ارز دیجیتال

ارز دیجیتال تتر چگونه کار میکند

1403/02/09 0


تتر (USDT) یک استیبل کوین است که نوعی ارز دیجیتال است که به طور فعال برای پایدار نگه داشتن ارزش خود از طریق مکانیسم های بازار کار می کند. سرمایه‌گذارانی که می‌خواهند در مقابل نوسانات ذاتی سرمایه‌گذاری‌های ارزهای دیجیتال خود محافظت کنند و در عین حال ارزش خود را در بازار کریپتو حفظ کنند و آماده استفاده بدون دردسر هستند، استفاده می‌شود. تتر یک استیبل کوین با وثیقه فیات است، که نوعی استیبل کوین است که توسط یک ارز فیات مانند USD، CAD، AUD یا حتی ین (JPY) پشتیبانی می شود. ارز دیجیتال تتر برای پر کردن شکاف بین ارزهای فیات و دارایی‌های بلاک چین ایجاد شد و در عین حال شفافیت، ثبات و کارمزدهای پایین را برای کاربران USDT ارائه کرد. تتر در برابر دلار آمریکا با نسبت 1:1 پیوند خورده است. هیچ تضمینی از سوی Tether Ltd. برای هرگونه حق بازخرید یا مبادله Tether به USD وجود ندارد. USDT را نمی توان مستقیماً با USD از طریق شرکت Tether مبادله کرد.

ارز دیجیتال تتر چگونه کار میکند

هر تتر (USDT) صادر شده توسط دارایی به ارزش یک دلار آمریکا پشتیبانی می شود. All Tether در ابتدا در بلاک چین بیت کوین از طریق پروتکل Omni Layer صادر می شد، اما اکنون می توان آن را در هر زنجیره ای که تتر در حال حاضر پشتیبانی می کند صادر کرد. هنگامی که یک تتر (یک واحد USDT) صادر شد، می توان آن را مانند هر ارز یا توکن دیگری در زنجیره ای که بر روی آن صادر شده است استفاده کرد. تتر در حال حاضر از بلاک چین های بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و شبکه OMG پشتیبانی می کند. Tether از Proof Of Reserves استفاده می کند، به این معنی که در هر زمان ذخایر آنها برابر یا بیشتر از تعداد Tether در گردش خواهد بود. این را می توان از طریق وب سایت آنها تأیید کرد.

تتر

تتر (USDT) چگونه ایمن است؟

در حال حاضر، توکن USDT را می توان در چندین شبکه ارز دیجیتال صادر کرد: بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و OMG Network. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاک چین میزبانی می‌شوند، امنیت پایه نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از Proof-of-Work یا Proof-of-Stake امن نگه می‌دارند، کنترل می‌شود. این پلتفرم‌ها ممیزی‌های منظم را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کد به‌روز، ایمن و مطابق با چارچوب فعلی است و تتر همچنین تضمین می‌کند که USDT با هر شبکه مطابقت دارد.

چه چیزی تتر (USDT) را منحصر به فرد می کند؟
 

تتر (USDT) برای سال‌ها پذیرفته شده و مورد استفاده قرار گرفته است و مشروعیت دارد، اگرچه اغلب به چالش کشیده می‌شود، اما پروژه‌های کمی می‌توانند با آن مطابقت داشته باشند. این به طور گسترده توسط بسیاری از فروشندگان و پروتکل های موجود در اکوسیستم بلاک چین به عنوان روش پرداخت و وسیله مبادله پذیرفته شده است. با توجه به ذخایر بزرگ تتر، از خطرات بازار مانند رویدادهای Black Swan رنج نمی برد. USDT همچنین از تجملات مشابه سایر توکن‌های ارزهای دیجیتال در شبکه، معاملات همتا به همتا و امنیت PoW یا PoS برخوردار است که آن را به یک پوشش پرچین مطلوب برای معامله‌گران و کاربران تبدیل می‌کند.

چه چیزی به Tether (USDT) ارزش می دهد؟

نقش USDT فراهم کردن نقدینگی و محافظت در برابر نوسانات بازار است زیرا در تئوری افزایش یا کاهش نمی یابد. ارزش تتر (USDT) کاملاً به ذخایر تتر بستگی دارد. تا زمانی که تتر پشتیبان 1:1 باشد، تتر 1 دلار آمریکا ارزش دارد.

تتر

نتیجه گیری

ما در این مقاله در مورد ارز دیجیتال تتر و نحوه کار کردن و... ان بحث کردیم. تتر یکی از محبوب ترین استیبل کوین های موجود در بازار است، در حالی که نقدینگی را برای تراکنش هایی به ارزش میلیون ها دلار در روز فراهم می کند. علیرغم هر گونه بحث و جدل، تتر به عنوان پناهگاهی امن برای کاربران در بازاری بسیار پرنوسان عمل می‌کند و میلیون‌ها کاربر که خواهان تامین مالی غیرمتمرکز بین مناطق، کشورها و حتی قاره‌ها هستند، همچنان مورد استفاده قرار می‌گیرد. در حال حاضر، توکن USDT را می توان در چندین شبکه ارز دیجیتال صادر کرد: بیت کوین، اتریوم، EOS، Tron، Algorand و OMG Network. از آنجایی که قراردادها و توکن‌های هوشمند در این شبکه‌های بلاک چین میزبانی می‌شوند، امنیت پایه نیز توسط گره‌ها و استخراج‌کنندگانی که این شبکه‌ها را با استفاده از Proof-of-Work یا Proof-of-Stake امن نگه می‌دارند، کنترل می‌شود. این پلتفرم‌ها ممیزی‌های منظم را انجام می‌دهند تا اطمینان حاصل کنند که کد به‌روز، ایمن و مطابق با چارچوب فعلی است و Tether همچنین تضمین می‌کند که USDT با هر شبکه مطابقت دارد.
 

بالا