ارز دیجیتال

فریم ورک ها در طراحی سایت چه کاربردی دارد؟

1403/03/01 0

امروزه داشتن یک حضور دیجیتالی قوی، به ویژه یک طراحی وب سایت، برای موفقیت هر کسب و کاری ضروری است. ایجاد یک وب سایت تمیز و مفید با محتوای مناسب و ارائه صحیح بهترین راه برای جذب کاربران جدید است. و اینجاست که چارچوب مناسب توسعه وب وارد عمل می شود برای کمک به توسعه وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب خوب و تعاملی. با این حال، تعداد زیادی چارچوب وب برای توسعه‌دهندگان وب برای ساختن وب‌سایت‌های خوب در دسترس است. در این مقاله، فهرستی از ده فریمورک برتر وب را که هر توسعه‌دهنده‌ای باید بیاموزد تا در سال 2024 و بعد از آن به کار توسعه وب خود ادامه دهد، می‌دهیم.

Web Framework چیست؟

چارچوب وب (که به آن چارچوب توسعه وب نیز گفته می شود) یک پلت فرم نرم افزاری است که می تواند برای توسعه وب سایت ها، API های وب (رابط برنامه نویسی برنامه) و سایر منابع وب مورد استفاده قرار گیرد. این شامل کتابخانه ای از کدهای از پیش نوشته شده، مؤلفه ها، قطعه ها، و قالب های برنامه است که توسعه دهندگان می توانند از آنها برای ایجاد برنامه ها، محصولات یا خدماتی برای استقرار در وب استفاده کنند.
دو نوع چارچوب وب عبارتند از:
چارچوب سمت مشتری - در قسمت جلویی کار می کند و برای مدیریت رابط کاربری استفاده می شود
چارچوب سمت سرور – در پس زمینه کار می کند و برای عملکرد روان وب سایت استفاده می شود

انواع Web Framework  Frontend و Backend

توسعه وب Frontend با سمت کاربر یا مشتری برنامه سروکار دارد. هر وب سایت یا برنامه ای دارای کاربران نهایی است که نیاز دارند وب سایت یا برنامه کاربردی برای استفاده آسان و رفع نیازهای آنها باشد. فریم ورک فرانت اند این جنبه از توسعه وب را مورد توجه قرار می دهد. با فریمورک توسعه وب frontend، می توان برنامه ها و وب سایت هایی را توسعه داد که دارای رابط کاربری گرافیکی باشند و برای کاربران بسیار دوستانه باشند. توسعه وب Backend سمت سرور برنامه را مدیریت می کند، یعنی عملکرد وب سایت یا برنامه. هدف چارچوب پشتیبان این است که اطمینان حاصل شود که هیچ تضاد و اشکالی در استفاده از وب سایت یا برنامه وجود ندارد. برای توسعه وب فرانت اند و باطن، مهارت ها و دانش خاصی مورد نیاز است و متخصصانی که این مهارت ها را دارند تقاضای زیادی دارند. در واقع، حرفه در توسعه وب به گزینه ای مناسب برای کسانی تبدیل شده است که زبان های فرانت اند و باطن را می دانند و توسعه وب را با جزئیات درک می کنند.

مزایای استفاده از Frameworks

استفاده از چارچوب های توسعه وب برای ساخت وب سایت ها و برنامه های کاربردی وب مزایای متعددی دارد. برخی از این موارد عبارتند از:
•    فریم‌ورک‌ها با ابزارها و بسته‌هایی عرضه می‌شوند که توسعه برنامه‌های کاربردی وب را بسیار آسان و زمان‌برتر می‌کنند.
•    با کمک فریم ورک ها، یافتن خطاها و رفع اشکال آن در برنامه ها آسان است.
•    تعمیر و نگهداری وب سایت ها و برنامه ها با کمک فریمورک ها آسان می شود.
•    وقتی از فریم ورک ها استفاده می شود، توسعه دهندگان نیازی به نوشتن کدهای طولانی ندارند.
•    امنیت وب سایت و برنامه ها را می توان با استفاده از چارچوب ها افزایش داد.
•    هزینه توسعه وب در صورت استفاده از فریم ورک ها به میزان قابل توجهی کاهش می یابد.

نتیجه گیری

متخصصان واجد شرایط از پیشینه های مختلف می توانند مهارت های توسعه وب را با فریم ورک توسعه دهند تا به یک توسعه دهنده چارچوب وب موفق تبدیل شوند. برای ورود به این رشته پرسود ترجیحاً به مدرک لیسانس یا کارشناسی ارشد در علوم کامپیوتر، مهندسی کامپیوتر یا حوزه مرتبط نیاز دارید. تجربه توسعه نرم افزار عملی می تواند شانس شما را برای داشتن یک شغل توسعه دهنده وب با درآمد بالا افزایش دهد. توسعه دهندگان مختلف وب بر اساس عنوان شغلی و حوزه تخصصی خود با زبان های مختلف کار می کنند. چه به دنبال توسعه حرفه ای به عنوان توسعه دهنده Frontend، توسعه دهنده Backend یا Full Stack Developer باشید، می توانید مهارت های خود را با یک گواهی از یک برنامه توسعه وب با رتبه برتر بهبود بخشید. برای توسعه حرفه ای به عنوان یک توسعه دهنده وب، باید مسیر شغلی IT را طی کنید و تجربیات مرتبط کار در بخش فناوری اطلاعات را جمع آوری کنید. یک نقطه شروع خوب می تواند شغلی به عنوان یک توسعه دهنده جوان باشد. در همین حال، گواهینامه هایی را برای توسعه حرفه ای مانند برنامه تحصیلات تکمیلی در توسعه کامل پشته از Simplilearn انتخاب کنید - Bootcamp آنلاین شماره 1 در جهان. پس از اتمام دوره آموزشی، در طراحی، توسعه و پیاده سازی وب سرویس ها و اپلیکیشن ها مهارت خواهید داشت.

بالا