ارز دیجیتال

کاربردهای ارز دیجیتال تتر

1401/11/03 0

در بین کاربردهای بیشمار ارزهای دیجیتالی، استیبل کوین هایی مثل تتر امروز بسیار مورد توجه هستند. این استیبل کوین ها به خاطر داشتن پشتوانه از ارزهای واقعی و قیمت تقریبا ثابت به سرعت به محبوبیت زیادی در میان معامله گران رسیدند. و باعث ایجاد یک ساز و کار جدید در روش انجام معاملات شدند. امروز قصد داریم شما را با کاربردهای ارز دیجیتال تتر آشنا کنیم.

تعریف تتر :

ارز دیجیتالی بنام تتر (Tether) یک استیبل کوین مرتبط با ارزهای فیات می باشد که توسط دلار آمریکا پشتیبانی می شود. این ارز دیجیتال با نماد (USDT) از طریق شرکت Tether صادر شده و از نظر مبنا، نوعی دلار در ارز دیجیتال به حساب می آید. این در حالی است که هر واحد از تتر به طور تقریبی برابر یک دلار آمریکا می باشد. پیشنهاد ما این است تا پایان مطلب همراه ما باشید. چون که ما قصد داریم یکی از پرکاربردترین ارزهای دیجیتال را از نظر قیمت و کارایی مورد بررسی قرار دهیم.

ایجاد تتر :

در اوایل سال ۲۰۱۵، توکن‌های یورو تتر (EURT) و دلار تتر (USDT) به بازار ارز دیجیتال عرضه شدند. ترکیب رمز ارزها و ارزهای فیات در آلت‌ کوین‌های جدید شکل گرفته، که منجر به دگرگون شدن این مبادلات شده است. برخی از مردم بر این باور بودند که بانک مرکزی آمریکا با یک نهاد خاص متمرکز تتر را مورد پشتیبانی قرار می دهند؛ اما بعد از مدتی معلوم شد که تتر هیچ گونه وابستگی به نهادهای دولتی نداشته و کاملا مستقل است.

مزیت های تتر :

•    کارمزد بسیار پایین در تراکنش :

کارمزد تراکنش ها در شبکه مد نظر سویفت خیلی زیاد است. همچنین اگر مخاطب پول واحدی را مورد استفاده قرار دهد، که توسط صرافی مد نظر ساپورت نشود، بانک درصد بسیار بالایی از کارمزد برای انتقالات از پول مخاطب برداشت می کند. این در حالی است که تتر تمامی این عملیات را بدون هیچگونه کارمزدی به انجام می رساند، و فقط در برخی اوقات کارمزد اندکی کمتر از یک دلار به واسطه بلاک چینی که عملیات تراکنش در آن صورت گرفته است، از مخاطب دریافت می شود.

•    سریع بودن در اقدامات مربوط به تراکنش ها :

پرداخت و دریافت در صرافی های ارز دیجیتال به شکل قابل توجه ای اقدامی زمان بر می باشد که می تواند 1 الی 4 روز کاری زمان ببرد. بنابراین مبادلات مورد نظر توسط تتر در کمترین زمان ممکن به طول می انجامد. پس معامله گران و سرمایه گذاران خواهند توانست از نوسانات قیمتی، بیشترین سود و بهره را دریافت کنند.

•    وجود ثبات در قیمت :

تتر بدون هیچ پیچیدگی و ریسک بوده، که بر عکس سایر ارزهای دیجیتال می باشد. این برای سرمایه گذارهایی که به دنبال یک ارز دیجیتال با ثبات در قیمت بوده، بهترین گزینه می باشد.

مزیت تتر نسبت به دلار :

امنیت بالای تتر را می توان از مهمترین مزایای تتر نسبت به دلار قلمداد کرد. چون نگهداری دلار به صورت حجیم در خانه با مخاطراتی همراه می باشد. اما تتر بر روی یک کیف مجازی که امنیت آن بالا است، نگهداری می شود. علاوه بر آن فیش و حواله های بین المللی با استفاده از تتر آسانتر است، و دیگر احتیاج به تبدیل کردن پول به دلار نیست. پس بر این اساس امن ترین مسیر نقل و انتقالات و انجام معاملات، خرید تتر به جای دلار می باشد.

