ارز دیجیتال

طراحی سایت خبری چگونه هست

1403/02/16 0

شکل محبوب‌ترین رسانه‌های خبری در سال‌های اخیر به شدت تغییر کرده است. در گذشته منابع اصلی خبر، رادیو، تلویزیون و روزنامه‌ها بودند اما امروزه بیشتر افراد خبرها را از طریق رسانه‌های دیجیتال دنبال می‌کنند. این رسانه‌ها سرعت انتقال خبر را بسیار بالا برده‌اند و به راحتی در دسترس همه قرار دارند. به این ترتیب در سال‌های اخیر طراحی سایت خبری به یکی از شاخه‌های تخصصی طراحی سایت تبدیل شده است. ردیابی بینش های عملی و در زمان واقعی در مورد عملکرد وب سایت شما برای اصلاح استراتژی محتوای شما و بهینه سازی تجربه کاربر مهم است. در بخش‌های بعدی، بیایید نحوه اتصال و تنظیم تجزیه و تحلیل برای سایت خبری خود را بررسی کنیم. در ادامه به بررسی این سایت‌ها و مهمترین ویژگی‌های آن‌ها می‌پردازیم.

مهمترین ویژگی‌های سایت‌های خبری

هر سایت با توجه به نوع کاربری خود، ویژگی‌های متفاوتی دارد. چنان که می‌دانید مهمترین نکته در مورد اخبار و اطلاعات سرعت است. اخبار باید به سرعت به دست مخاطبان برسند. بخش عمده این کار به عهده خبرنگاران و تولیدکنندگان محتوا است. با این حال سرعت لود شدن سایت نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. سایت‌های خبری باید ساختار ساده و سبکی داشته باشند و به سرعت لود شوند در غیر این صورت کاربران خود را از دست می دهند. ریسپانسیو بودن سایت نیز بسیار مهم است. بسیاری از کاربران از طریق گوشی‌های تلفن همراه یا تبلت‌های خود اخبار را چک می‌کنند و سایت باید خود را با این دستگاه‌ها سازگار کند. به این ترتیب مطالعه خبر برای کاربران ساده می‌شود. بعضی از سایت‌های خبری محتوای مولتی‌مدیا نیز تولید می‌کنند. به این معنا که در این سایت‌ها اخبار به صورت تصویری، ویدئویی و صوتی نیز پخش می‌شود. در این گونه موارد طراحی سایت خبری باید به گونه‌ای باشد که تمامی انواع محتوا به سرعت در دسترس کاربران قرار گیرد و سرعت سایت کم نشود. نحوه نمایش اطلاعات به کاربران و چیدمان صفحه نیز در مورد سایت‌های خبری بسیار مهم است. کاربر باید بتواند در کمترین زمان ممکن و با کمترین کلیک به اخبار مورد علاقه خود دسترسی پیدا کند. در مورد سایت‌های خبری دسته‌ها و زیر دسته‌های متعددی وجود دارد. برای مثال دسته اخبار فرهنگی به زیردسته‌های اخبار سینما، اخبار موسیقی، اخبار گردشگری و … تقسیم می‌شود. مهم است که دسته‌بندی موضوعی با دقت انجام شود تا کاربران بتوانند اخبار مورد نظر خود را به راحتی پیدا کنند و تداخل و ناهماهنگی وجود نداشته باشد.

تم خود را انتخاب کنید

یک موضوع ظاهر و احساس وب سایت وردپرس شما را کنترل می کند. تم های رایگان و پولی زیادی وجود دارد، از جمله برخی که به طور خاص برای طراحی سایت خبری هستند. از داشبورد وردپرس خود، به Appearance > Themes بروید و کلمه کلیدی اخبار را جستجو کنید. چندین موضوع را پیدا خواهید کرد که برای وب سایت های خبری مناسب هستند. یکی را انتخاب کنید که با پوشش خبری و تصویر برند شما مطابقت دارد. برخی از موضوعات مورد علاقه ما عبارتند از Newsmatic، Elegant News Magazine و Newsup. اگر آنچه را که می بینید دوست دارید اما چند ترفند شخصی در ذهن دارید، مطمئن باشید، زیرا اکثر تم های وردپرس بسیار قابل تنظیم هستند. شما به راحتی می توانید رنگ ها، فونت ها و طرح بندی ها را مطابق با ترجیحات متمایز خود تغییر دهید. مراحل انجام این کار را در بخش بعدی به اشتراک خواهیم گذاشت.

مدیریت نویسندگان داخلی و آزاد/مهمان

برای مدیریت نویسندگان و ویراستاران داخلی و مهمان، ایجاد کاربران با نقش های مناسب مهم است. این به شما امکان می دهد تا کنترل دسترسی گرانول را پیاده سازی کنید و وظایف و مسئولیت ها را به طور مؤثر واگذار کنید. وردپرس یک سیستم مدیریت کاربر قوی و داخلی ارائه می دهد که به شما امکان می دهد کاربرانی با نقش های از پیش تعریف شده مختلف از جمله ویرایشگر، مدیر، نویسنده، مشارکت کننده، بیننده و مشترک اضافه کنید. ویراستاران اختیار ایجاد، ویرایش و انتشار پست‌ها را دارند. مدیران سایت کنترل انحصاری بر تمام جنبه های وب سایت دارند. مشارکت‌کنندگان می‌توانند پیش‌نویس‌ها را اضافه کنند اما آنها را منتشر نکنند. برای افزودن یا ویرایش کاربران برای سایت خود، به بخش کاربران در داشبورد وردپرس بروید. به عنوان یک قاعده کلی، هنگام ایجاد کاربران، از اصل حداقل امتیاز پیروی کنید، یعنی هیچ کس نباید بیش از آنچه برای انجام کار خود نیاز است، حقوق داشته باشد. همچنین می‌توانید پلاگین‌های مدیریت نقش را برای سفارشی‌سازی مجوزهای مرتبط با هر نقش از پیش تعریف‌شده نصب کنید. برای یک نمای کلی از مدیریت کاربر و نقش، این پست را بررسی کنید.

نتیجه گیری 

وب‌سایت‌های خبری میدان‌های دیجیتال شهر امروزی هستند که داستان‌ها در آنها جان می‌گیرند. به لطف وردپرس، ساختن آن مانند یک ماجراجویی هدایت شده است. اما این همه ماجرا نیست؛ وردپرس با Newspack راه بیشتری را طی می کند  یک پلت فرم انتشار ساده که به طور خاص برای سازمان های خبری طراحی شده است و به شما امکان می دهد محتوا را به طور مؤثر منتشر و مدیریت کنید. چه یک حرفه ای باتجربه باشید و چه فقط انگشتان پای خود را فرو ببرید، مسیری کاربرپسند برای ایجاد پلت فرم خبری شما ارائه می دهد که در چشم انداز وسیع اخبار آنلاین ایستاده است. این پست با هدف به اشتراک گذاشتن یک راهنمای کامل در مورد نحوه طراحی سایت خبری با استفاده از وردپرس است. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد!

بالا