ارز دیجیتال

تفاوت های ورد پرس با فرانت اند در طراحی سایت

1403/02/11 0

 توسعه وب، وردپرس پرکاربردترین اصطلاحات در فناوری طراحی سایت هستند. آنها هدف یکسانی از ساخت وب سایت ها را دنبال می کنند، اما در رویکردها، عملکردها و مخاطبان هدف متفاوت هستند. این بررسی جامع به ما کمک می کند تا با روشن کردن ویژگی ها، مزایا و محدودیت ها بین توسعه وب و وردپرس تفاوت قائل شویم. توسعه وردپرس در حال توسعه وب سایت ها با وردپرس است که یک سیستم مدیریت محتوای متن باز است. وب سایت های با کیفیت را می توان بر روی پلت فرم محبوب وردپرس ایجاد کرد. توسعه دهندگان وردپرس با استفاده از پلاگین ها و تم های شخص ثالث وب سایت های سفارشی مختلفی را برای برآوردن نیازهای مشتریان می سازند. توسعه وب فرآیند طراحی و توسعه وب سایت ها و نگهداری آنها است. بیشتر فناوری‌های محبوب فریم‌ورک‌های فرانت‌اند و بک‌اند در ساخت وب‌سایت استفاده می‌شوند یا از ابتدا با نوشتن کد ساخته می‌شوند. جنبه های مختلف طراحی وب، انتشار وب، برنامه نویسی وب و مدیریت پایگاه داده در ایجاد وب سایت گنجانده شده است.

•    اهمیت توسعه وب

o    کمک به حفظ اعتماد بین مشتریان:

توسعه وب نقش مهمی در حفظ اعتماد و پایدار نگه داشتن رابطه با مشتریان دارد. این به شما اجازه می دهد تا درک کنید که مشتریان چه می خواهند و چه نیازی دارند و مطابق با آن عمل کنید و به آنها خدمات با کیفیت ارائه دهید. اگر معلوم شود که برعکس است، یعنی اگر محصولات یا خدماتی که ارائه می‌دهید قدیمی به نظر برسد، مشتریان ممکن است علاقه و اعتماد خود را به شما از دست بدهند. همچنین این امر بر کسب و کار تأثیر منفی خواهد گذاشت. با این حال، اگر با ویژگی‌های با کیفیتی که واقعاً مشتریان می‌خواهند، شهرت خوبی دارید، احتمال بازگشت دوباره و دوباره برای آنها زیاد است.

o    کسب و کار را زنده می کند

توسعه وب به پیوند دادن ایده های تجاری نوآورانه به زندگی کمک می کند. ما می دانیم که در قرن بیست و یکم، حضور قوی آنلاین نقش مهمی در تجارت ایفا می کند. دلیل آن کاملاً ساده است، زیرا مشتریان بالقوه و با کیفیت را به ارزش‌های شرکت و فرهنگ آن تبدیل می‌کند. در اینجا هر دو مفید هستند بنابراین در برندسازی و بازاریابی کمک می کنند.

o    به ایجاد سرنخ و فروش بیشتر کمک می کند

توسعه وب برای ایجاد سرنخ و فروش بیشتر ضروری است زیرا به مشتریان کمک می کند تجارت آنلاین خود را آسان کنند. داشتن یک وب سایت با طراحی خوب به افراد کمک می کند تا خدمات شما را بیاموزند و بدانند و در نهایت باعث رونق کسب و کار شما می شود. و اگر وب‌سایتی ندارید، ممکن است افراد شما را پیدا نکنند و احتمالاً به جای دیگری خواهند رفت.

