ارز دیجیتال

آشنایی با تگ a در طراحی سایت

1402/10/19 0

تگ a در HTML و طراحی سایت چیست و چه کاربردی دارد؟ معروف‌ترین و متداول‌ترین روش لینک دهی در HTML چیست؟ تغییر رنگ “تگ a” به چه صورت است و چگونه می‌توانیم تگ a را استایل دهی کنیم؟ اگر به دنبال پاسخ این سوالات هستید و قصد دارید با خصوصیات یا صفات تگ a در html و کاربرد تگ a در html به صورت جامع و به همراه مثال آشنا شوید این مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. هم چنین در این مقاله 13 صفت (یا همان ویژگی به انگلیسی attribute گفته می‌شود) پرکاربرد تگ a را با هم بررسی خواهیم کرد.

تگ a در HTML چیست؟

این تگ در HTML بین تگ Body قرار می گیرد و برای ایجاد لینک ها در صفحات وب می باشد که باعث می شود کاربر بتواند با کلیک روی لینک به صفحات دیگر منتقل شود. تگ لینک در تمام مرورگر های معتبر مانند Google Chrome و Internet Explorer و Firefox و Safari و… پشتیبانی می شود. این صفحات می توانند در وب سایت خودمان باشند (لینک های داخلی) یا در مکانی خارج از آن (لینک های خروجی) اما مقصد این لینک ها چگونه مشخص می شوند؟ با استفاده از خصوصیت href می توانید مشخص کنید، کاربر به کدام صفحه وب منتقل شود. در واقع تگ a با این خوصیت معنا پیدا می کند.

صفت Rel در HTML:

صفت rel که مخفف RelationShip می باشد، صفتی است که رابطه ی بین صفحه جاری و صفحه مقصد که بهش لینک شده، را مشخص میکند.
ویژگی بعدی که در تگ <a> مورد استفاده قرار می­گیرد و آموزش تگ a و لینک سازی در html میخواهیم به آن بپردازیم ، ویژگی rel می­باشد که ارتباط بین صفحه و سند فعلی را با سند یا صفحه­ ی مقصد نشان می­دهد.در مقابل این ویژگی مقادیر مختلفی میتوان نوشت که عبارتند از :
مقدار alternate جهت فراهم کردن یک ارتباط بین سند فعلی با نسخه­ ی جایگزین سند فعلی می­باشد. مثل زمانی که ما بخواهیم ارتباط صفحه و سند فعلی را با نسخه­ ی pdf آن و یا نسخه ای از سند و صفحه ی فعلی در زبان­های دیگر برقرار نماییم.
مقدار author برای زمانی به کار میرود که ما بخواهیم ارتباط مطلبی را با نوسینده یا نویسندگانش فراهم کنیم. این مقدار برای نویسندگانی که از Google+ بهره می­برند گزینه ­ی بسیار مثبتی است.
مقدار Bookmark زمانی به ­کار می­رود که ما بخواهیم مطلبی (را که اصولا در صفحه­ی اول قرار دارد) به آدرس اصلی آن ارتباط دهیم.
مقدار external زمانی به­ کار می­رود که ما بخواهیم تعیین کنیم که سند منبع بخشی از سایتی شبیه به سایت سند فعلی نمی­باشد و این دو سند تشابه کارکرد ندارند.
مقدار help زمانی به­ کار می­رود که ما بخواهیم بین سند فعلی و سند راهنما ارتباط برقرار نماییم.البته باید ذکر شود که این مقدار برای سایت­هایی کاربرد دارد که دارای سند راهنما هستند.
مقدار license زمانی به ­کار می­رود که ما بخواهیم بین سند فعلی و سندی که حاوی اطلاعات مربوط به قوانین کپی رایت سند است ارتباط برقرار نماییم.

نتیجه گیری:
در انتها امیدواریم که آموزش کار با تگ‌های لینک‌ و تصویر در HTML برای شما کاربردی بوده باشد و با تگ های لینک و تصویر در HTML به خوبی آشنا شده باشید، هر گونه مشکل و سوالی در رابطه با این جلسه دارید، در قسمت نظرات همین مطلب مطرح کنید تا پاسخ سوالات شما را در کمترین زمان بدهیم. با تشکر از همراهی شما.
 

بالا