ارز دیجیتال

بیت کوین چه تفاوتی با تتر دارد؟

1402/11/09 0

استیبل کوین‌ها ارزهای دیجیتالی هستند که بر خلاف رمزارزهای معمولی بازار، دارایی‌های دیجیتال با نوسان پایین و نزدیک به صفر ارائه می‌دهند. ارزش استیبل‌کوین‌ها بر اساس دارایی‌های با ثباتی مانند طلا، دلار آمریکا یا دیگر ارزهای رایج مشخص می‌شود، به این معنی که استیبل‌کوین‌هایی وجود دارند که به دارایی با ثباتی همچون دلار متصل هستند و ارزششان را نزدیک به قیمت دلار حفظ می‌کنند. در حال حاضر ارز دیجیتال تتر بزرگ‌ترین استیبل‌کوین بازار ارزهای دیجیتال است که تقریباً 53 درصد از کل سرمایه بازار استیبل‌کوین‌ها را به خود اختصاص داده است. دومین استیبل‌کوین بزرگ بازار یواس‌دی‌کوین (USDC) است که 31 درصد از کل سرمایه بازار استیبل‌کوین‌ها را در اختیار دارد. به طور کلی، معامله‌گران بازار ارزهای دیجیتال به دلیل نقدینگی ثابت و ماهیت قابل‌اعتمادی که استیبل‌کوین‌ها دارند، از این دسته ارزهای دیجیتال برای انجام معاملات خود استفاده می‌کنند تا علاوه بر حفظ ارزش دارایی خود، قربانی تغییرات ناگهانی و زیان‌بار بازار ارزهای دیجیتال نشوند.

تفاوت‌های تتر و بیت‌کوین:

تفاوت اصلی بین تتر و بیت‌کوین در این است که تتر به یک دارایی نقدی یعنی دلار آمریکا گره خورده است، در حالی که بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال مشابه با آن فاقد هرگونه پشتوانه‌ هستند و وابسته به چیزی فراتر از میزان عرضه و تقاضا نیستند. علاوه بر این، تتر یک ارز دیجیتال متمرکز است و توسط یک شرکت معتبر که زیر نظر مراجع قانونی قرار دارد هدایت می‌شود. در حالی که بیت‌کوین غیرمتمرکز است و توسط توسعه‌دهندگان از سراسر جهان به صورت آزاد توسعه پیدا می‌کند. متمرکز بودن تتر در حفظ پایداری قیمت این استیبل‌کوین تأثیر به سزایی داشته است. همان‌طور که قابل حدس است، ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین که به یک دارایی با ارزش مانند طلا یا دلار متصل نیستند، در معرض نوسانات بی‌رحمانه‌ی بازار ارزهای دیجیتال قرار دارند. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و معمولاً به طور ناگهانی در بازار اتفاق می‌افتند. علاوه بر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال که تمامی رمزارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید تورم را نیز در نظر گرفت که باعث کاهش ارزش دارایی‌های نقدی کاربران می‌شود که ترکیب آن با نوسانات بازار، آسیب بالایی به دارایی سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. از استیبل‌کوین‌ها مانند تتر، بیشتر برای ذخیره ارزش استفاده می‌کنند، زیرا سرمایه‌گذاری در این دسته از ارزهای دیجیتال با هدف افزایش سرمایه، چندان اقدام عقلانی‌ای نیست چرا که استیبل‌کوین‌ها تنها به عنوان دارایی دیجیتالی برای حفظ ارزش عمل می‌کنند و همیشه برابر یک دلار قرار دارند. سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین در طرفی دیگر، با وجود نوسانات بسیار، همچنان بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند و بسیاری در سراسر جهان با این امیدواری که بیت‌کوین در نهایت ارزشش چند برابر ارزش فعلی‌اش می‌شود، در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. از نظر طراحی، بیت کوین یک ارز ضد تورم است. به این معنی که ارزش آن در طول زمان افزایش می‌یابد. برای تتر، همه چیز متفاوت است. به عنوان یک استیبل کوین، اصلاً قرار نیست معیار ارزش بازار واقعاً برای آن اعمال شود.

نتیجه گیری:
بیت کوین و تتر جزو پرکاربردترین ارزهای رمزنگاری هستند. بنابراین سؤالاتی مانند «خرید تتر یا بیت کوین» اجتناب ناپذیر هستند. حقیقت این است که این سیستم‌ها اساساً متفاوت هستند و هر کدام در کاری که قرار است انجام دهند، برتری دارند. برای رسیدن به نتیجه، از مقایسه‌ای که در مقاله قرار داده‌ایم استفاده کنید. با توجه به مقاله تتر بخریم یا بیت کوین، شما باید پس از سنجش مزایا و معایب این دو ارز دیجیتال محبوب، تصمیم خود را بگیرید. شما باید جفت‌های موجود برای معامله، نوسانات و نقدینگی را در نظر بگیرید. در حالی که اکثر مردم مایل به خرید بیت کوین در بازار ارزهای دیجیتال هستند، توصیه می‌شود به مزایای تتر USDT نگاهی بیندازید و محبوبیت رو به رشد آن را در معاملات ارزیابی کنید.
 

بالا