ارز دیجیتال

نحوه انتخاب بهترین کیف پول برای تتر

1402/08/07 0

دنیای ارزهای دیجیتال دائما در حال تغییر و تحول است؛ این دارایی‌ها به محض پیدایش، خیلی سریع به یکی از مهم‌ترین ابزارهای مالی و سرمایه‌گذاری تبدیل شدند و به همین دلیل هم انتخاب و داشتن کیف‌ پولی مناسب و امن برای نگهداری از این دارایی‌ها، مسئله‌ای کلیدی برای هر کاربر فعال در این حوزه است. تتر، یکی از انواع دارایی‌های دیجیتالی است که از محبویت بالایی برخوردار بوده و کاربران زیادی از آن به خاطر مزایایی که ارائه می‌دهد، استفاده می‌کنند. این استیبل کوین، پشوانه دلاری داشته و قیمتش با قیمت یک دلار آمریکا برابری می‌کند. سرمایه‌گذاران دنیای کریپتوکارنسی، اغلب در دوران رکود این بازار، برای حفظ ارزش سرمایه خود، دارایی‌های دیجیتالی خود را به این استیبل‌ کوین تبدیل می‌کنند، اما در این مسیر انتخاب بهترین کیف پول تتر، برای نگهداری از این دارایی هم چالشی اساسی است.

اهمیت شبکه Tether در انتخاب بهترین کیف پول

در حال حاضر تتر یکی از محبوب ترین رمز ارزهای دنیاست و یکی از بالاترین حجم معاملات رو به خودش اختصاص داده. همونطور که میدونین، هنگام خرید تتر و فروش تتر در صرافی های مختلف و یا برای انتقال اون، باید به شبکه ای که تتر بر روی اون توسعه پیدا کرده، توجه کرد.
جالبه بدونین که رمز ارز تتر در ابتدا فقط روی شبکه اومنی (Omni) عرضه شده بود که مربوط به بیت کوین (Bitcoin) است؛ اما بعدا با توجه به محدودیت هایی که این بلاک چین داشت، تیم توسعه دهنده ارز تتر تصمیم گرفتن که از سایر شبکه های مطرح مثل اتریوم (Ethereum)، ترون (Tron)، سولانا (Solana) و... هم برای عرضه این رمز ارز استفاده کنن.

کیف پول

یک کیف پول‌ خوب باید چه ویژگی‌‌هایی داشته باشد؟

بهترین کیف پول‌ تتر ویژگی‌هایی دارد که باعث می‌شود نگه‌داری و مدیریت این استیبل کوین برای شما راحت‌تر و امن‌تر باشد؛ برخی از این ویژگی‌ها عبارت‌اند از:

پشتیبانی از انواع تتر

از آنجا که تتر در چندین بلاک چین مختلف مانند Omni، Ethereum و Tron عرضه شده، بهتر است که برای انتخاب بهترین کیف پول تتر به این نکته دقت کنید که از همه یا بیشترین انواع تتر پشتیبانی کند. به این ترتیب، شما می‌توانید با هزینه‌های کمتر و سرعت بالاتر تتر خود را جابجا یا معامله کنید.

امنیت

تتر، دارایی دیجیتال است و محافظت از آن در برابر خطرات مختلفی مانند هک، سرقت، گم شدن یا فراموشی رمز عبور، ضروری است. به همین دلیل، بهتر است که در هنگام انتخاب بهترین کیف پول تتر سطح بالای امنیت را در نظر بگیرید. بعضی از عوامل امنیتی که باید برای انتخاب کیف پول در نظر داشته باشید، عبارت‌اند از: رمزگذاری قوی، تأیید دو عاملی (2FA)، عبارات بازیابی (Recovery Phrase)، قفل خودکار، حالت آفلاین و غیره.

رابط کاربرپسند

چون تعامل با کیف پول تتر بخش مهم و پرکاربرد فعالیت شما در بازار ارزهای دیجیتال است، بهتر است که کیف پول راحت و ساده‌ای را به عنوان بهترین کیف پول تتر انتخاب کنید. رابط کاربری جذاب، به شما کمک می‌کند تا به راحتی تعادل، تاریخچه، آدرس و سایر جزئیات حساب خود را مشاهده و معاملات خود را انجام دهید.

سازگاری

چون شما ممکن است بخواهید تتر خود را در دستگاه‌های مختلفی مانند کامپیوتر، لپ‌تاپ، تبلت یا موبایل نگه دارید یا به آن‌ها دسترسی داشته باشید، بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که با سیستم‌عامل و پلتفرم مورد نظر شما سازگار باشد. برای مثال، اگر شما می‌خواهید تتر خود را در گوشی هوشمند خود نگه دارید، بهترین کیف پول تتر، کیف پولی موبایلی است که با سیستم عامل اندروید یا iOS سازگار باشد.

