ارز دیجیتال

Cms در طراحی سایت چیست و چه نقشی دارد

1403/02/19 0

ما در این مقاله میخواهیم در مورد cms در طراحی سایت بحث کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات ارزنده و مفیدی را به دست اورید. در دنیای کسب و کار کلمات اختصاری زیادی وجود دارد که باید آنها را مستقیم نگه دارید. SEO، CRM، SERP، CDN و CMS تنها چند مورد مهم هستند. CMS از اهمیت ویژه ای برخوردار است، با توجه به اینکه بیش از 68 میلیون وب سایت با یک وب سایت ساخته شده اند. پس چیست؟ CMS مخفف سیستم مدیریت محتوا است. همچنین ممکن است راه حلی باشد که برای ایجاد سریع وب سایتی با دانش فنی و منابع محدود به دنبال آن هستید. 

CMS چگونه کار می کند

برای اینکه بفهمید یک CMS چگونه کار می کند، ابتدا باید بفهمید که ساخت یک سایت از ابتدا چگونه است. برای افزودن متن، تصاویر، نوارهای ناوبری و سایر بلوک های سازنده سایت، با HTML شروع می کنید. سپس CSS را برای استایل دادن به آن عناصر اضافه می کنید تا با ظاهر و احساس منحصر به فرد برند شما مطابقت داشته باشد. کار را با نوشتن جاوا اسکریپت به پایان می رسانید تا عملکردهای پیشرفته تری را به سایت خود اضافه کنید، مانند CTA های اسلاید. سپس شما باید این فایل HTML را روی سرور خود آپلود کنید تا در پایگاه داده شما بایگانی شود. هر زمان که می خواهید تغییراتی ایجاد کنید - حتی موارد ساده مانند به روز رسانی محتوا باید فایل ها را از سرور دانلود کنید، آنها را باز کنید و کد HTML را با دست تغییر دهید. سپس باید مطمئن شوید که هیچ پیوند یا چیز دیگری را قبل از آپلود فایل ها به سرور خراب نکرده اید. پیچیده به نظر می رسد، بله؟ برای توسعه دهندگان و سایر کاربران پیشرفته با تجربه در توسعه وب سایت، ساختن یک سایت از ابتدا ممکن است ایده آل باشد. اما برای کسانی که مهارت کدنویسی یا زمان و منابع لازم برای ساختن یک سایت از ابتدا و نگهداری آن را ندارند، می توانند از CMS استفاده کنند. بیایید در مورد چگونگی صحبت کنیم.

نحوه استفاده از CMS

یک CMS از دو بخش اصلی تشکیل شده است: برنامه مدیریت محتوا (CMA) و برنامه تحویل محتوا (CDA). در مجموع، این برنامه ها اساساً تمام کدها، پرس و جوهای پایگاه داده و زیرساخت ها را در قسمت پشتی مدیریت می کنند تا بتوانید روی قسمت جلویی سایت خود تمرکز کنید. برای مثال، به جای شروع با یک صفحه خالی HTML، ویرایشگر محتوا را باز می‌کنید و می‌توانید متن پررنگ، پیوندها و CTA اضافه کنید، و تصاویر و جداول را با کشیدن و رها کردن چند ماژول یا کلیک کردن روی چند دکمه به جای نوشتن، درج کنید. HTML، CSS و جاوا اسکریپت را خارج کنید. در اینجا نگاهی می اندازیم به اینکه برای مثال، ایجاد یک پست وبلاگ با استفاده از وردپرس چقدر آسان است. برای ایجاد تغییرات دیگر در سایت خود، مانند تغییر ساختار پیوند ثابت یا نصب برنامه های افزودنی، کافی است به بخش مربوطه در پنل مدیریت خود بروید. این CMA در عمل است: همه این تغییرات در یک رابط بصری ایجاد می شوند که کد را از شما، کاربر نهایی پنهان می کند. وقتی تغییرات را تمام کردید، CDA محتوایی را که وارد CMA کرده‌اید می‌گیرد، کد را جمع‌آوری می‌کند، آن را به بازدیدکنندگان جلویی شما نمایش می‌دهد و آن را ذخیره می‌کند. به این معنی که برای مثال وقتی می خواهید یک پست وبلاگ جدید منتشر کنید، به جای آپلود دستی یک صفحه در سرور خود، فقط باید دکمه Publish را فشار دهید. اکنون که متوجه شدیم CMS چیست، چگونه کار می کند و چگونه از آن استفاده کنیم، بیایید مزایای استفاده از آن را در ساختن یک سایت از ابتدا یا استفاده از ابزار ساخت وب سایت دیگر بررسی کنیم.

