ارز دیجیتال

تفاوت های خط مقاومت با خط حمایت در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/05 0

یک خط حمایت در تحلیل تکنیکال برای تعیین سطح قیمتی که بعید است یک دارایی از آن عبور کند استفاده می شود. استفاده از خط حمایت و خط مقاومت به سرمایه گذاران این امکان را می دهد که ارزیابی کنند که آیا دارایی نزدیک به بالا یا پایین روند کوتاه مدت آن است. خطوط پشتیبانی را می توان در هر نقطه قیمتی ترسیم کرد که دارایی چندین بار با آن تماس گرفته است، اما برای مدت زمان معینی از آن عبور نکرده است. در موقعیت خرید، یک خط حمایت کمترین قیمتی را که دارایی باید به آن سقوط کند و در موقعیت کوتاه، بالاترین قیمتی را که باید به آن افزایش یابد را نشان می دهد. یک استراتژی اساسی معاملاتی خرید در سطوح حمایت و فروش در سطوح مقاومت است. خط مقاومت در تحلیل تکنیکال که گاهی اوقات به عنوان خط سرعت نیز شناخته می شود، به شناسایی روند سهام و سطوح حمایت و مقاومت کمک می کند. خط مقاومت از ابزارهای نشانگر فنی هستند که توسط تحلیلگران سهام و سرمایه گذاران برای تعیین روند قیمت یک سهم خاص استفاده می شود. آنها در پیش بینی حرکت احتمالی قیمت سهام و کمک به مردم برای سرمایه گذاری در سهام مناسب بسیار مفید هستند.

خط حمایت در تحلیل تکنیکال چیست

حمایت به سطحی گفته میشود که در آن تقاضا به اندازه کافی هست که مانع از سقوط سهام شود.که هر بار که قیمت به سطح حمایت می رسد، در نفوذ به آن سطح مشکل دارد. منطق این است که با کاهش قیمت و نزدیک شدن به حمایت، خریداران (تقاضا) تمایل بیشتری به خرید پیدا می کنند و فروشندگان (عرضه) تمایل کمتری به فروش دارند. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا خط مقاومت را توضیح دهیم.
در ادامه یک مثال اورده ایم تا بهتر بفهمید که خط حمایت چیست:

ابتدا فرض می کنیم خریدارانی هستند که سهامی نزدیک به یک منطقه حمایتی خریداری کرده اند. بیایید بگوییم که سطح پشتیبانی80 دلار است. آنها مقداری سهام را با قیمت 80 دلار می خرند و اکنون از آن سطح به 85 دلار افزایش یافته و فاصله می گیرد. خریداران خوشحال هستند و می خواهند سهام بیشتری را با قیمت 80 دلار بخرند، اما نه 85 دلار. آنها تصمیم می گیرند که اگر قیمت به 80 دلار کاهش یابد، بیشتر خرید خواهند کرد. آنها در سطح 80 دلار تقاضا ایجاد می کنند. بیایید گروه دیگری از سرمایه گذاران را در نظر بگیریم. اینها کسانی هستند که متعهد نبودند. آنها به خرید سهام با قیمت 80 دلار فکر می کردند، اما هرگز "ماشه را نکشیدند". الان سهام 85 دلار است و از نخریدن آن پشیمان هستند. کاربران تصمیم می گیرند که اگر دوباره به 80 دلار برسد، همان اشتباه را مرتکب نشوند و این بار سهام را بخرند. این باعث ایجاد تقاضای بالقوه می شود. گروه سوم سهام زیر 80 دلار را خریدند. فرض کنید آنها آن را به قیمت 70 دلار خریدند. وقتی سهام به 80 دلار رسید، آنها سهام خود را فروختند، اما شاهد افزایش آن به 85 دلار بودند. اکنون آنها می خواهند موقعیت های خرید خود را دوباره برقرار کنند و می خواهند آن را با همان قیمتی که آن را فروختند، یعنی 80 دلار، دوباره بخرند. آنها احساسات خود را از فروشنده به خریدار تغییر داده اند. آنها از فروش آن پشیمان هستند و می خواهند این اشتباه را اصلاح کنند. و باعث ایجاد تقاضا میشود.در ادامه خط مقاومت را توضیح میدهیم تا بهتر متوجه بشوید.

خط مقاومت در تحلیل تکنیکال چیست

یک خط مقاومت زمانی ایجاد می شود که قیمت ها قادر به حرکت بالاتر از آن منطقه نباشند. سطوح مقاومت را می‌توان در نمودارهای کوتاه‌مدت یا بلندمدت یافت، با سطوح مقاومت بلندمدت وزن بیشتری برای جهت کلی حرکت بعدی در امنیت دارد. سطوح مقاومت با تجزیه و تحلیل فنی یا بازرسی بصری، با استفاده از ابزارهایی مانند خطوط روند، خطوط افقی، میانگین متحرک و باندهای بولینگر شناسایی می شوند. از منظر معاملاتی، سطوح مقاومت فرصت های معاملاتی مختلفی را ارائه می دهند. شما ممکن است با جریان حرکت کنید و در یک منطقه مقاومت خرید کنید و به دنبال یک شکست بالاتر باشید. ممکن است پس از وقوع شکست از سمت بلند بپرید. یا، می‌توانید به دنبال فروش در منطقه مقاومت باشید، با این دیدگاه که مقاومت حفظ می‌شود و قیمت‌ها پایین می‌آیند. مهم نیست موقعیت شما، هنگامی که قیمت ها به یک منطقه مقاومت نزدیک می شوند، زمان آن است که به اقدام قیمت و فرصت های بعدی توجه کنید.

نتیجه گیری

شما با خواندن این مقاله به تفاوت های اصلی خط مقاومت و خط حمایت را میفهمید. خط مقاومت در تحلیل تکنیکال که گاهی اوقات به عنوان خط سرعت نیز شناخته می شود، به شناسایی روند سهام و سطوح حمایت و مقاومت کمک می کند. خطوط قاومت ابزارهای نشانگر فنی هستند که توسط تحلیلگران سهام و سرمایه گذاران برای تعیین روند قیمت یک سهم خاص استفاده می شود. آنها در پیش بینی حرکت احتمالی قیمت سهام و کمک به مردم برای سرمایه گذاری در سهام مناسب بسیار مفید هستند. خطوط مقاومت معمولاً بر اساس بالا به پایین ترسیم می شوند. تحلیل تکنیکال یکی از رویکردهای تلاش برای تعیین قیمت آتی اوراق بهادار یا بازار است. برخی از سرمایه گذاران ممکن است از تحلیل بنیادی و تحلیل تکنیکال با هم استفاده کنند. آنها از تحلیل بنیادی برای تعیین اینکه چه چیزی بخرند و از تحلیل تکنیکال برای تعیین زمان خرید استفاده می کنند. اگر مطالعه خود را در زمینه تحلیل تکنیکال ادامه دهید، احتمالاً می شنوید که این بیشتر یک هنر است تا یک علم. مانند هر رشته دیگری، برای مهارت داشتن در آن به کار و فداکاری نیاز است.

بالا