•    اهمیت توسعه وردپرس

وردپرس یکی از محبوب ترین، انعطاف پذیرترین و قدرتمندترین پلتفرم ها در نظر گرفته شده است. و ما می دانیم که استفاده از وردپرس بسیار آسان است، به خصوص برای مبتدیان. یادگیری عملکردها آسان است، داشبورد ساده ای دارد که به راحتی قابل درک است و گزینه های مختلفی در نوار کناری لیست شده است. ایجاد پست ها و صفحات برای مبتدی ها آسان است و همچنین می توانند وب سایت را مطابق با نیاز مشتری سفارشی کنند. وردپرس یادگیری سریع و حفظ وب سایت خود را بدون ایجاد هرگونه مشکل فنی برای مبتدیان آسان می کند. استفاده از مضامین وردپرس برای بازاریابی محتوا می‌تواند جذابیت و عملکرد وب‌سایت را بیشتر کند و تجربه یکپارچه را هم برای کاربران و هم برای مدیران تضمین کند.

o    وردپرس امن است

می دانیم که دغدغه اصلی هر کسب و کاری امنیت است. امروزه تعداد نقض‌های داده‌ها هر سال در حال افزایش است. بنابراین اگر می خواهید ذهنی آرام داشته باشید، داده های شما باید به خوبی محافظت شوند. اگر می خواهید اطلاعات خود را ایمن نگه دارید، افزونه ها را به روز نگه دارید و رمز عبور را ایمن نگه دارید. این پلتفرم با افزودن اقدامات امنیتی مختلف مانند افزودن احراز هویت دو مرحله ای به محافظت از وب سایت شما کمک می کند.

o    وردپرس سئو دوستانه است

ساختن یک وب سایت وردپرس فقط کافی نیست. هدف باید جذب بازدیدکننده باشد و این عمدتا از طریق بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) انجام می شود.

•    توسعه وردپرس در مقابل توسعه وب

o    مهارت ها:

توسعه دهندگان وب برای ساختن وب سایت ها به مهارت های ماهری در برنامه نویسی نیاز دارند در حالی که توسعه دهندگان وردپرس باید CMS و ابزارهای ساخت وب سایت و غیره را بدانند.

o    زبان برنامه نویسی:

هم وردپرس و هم توسعه وب به زبان های برنامه نویسی فرانت اند HTML، CSS و جاوا اسکریپت نیاز دارند در حالی که زبان برنامه نویسی باطن برای توسعه وردپرس PHP است و برای توسعه وب شامل PHP، روبی، جاوا، سی شارپ، پایتون و غیره است.

o    رویکرد:

در توسعه وردپرس، تم ها، افزونه ها و افزونه های سفارشی وردپرس توسط توسعه دهنده ایجاد می شود. در توسعه وب، توسعه دهندگان وب سایت ها را از ابتدا توسعه می دهند و همچنین از پلتفرم های مختلف CMS استفاده می کنند.

نتیجه گیری

به طور خلاصه، هم توسعه دهندگان وردپرس و هم توسعه دهندگان وب نقش مهمی در توسعه وب سایت دارند. درک تفاوت بین این دو می تواند به شما کمک کند حرفه ای مناسب را برای نیازهای خاص خود انتخاب کنید. چه به یک سایت وردپرس ساده یا یک برنامه وب پیچیده نیاز داشته باشید، یک حرفه ای وجود دارد که می تواند به شما کمک کند دیدگاه خود را زنده کنید. انتخاب بین توسعه دهنده وردپرس و توسعه دهنده وب به نیازها و اهداف خاص شما بستگی دارد. اگر در حال ساخت یک وب سایت بر روی پلتفرم وردپرس هستید، یک توسعه دهنده وردپرس بهترین گزینه برای شماست. آنها دانش عمیقی از پلتفرم دارند و می توانند آن را برای رفع نیازهای خاص شما سفارشی کنند. اگر پروژه وب سایت پیچیده تری دارید که شامل فناوری ها و پلتفرم های مختلف است، یک توسعه دهنده وب ممکن است انتخاب بهتری باشد. آنها مجموعه مهارت های گسترده تری دارند و می توانند به شما در ایجاد یک راه حل سفارشی که نیازهای منحصر به فرد شما را برآورده می کند کمک کنند
 

بالا