اشخاص حرفه‌ای دیگر آن‌ها را نوشته و می‌توانید آن‌ها را در برنامه خود قرار دهید تا در ساخت سریع‌تر سایت به شما کمک کند. فریم ورک های فرانت اند تا حدودی مشابه چارچوب یک خانه واقعی است که ممکن است شامل دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه ساخت پنجره‌ها، درها یا اتاق‌های خاص باشد. سپس توسعه‌دهنده خانه می‌تواند تصمیم بگیرد که چگونه قوانینی را که چارچوب به آن‌ها ارائه می‌دهد اتخاذ کند و خانه را به روشی که می‌خواهد بسازد. در این مقاله شما را با ۱۱ فریم‌ورک پرطرفدار فرانت‌اند آشنا خواهیم کرد.

فریم ورک های فرانت اند:

زبان‌های برنامه‌نویسی، برای این ایجاد شدند که دستورهای مختلفی را از انسان‌ها به کامپیوترها و ماشین‌ها منتقل و معنا کنند. در ابتدای کار، زبان‌های بسیار پیچیده‌ای وجود داشتند و دارند که یادگیری و کار با آن‌ها بسیار سخت و دشوار بود. باگذشت زمان و تکنولوژی در زمینه‌های مختلف و به‌ویژه سخت‌افزار و نرم‌افزار، زبان‌های راحت‌تری نیز معرفی شدند که بسیار بهتر از نمونه‌های اولیه بودند. مثل سی(C)، جاوا(Java)، پایتون(Python) و... . با همه این پیشرفت‌ها و بهبودها، این زبان‌ها یک ایراد بزرگ داشتند؛ برای پروژه‌های بزرگ و طولانی مثل سایت‌ها و برنامه‌های بسیار بزرگ، کد نویسی خط به خط با این زبان‌ها بسیار زمان‌بر و هزینه‌بر بود. بنابراین باید این فرایند کد نویسی حداقل کمی راحت‌تر یا سریع‌تر از وضع موجود انجام می‌شد تا فشار کار برنامه نویسان کمتر شود. به همین دلیل، ابزار فریم ورک (Framework) برنامه‌نویسی پا به عرصه گذاشت. فریم ورک آمده بود تا هر آنچه یک برنامه‌نویس برای راحتی کد نویسی به آن نیاز دارد را فراهم کند. فریم ورک ها در حقیقت باعث می‌شود که فرایند کد نویسی سریع‌تر، بهتر، منظم‌تر و با تمرکز بیشتری انجام شود. اصلی‌ترین ابزار فریم ورک وجود کدهای پیش‌فرضی است که از قبل نوشته و در فریم ورک گرد هم آمده‌اند. می‌توان از این کدهای آماده، هرکجا که به آن نیاز باشد، سریعاً استفاده کرد. سایر ابزارهای فریم ورک مثل پشتیبانی از چند زبان، کتابخانه‌های مختلف، ابزار تست کد و... نیز از مهم‌ترین ابزارهای فریم ورک ها به شما می‌روند. هر زبان برنامه‌نویسی مطرح حداقل یک یا چند فریم ورک دارند. زبان‌هایی مثل پایتون (Python)، جاوا (Java)، پی اچ پی (PHP) و جاوا اسکریپت (JavaScript) تعداد زیادی فریم ورک دارند.

نتیجه گیری:
لیست بلند بالای فریمورک و کتابخانه های فرانت اند، بالاخره به سر آمد. در این مطلب شما را با 20 کتابخانه و فریمورک مختلف که برای توسعه فرانت اند استفاده می شدند، آشنا کردیم. هر کدام از این 20 مورد شامل مزایا و معیبی بودند که در اینجا سعی کردیم به مهم ترین آن ها اشاره کنیم. استفاده از فریمورک ها و کتابخانه های فرانت اند برای ساخت برنامه های واکنش گرا، مدرن و ریسپانسیو ضروری است.  با وجود کد های آن ها می توانید برنامه ای داشته باشید که کاملا سازگار است و قابلیت توسعه دادن نیز دارد. انتخاب بین هر کدام از این موارد به سلیقه و نیاز شما بر می کردد. دقت کنید که فربیمورک ها و کتابخانه ها می توانند روند کلی یک برنامه را تحت تاثیر قرار دهند، پس باید با دقت انتخاب کنید. اگر نظر ما را می پرسید، پیشنهاد ما استفاده از کتابخانه همه فن حریف ری اکت است. پیش از هر انتخابی مشخص کنید که پروژه شما در چه ابعادی است و به چه مواردی نیاز دارید. پس از آن به سراغ انتخاب فریمورک مناسب خود بروید. امیدواریم با مطالعه این مطلب قطره ای به دریای دانش شما اضافه کرده باشیم. اگر سوالی درباره فریمورک ها و کتابخانه های فرانت اند دارید که فکر می کنید ما می توانیم راهنماییتان کنیم، پس حتما آن را از ما بپرسید. کامنت ها با آغوش باز از شما استقبال می کنند.
 

بالا