ارز دیجیتال

اصول سئو موبایل چیست؟

1402/10/12 0

به طور کلی سئو موبایل در سئو سایت به مجموعه ترفندها و راه هایی گفته می شود که در دستگاه هایی با صفحه نمایش کوچکتر از لپ تاپ یا کامپیوتر بکار گرفته می شوند. لازم به ذکر است که هدف استفاده از این ترفندها کسب رتبه خوب از موتور جستجوی گوگل و همچنین بهبود ظاهری صفحات سایت می باشد. برای موفقیت در دنیای رقابتی دیجیتال مارکتینگ استفاده از تکنیک های سئو موبایل امری ضروری و مهم است. حال شاید از خود بپرسید که تفاوت سئو موبایل با سئو سیستم لپ تاپ و یا کامپیوتر چیست؟ در تکنیک های سئو موبایل از عوامل متعددی استفاده می گردد. این عوامل شامل موقعیت مکانی کاربر، اندازه صفحه نمایش گوشی تلفن همراه و همچنین نوع سیستم عامل دستگاه کاربر می شوند.

چرا سئو موبایل برای گوگل اهمیت دارد؟

موتور جستجوی گوگل هر چند وقت یکبار الگوریتم های رتبه دهی خود را تغییر می دهد و آنها را به روز می کند. خوب است بدانید که سئو موبایل از سال 2018 وارد الگوریتم های گوگل شد تا تلفن های همراه را نیز در اولویت خود قرار دهد. در واقع اصول سئو 2023 برای رتبه بندی سایت شما، نوع و نحوه نمایش صفحات سایت در گوشی های تلفن همراه را مورد بررسی قرار می دهند. به بیانی ساده تر باید سایت خود را با پیروی از اصول سئو موبایل بهینه سازی کنید و آن را در اولویت قرار دهید. در صورتی که این اصول را رعایت نکنید، احتمالاً کاربران زیادی را از دست خواهید داد. پس بهینه سازی سایت با اولویت قرار دادن سئو موبایل اهمیت زیادی دارد. ایجاد یک تجربه خوب برای کاربران، تحقیق درست کلمات کلیدی، طراحی واکنش گر، زمان رسیدن به اولین بایت، سرعت بالای بارگذاری سایت و... از عوامل موثر در سئو موبایل می باشد. تفاوت موبایل فرندلی (Mobile-Friendly) با سئو فرندلی چیست؟ سئو فرندلی یعنی پیروی از اصول سئو برای بهینه سازی وب سایت و کسب رتبه بالا از گوگل. در حالی که موبایل فرندلی به این معناست که وب سایت مورد نظر با ابعاد صفحه نمایش گوشی های هوشمند سازگار باشد. بنابراین، طراحی موبایل فرندلی صفحات سایت از اصلی ترین و مهمترین قدم های بهینه سازی یک سایت ریسپانسیو می باشد. به طور کلی، تولید محتوای یونیک و استفاده از سئو بازاریابی محتوا باعث جذب مخاطب و بالا رفتن ترافیک طبیعی سایت می گردد. گوگل نیز برای تعیین رتبه یک وب سایت به رضایت کاربران و مدت زمانی که آنها صرف مطالعه مطالب سایت می کنند، توجه می کند. از آنجا که اکثر کاربران با تلفن همراه وبگردی می کنند، پیروی از اصول سئو موبایل برای گوگل حائز اهمیت است.

نتیجه گیری:
خب به انتهای مقاله رسیدیم. در این مقاله ابتدا فهمیدیم که سئو موبایل چیست، با اهمیت الگوریتم Mobile-First Index آشنا شده و در نهایت مهم ترین نکات و تکنیک های سئو کردن سایت برای موبایل را یاد گرفتیم. در آخر اگر سوال و نظری دارید در بخش نظرات منتظر شما هستم. پیشنهاد میکنم مقاله سئو سایت پزشکی را هم بخوانید.
 

بالا