ارز دیجیتال

الگوریتم helpful  در سئو چیست

1403/02/19 0

ما در این مقاله در مورد الگوریتم helpful در سئو بحث خواهیم کرد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا اطلاعات مفیدی را به دست اورید. هر چند وقت یکبار یک سوال یا موضوع را در گوگل جستجو کرده اید و روی چندین لینک کلیک کرده اید قبل از اینکه آنچه را که به دنبال آن هستید پیدا کنید؟ یا شاید شما هرگز اطلاعات را پیدا نکرده اید. خیلی ناامید کننده است هدف به‌روزرسانی محتوای مفید جدید Google برای حل این مشکل است. موتور جستجو می‌خواهد محتوایی را که در رتبه‌های بالا با ارزش کمی قرار دارند حذف کند. هدف تطبیق بهتر کاربران با محتوای باکیفیت است که تجربه رضایت بخشی را ارائه می دهد. بیایید به این به‌روزرسانی و معنای آن برای سازندگان محتوا بپردازیم. سپس توضیح خواهیم داد که با محتوای غیر مفید چه کنیم و چگونه در آینده محتوای ارزشمند ایجاد کنیم.

به روز رسانی محتوای مفید گوگل چیست؟

این به‌روزرسانی پنجمین به‌روزرسانی الگوریتم helpful در سال 2023 است. Google در 18 آگوست 2022 محتوای مفید را اعلام کرد و تغییرات در 25 آگوست 2022 آغاز شد. این به‌روزرسانی بازاریابی محتوای با کیفیت پایین را برای موتورهای جستجو هدف قرار می‌دهد، نه افراد. محتوایی که Google دنبال می‌کند فاقد تخصص، اعتبار یا قابل اعتماد بودن است (E-A-T). مقاله اول موتور جستجو ممکن است در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) رتبه بالایی داشته باشد و ترافیک جستجوی زیادی داشته باشد. اما به سوال کاربر پاسخ نمی‌دهد، او را بیشتر می‌خواهد و مجبور می‌کند به کلیک کردن ادامه دهد. برای پیاده سازی به روز رسانی جدید، گوگل شروع به اجرای سیگنال رتبه بندی در سراسر سایت کرد. وب سایت های دارای محتوای غیر مفید را طبقه بندی می کند. این به‌روزرسانی هر چند وقت یک‌بار به‌روزرسانی نمی‌شود این به‌روزرسانی ادامه دارد تا وب‌سایت‌های موجود و جدید را در بر بگیرد. فرآیند خودکار از یک مدل یادگیری ماشینی استفاده می کند. دنی سالیوان، رابط عمومی جستجوی گوگل، گفت: ما به اصلاح نحوه عملکرد آن ادامه خواهیم داد. به طور مستقیم، راهنمایی که ما ارائه کرده ایم چیزی است که سئوکاران و سازندگان باید در نظر داشته باشند. گوگل گفت اگر سیگنال جدید وب سایت شما را به عنوان غیر مفید طبقه بندی کند، بازیابی سریع نخواهد بود. به‌روزرسانی‌های رتبه‌بندی ممکن است ماه‌ها طول بکشد پس از حذف محتوای غیر مفید یا بهبود نوشتن محتوای خود برای Google.

به‌روزرسانی محتوای Google چیست؟

گوگل، غول موتورهای جستجو، به طور مداوم الگوریتم helpful خود را برای ارائه بهترین تجربه جستجو تکامل می دهد. سر و صدا در جامعه وب اخیرا؟ به‌روزرسانی helpful در سپتامبر 2023. این به روز رسانی فقط مربوط به یک ترفند دیگر در دنیای گسترده سئو نیست. این در مورد پرورش محتوای واقعی و مردمی است. به عبارت ساده تر، گوگل استانداردهای بالاتری را تعیین می کند. محتوا باید برای خواننده ساخته شود و نیازهای او را به طور جامع پاسخ دهد. طراحی محتوای صرفاً برای موتورهای جستجو را فراموش کنید. در مورد فرد در انتهای دیگر فکر کنید، عناوین، زیرنویس ها و لیست های گلوله را اسکن کنید. در دنیایی پر از اطلاعات بسیار زیاد، «مفید بودن» محتوا در مرکز توجه قرار گرفته است. هدف گوگل این است که به سازندگانی که ارزش ارائه می‌دهند پاداش دهد و اطمینان حاصل کند که وقتی شخصی خواندن محتوای شما را به پایان می‌رساند، احساس غنا و آگاهی می‌کند. آیا این بدان معناست که روزهای تولید انبوه محتوای متمرکز بر سئو به پایان رسیده است؟ شاید. با این به روز رسانی جدید، قصد ایجاد محتوا محوری می شود. شما دیگر فقط به خاطر رتبه بندی نمی نویسید. شما برای ایجاد تفاوت، راهنمایی، اطلاع رسانی و مهمتر از همه، برای کمک واقعی خلق می کنید. برای استارتاپ ها و SME ها، این یک فرصت طلایی است. در عصری که اعتماد حرف اول را می زند، تولید محتوایی که با مخاطبان شما طنین انداز شود می تواند برند شما را ارتقا دهد. به‌روزرسانی ممکن است ترسناک به نظر برسد، اما با تمرکز بر ایجاد محتوای معتبر و مردم‌محور، در مسیر درستی برای پیمایش موفقیت‌آمیز به‌روزرسانی محتوای مفید Google در سپتامبر 2023 هستید.

نتیجه گیری

در سپتامبر 2023، گوگل به‌روزرسانی قابل توجهی را در الگوریتم جستجوی خود به نام الگوریتم helpful  (به‌روزرسانی محتوای مفید) اجرا کرد. هدف این به روز رسانی افزایش کیفیت و ارتباط نتایج جستجو با اولویت بندی وب سایت هایی است که محتوای مفید و آموزنده ارائه می دهند. تأثیر این به روز رسانی در سراسر چشم انداز دیجیتال احساس شد و نه تنها بر صاحبان وب سایت و بازاریابان بلکه بر کاربران روزمره موتور جستجوی Google نیز تأثیر گذاشت. در تلاش برای مبارزه با وب سایت های بی کیفیت و هرزنامه، الگوریتم گوگل اکنون به وب سایت هایی که محتوای ارزشمند ارائه می دهند، پاسخ به سؤالات کاربران و رفع نیازهای آنها پاداش می دهد. برای صاحبان وب سایت و بازاریابان، این به روز رسانی اهمیت تولید محتوای با کیفیت بالا و کاربر محور را برجسته کرده است. دوران پر کردن کلمات کلیدی و تکنیک های سوال برانگیز سئو گذشته است. تمرکز روی ایجاد محتوایی است که واقعاً به کاربران کمک می کند و اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ارائه می دهد. از سوی دیگر، کاربران اکنون می توانند نتایج جستجوی دقیق و مرتبط تری را انتظار داشته باشند. هنگامی که آنها به دنبال پاسخ یا راه حل می گردند، احتمالاً وب سایت هایی را پیدا می کنند که بینش های ارزشمند و نکات عملی را ارائه می دهند. هدف این به‌روزرسانی در نهایت بهبود تجربه کلی کاربر است و Google را به منبع اطلاعاتی مطمئن‌تری تبدیل می‌کند. 
 

بالا