چرا از CMS استفاده کنیم؟

بیایید به چند روش خاص که می‌تواند بر فرآیند راه‌اندازی، بهره‌وری تیم و دیده شدن آنلاین شما تأثیر بگذارد نگاهی بیندازیم.

1. بدون نیاز به دانش کدنویسی

سیستم‌های CMS با امکان ساختن وب‌سایت‌های بدون کدنویسی به غیر توسعه‌دهندگان و سایر کاربران، به ایجاد انقلابی در طراحی وب کمک کرده‌اند. دوران تکیه بر توسعه دهندگان و طراحان وب برای ایجاد حضور آنلاین برای تجارت شما گذشته است.
شما می توانید محتوا را ایجاد و مدیریت کنید، طراحی سایت خود را سفارشی کنید، و برنامه های افزودنی را برای افزودن قابلیت به سایت خود نصب کنید - همه اینها بدون کدنویسی. (لازم به ذکر است که اکثر پلتفرم ها به شما امکان می دهند کد سفارشی را برای کنترل دقیق تر روی سایت خود نیز اضافه کنید.)
در نتیجه، کاربرانی که منابع فنی و زمان محدودی دارند همچنان می توانند یک وب سایت قدرتمند برای کسب و کار خود بسازند.

2. همکاری آسان

چندین کاربر می توانند به طور همزمان به یک CMS دسترسی داشته باشند و در انتهای آن کار کنند. این بدان معناست که در هر روز، بازاریابان شما می‌توانند محتوا تولید کنند، متخصصان فناوری اطلاعات شما پروتکل‌های امنیتی را پیاده‌سازی می‌کنند، و توسعه‌دهندگان شما کد سفارشی را به موضوع شما اضافه می‌کنند. در واقع، همه آنها می توانند در یک صفحه فرود کار کنند.
HubSpot همچنین یک ابزار CMS رایگان را ارائه می دهد که برای کارآفرینانی که به دنبال CMS هستند که می توانند با آنها رشد کنند و کسب و کار خود را افزایش می دهند، عالی است.
به طور خلاصه، یک CMS می تواند به بهبود گردش کار و بهره وری در تیم شما کمک کند.

3. نقش ها و مجوزهای کاربر

یک CMS به شما امکان می دهد به لطف نقش ها و مجوزهای کاربر داخلی (و اغلب قابل تنظیم) به کارآمدترین و ایمن ترین راه ممکن همکاری کنید. این بدان معناست که نویسندگان محتوا، برای مثال، می‌توانند تمام مجوزهایی را که برای نوشتن، انتشار و مدیریت محتوا نیاز دارند، داشته باشند – اما نمی‌توانند افزونه‌ها را حذف کنند یا به‌طور قابل توجهی عملکرد سایت را تغییر دهند.

نتیجه گیری 

با استفاده از این پلتفرم متصل همه به یک، می‌توانید بر اساس داده‌های HubSpot CRM خود، محتوای شخصی‌سازی‌شده برای بازدیدکنندگان ایجاد کنید، الگوها و سبک‌های سفارشی ایجاد کنید، آزمایش‌های A/B را روی محتوای چند زبانه اجرا کنید، صفحات وب را با خیال راحت طراحی و راه‌اندازی مجدد کنید، مشاهده کنید. یک CMS از دو بخش اصلی تشکیل شده است: برنامه مدیریت محتوا (CMA) و برنامه تحویل محتوا (CDA). در مجموع، این برنامه ها اساساً تمام کدها، پرس و جوهای پایگاه داده و زیرساخت ها را در قسمت پشتی مدیریت می کنند تا بتوانید روی قسمت جلویی سایت خود تمرکز کنید. برای مثال، به جای شروع با یک صفحه خالی HTML، ویرایشگر محتوا را باز می‌کنید و می‌توانید متن پررنگ، پیوندها و CTA اضافه کنید، و تصاویر و جداول را با کشیدن و رها کردن چند ماژول یا کلیک کردن روی چند دکمه به جای نوشتن، درج کنید. HTML، CSS و جاوا اسکریپت را خارج کنید. تجزیه و تحلیل عملکرد، و خیلی بیشتر. با ترکیب سهولت استفاده و انعطاف‌پذیری، این CMS اختصاصی برای کسب‌وکارهایی با تیم‌های متنوعی از بازاریابان، توسعه‌دهندگان و متخصصان فناوری اطلاعات که به دنبال رشد در طول زمان هستند، ایده‌آل است.
 

بالا