بهترین نوع تتر :

نوعی دیگر از تتر USDT-TRON است که بسیار سریع و بدون هزینه‌ انتقال می باشد. اما تمامی بازارها و کیف پول ها این نوع تتر را مورد پشتیبانی قرار نمی دهند.. نوع دیگر از تتر که USDT-EOS نام دارد هنوز به طور عمومی به کار گرفته نمی شود.

تتر گلد به چه معناست :

توکن مختص تتر گلد به عنوان یکی از رمز ارزهای شرکت تتر به حساب آورده می شود که لازمه آن طلا است. تتر گلد به کیف پول‌‌های مجازی ترون و اتریوم قابل انتقال و نگهداری می باشد . 
هر واحد از رمزارز تتر گلد (Tether Gold) برابر یک اونس تروا از یک شمش طلای «Good Delivery London» می باشد. طلای پشتوانه این توکن در خزانه داری سوئیس نگهداری و ذخیره می شود. لازم است بدانید که طلای به صورت فیزیکی مختص این رمزارز با وزن تقریبی آن ثبت و قابل پیگیری می باشد.

تتر را چگونه خریداری کنیم؟

به این طریق سرمایه گذاران می توانند، در صرافی‌های ارزهای دیجیتال داخل ایران یا بعضی از صرافی های بین المللی، ثبت نام کرده و شروع به معامله کنند. این در حالی است که اگر در یک صرافی ایرانی ثبت نام کرده و احراز هویت شما ثبت شود، به راحتی خواهید توانست از طریق کارت های بانکی، پول خود را به حساب کاربری ایجاد شده در صرافی مد نظر انتقال دهید و به غیر از تتر هر نوع ارز دیجیتال دیگری را خریداری نمایید.

قیمت ارز دیجیتال تتر:

بر این اساس در قیمت گذاری، تتر همانند دارایی هایی مثل یورو، دلار و طلا استفاده می شود. که در نتیجه هر چقدر بهای این نوع دارایی ها روند صعودی داشته باشد، قیمت هر واحد ارز تتر نیز افزایش پیدا می کند.
در بعضی از اوقات بازار دچار نوساناتی می شود، به این صورت که بهای هر واحد از ارز تتر برابر با 0/98 دلار و برخی از مواقع برابر با 1/01 دلار می شود. که در اینصورت دارایی‌های سرمایه گذاران با اندکی کاهش و افزایش روبرو خواهد شد. ولی با این همه ارز تتر به عنوان یکی از با ثبات ترین ارزهای دیجیتال رایج در دنیا شناخته می شود.

کیف پول های تتر :

به طور معمول از کیف پول های مجازی برای نگهداری از رمز ارزهای مختلف استفاده می شود. سرمایه گذارانی که تمایل به نگهداری ارزهای دیجیتال خود دارند، می توانند این ارزها را در کیف پول هایی که قالب تتر با علامت اختصاری USDT هستند، ذخیره کنند. علاوه بر وجود کیف پول های مجازی، بعضی از سرمایه گذاران برای نگهداری تتر کیف پول های سخت افزاری را مورد استفاده قرار می دهند، که رایج ترین این کیف پول ها، ترزور(Trezor) و لجریا(Ledger) می باشد. 

نتیجه گیری
در این مطلب سعی داشتیم ضمن آشنایی شما با ارز دیجیتال تتر، به ویژگی های دیگری نظیر ثبات قیمت، سرعت انجام معاملات ، نحوه کارکرد ارز تتر، اعمال کارمزد در تراکنش ها و نحوه تبدیل کردن ارز به دلار اشاره کنیم. تا شما با استفاده از این مطالب در صورت ورود به بازار ارزهای دیجیتال و سرمایه گذاری در آن انتخاب دقیق تری داشته باشید.
 

بالا