کیف پول تتر

انواع کیف پول

انواع مختلفی از ولت های دیجیتالی وجود داره که میتونین برای ذخیره رمز ارز Tether از اون ها استفاده کنین. به طور کلی کیف پول های ارز دیجیتال رو به موارد زیر تقسیم میکنن:

  • کیف پول نرم افزاری موبایل
  • کیف پول نرم افزاری دسکتاپ
  • کیف پول سخت افزاری
  • کیف پول کاغذی

بهترین کیف پول تتر، مواردی هستن که به شکل آفلاین (سخت افزاری و کاغذی) از داده های شما محافظت میکنن؛ اما این به معنی ناامن بودن کیف پول های نرم افزاری نیست. در ولت های نرم افزاری امنیت به وسیله ذخیره سازی کلیدهای خصوصی کاربر مشخص میشه.

کیف پول تتر والت

تتر والت (Tether Wallet)، یکی از بهترین کیف پول تتر است که به‌طور خاص برای ذخیره ارز دیجیتال تتر طراحی شده است. این کیف پول ایمن و کاربرپسند است و رابط کاربری ساده‌ای دارد. تتر والت روی دسکتاپ و موبایل قابل‌استفاده است و می‌توان با استفاده از کلید خصوصی کیف پول یا عبارت بازیابی به آن دسترسی داشت. کاربران می‌توانند تاریخچه تراکنش‌های خود را مشاهده کنند و موجود رمزارزی تتر (USDT) خود را به‌صورت آنلاین بررسی کنند. پشتیبانی نکردن از سیستم عامل‌های مختلف، بزرگترین عیب کیف پول تتر والت است.

کیف پول لجر نانو ایکس

لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)، به عنوان یک مورد از بهترین کیف پول تتر، دستگاهی فیزیکی است که توکن‌های شما را در چیپ‌های خود ذخیره می‌کند. این کیف پول از بیش از ۱۰۰ نوع رمزارز، از جمله تتر پشتیبانی می‌کند و علاوه‌بر امنیت بالا، قابلیت حمل و اتصال، پشتیبانی از انواع تتر و سایر ارزهای دیجیتال را دارد. معایب این کیف پول عبارت‌اند از قیمت بالا، نیاز به دستگاه دیگر برای انتقال تتر و محدودیت در ظرفیت.

کیف پول تراست والت

تراست والت (Trust Wallet)، یکی دیگر از بهترین کیف پول تتر است که اپلیکشنی رایگان و غیرحضانتی بوده و برای دستگاه‌های موبایل با سیستم‌های عامل‌ اندروید و iOS طراحی شده است. این کیف پول که کیف پول رسمی و غیرمتمرکز بلاک چین بایننس است، از بسیاری از ارزهای دیجیتال از جمله تتر پشتیبانی می‌کند. تراست والت از انواع تتر و ساير ارزهاي ديجيتال پشتیبانی می‌کند، استفاده از آن ساده است و امكان استيكينگ و جابجایی توكن و اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز را دارد. معایب این کيف پول عبارت‌اند از نداشتن قابليت بازيابي كليد خصوصی و نداشتن قابليت تغيير PIN كد.

کيف پول متامسک

متامسک (MetaMask)، به عنوان یکی از بهترین کیف پول تتر، اپلیکیشینی غيرحضانتي است كه به صورت افزونه‌ای برای مرورگر يا برنامه‌ موبايل در دسترس است. اين كيف پول به شما كمك می‌كند تا به راحتی به بلاك چين اتریوم و ساير بلاكچين‌های سازگار با آن مانند اسمارت چین بایننس دسترسی داشته باشيد. شما می‌توانيد با استفاده از کیف پول متامسک به تمام انواع تتر دسترسی داشته باشيد. متامسک از سایر ارز‌های دیجىتال هم پشتیبانی می‌کند و در کنار رابط کاربری جذاب به وب ۳.۰ هم متصل می‌شود. معایب این کیف پول عبارت‌اند از هزینه‌های بالا، امنیت نسبی و پشتیبانی محدود.

کیف پول تتر

جمع بندی:

در این مقاله، بهترین کیف پول‌ تتر (USDT) را برای ذخیره‌ امن و مدیریت آسان این ارز دیجیتال معرفی کردیم. این کیف پول‌ها از نظر امنیت، سهولت استفاده، قابلیت‌ها و امکانات، نسبت به دیگر کیف پول‌ها برتری داشته و برای استفاده روزانه یا نگه‌داری بلندمدت ارز دیجیتال تتر مناسب هستند. شما می‌توانید با توجه به نیاز‌ها و ترجیحات خود، از میان این کیف پول‌ها یکی را برای نگه‌داری ارز دیجیتال تتر انتخاب کنید.

بالا