ارز دیجیتال

بهترین روش های سئو سایت وردپرس

1402/09/28 0

به جرات می‌توان گفت که یکی از مهمترین دلایل استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس سادگی و عملکرد فوق‌العاده در بهبود سئو سایت است. این جمله بدان معناست که علاوه بر امکان طراحی یک سایت زیبا و کابر پسند، با رعایت چند نکته کاربردی و مهم قادر به بهبود سئو سایت و افزایش ورودی گوگل خواهید بود. به همین خاطر ما در این مقاله از همیاروردپرس قصد داریم مهمترین و کاربردی ترین نکات بهبود سئو سایت وردپرس را به شما معرفی کنیم. حتما تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

با مفهوم بهبود سئو سایت وردپرس بیشتر آشنا شوید:

با وجود آنکه کدنویسی هسته اصلی وردپرس و توسعه آن همیشه به شکلی است که بهترین سازگاری را با موتورهای جستجو به خصوص گوگل داشته است، اما این موضوع اصلا بدان معنا نیست که صرفا با طراحی سایت به کمک وردپرس شما از گوگل ورودی دریافت خواهید کرد! بلکه نیاز است شما مجموعه‌ای از اقدامات را برای بهبود سئو سایتتان انجام دهید تا ورودی شما از گوگل افزایش پیدا کند و کسب‌وکار اینترنتی شما رونق یابد. خوب است بدانید که این اقدامات نیاز به دانش فنی و تخصصی بالایی ندارد و هر فردی که اندک آشنایی با سیستم مدیریت محتوای وردپرس داشته باشید به راحتی می‌تواند با انجام این اقدامات رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو بهبود دهد. در ادامه به بررسی بهترین و کاربردی‌ترین راه‌های افزایش سئو سایت وردپرس خواهیم پرداخت.

۱. یک سرویس میزبانی (هاست) قابل اعتماد انتخاب کنید!

پیش از انجام هر کاری شما باید مطمئن شوید که از یک سرویس میزبانی قوی و قابل اعتماد استفاده می‌کنید. چراکه این هاست شماست که تاثیر بسیار زیادی در تامین امنیت و سرعت بالای سایت شما دارد. از طرفی دیگر سرعت سایت تأثیر مستقیمی بر بهبود سئو سایت وردپرسی شما داد و شما باید بدانید که بدون داشتن یک هاست قدرتمند و قابل اعتماد بهبود سئو سایت به خوبی انجام نخواهد شد! پس حتما در انتخاب آن نهایت دقت را به خرج دهید و وسوسه نشوید که دنبال ارزانترین گزینه بروید، زیرا اغلب هاست‌های ارزان قیمت از مشکلات متعددی رنج می‌برند. برعکس دنبال بهترین هاست وردپرس باشید.

سئو سایت وردپرس

۲. یک قالب (پوسته) بهینه برای سئو انتخاب کنید!

در حاضر چندین هزار قالب‌های رایگان و پولی برای وردپرس تهیه شده است و شما باید قالبی را انتخاب کنید که علاوه بر داشتن امکانات موردنیاز شما از لحاظ سئو نیز کاملا بهینه باشد. در حالی که بسیاری توسعه‌دهندگان قالب ادعا می‌کنند که قالبشان کاملا برای سئو بهینه شده است، اما معمولا این قالب‌ها دارای اسکریپت‌ها و افزونه‌هایی می‌باشند که ممکن است هیچگاه از آنها استفاده نشود و این باعث کاهش عملکرد سایت شما می شود. پس حتما اگر از قابلیتی استفاده نمی‌کنید آن را در تنظیمات قالب غیرفعال یا حذف کنید.

نتیجه گیری:
در نهایت و به عنوان کلام آخر، پیشنهاد میکنیم برای اینکه بتوانید دائما دانش سئو خودتان را بروزرسانی کرده و آن را برای بهتر سئو کردن سایت وردپرسی خود استفاده کنید، از مطالعه و آموزش غافل نشوید. در حال حاضر یکی بهترین سایت ها در زمینه آموزش سئو سایت، سایت moz است. همینطور سایت yoast در بخش وبلاگ خود مقالات واقعا مفیدی در زمینه آموزش سئو وردپرس منتشر میکند. علاوه بر اینها منابع دیگری مثل youtube هم در این زمینه مطالب خوبی دارند. اگر هم علاقه ای به مطالعه و مشاهده منابع انگلیسی زبان ندارید، ما سعی کرده ایم از پایه ای ترین نکات سئو تا مفاهیم تخصصی و جدید را در وبلاگ فرین آکادمی در اختیار مخاطبان عزیز قرار دهیم، میتوانید از این مقالات استفاده کنید. امیدواریم از مطالعه مقاله سئو سایت وردپرس لذت برده باشید.


 

بالا