ارز دیجیتال

فریم ورک های بک اند چیست؟

1402/01/06 0

امروزه هر سازمانی را بدون توجه به تخصص یا عملکرد در صنعت مفهوم تحول دیجیتال را لمس می‌کند. حضور دیجیتالی یک شرکت توسط اینترنت هدایت می‌شود و به برآورده کردن انتظارات مشتری در حال تکامل کمک می‌کند. حضور دیجیتال به معنای روشی است که در آن یک شرکت به صورت آنلاین چه از طریق یک وب سایت یا یک برنامه تلفن همراه ظاهر می‌شود. حدود یک دهه پیش، حضور دیجیتالی یک شرکت به یک وب سایت ثابت یا یک برنامه وب PHP که بر روی پشته بسیار محبوب LAMP (لینوکس، آپاچی، MySQL و PHP) ساخته شده بود، محدود می‌شد. اما امروزه دیگر اینطور نیست. با ظهور فریم ورک‌ها و APIها، استانداردهای طراحی سایت در طول سال‌ها افزایش یافته است. فریم‌ورک‌ها اکنون به بخشی ضروری از توسعه وب برای ساخت برنامه‌های کاربردی وب غنی و تعاملی تبدیل شده‌اند. فریم ورک‌های مختلفی برای توسعه وب (سمت مشتری) و (سمت سرور) در دسترس هستند. فریم ورک‌های Backend، کتابخانه‌هایی از زبان‌های برنامه‌نویسی سمت سرور هستند که به ساخت ساختار یک وب‌سایت و سئو سایت کمک می‌کنند. فریم ورک‌های Backend اجزای آماده ای را برای توسعه یک برنامه وب پویا ارائه می‌دهند. استفاده از فریم‌ورک‌ها با حذف نیاز به ساخت و پیکربندی همه چیز از ابتدا، به توسعه‌دهندگان یک شروع سریع و تازه می‌دهد.

فریمورک‌های محبوب توسعه بک‌اند :

فریمورک یک چارچوب برنامه نویسی است که از مجموعه ای از کتابخانه‌ها و قوانین تشکیل شده است و برنامه نویس را قادر می‌سازد با کد نویسی کمتر، بهترین نتیجه را به دست آورد. بیشتر فریمورک‌ها از الگوی معماری نرم افزار Model–view–controller یا به اختصار MVC استفاده می‌کنند. در توسعه بک اند فریمورک‌های قدرتمند و متنوعی وجود دارد که در ادامه با تعدادی از آنها آشنا می‌شوید.

•    لاراول (Laravel):
لاراول یک فریمورک توسعه وب و با زبان PHP نوشته شده است. این فریمورک ساختار زبانی عالی که از معماری MVC استفاده می‌کند. Laravel تلاش می‌کند با کاهش کارهایی مانند تایید اعتبار، مسیریابی، نشست‌ها و ذخیره سازی که در اکثر پروژه‌های وب انجام می‌شود، توسعه وب را ساده‌تر کند. انتخاب این فریمورک برای توسعه وب در بین برنامه نویسان رو به افزایش است و همین باعث شده که لاراول از انجمن‌های پشتیبان آنلاین خوبی برخوردار باشد که در صورت رخ دادن هرگونه مشکلی می‌تواند کمک حال بسیار خوبی برای توسعه دهندگان باشد.

•    Django :
اگر می‌خواهید وبسایتی را طراحی کنید که پیچیده است، می‌توانید جنگو را انتخاب کنید. جنگو فریمورک طراحی وب بر پایه زبان برنامه‌نویسی پایتون است که بر ساخت وبسایت‌های مبتنی بر پایگاه داده و پیچیده متمرکز شده است. اگر داشتن یک وبسایت با کارایی بالا برای شما اولویت دارد، پس باید جنگو را انتخاب کنید. جنگو محبوب‌ترین فریم‌ورک پایتون است که در توسعه وب استفاده می شود. فریمورک جنگو بر اساس اصل DRY (Don’t Repeat Yourself) کار می‌کند. طبق این اصل، کدهای جنگو قابلیت استفاده مجدد دارند. این ویژگی سرعت توسعه وبسایت را افزایش و این امکان را به برنامه‌نویسان می‌دهد که به جای صرف انرژی در نوشتن کدهای تکراری، بر مسائل مهم‌تری متمرکز شوند. از دیگر ویژگی‌های فریمورک جنگو می‌شود به امنیت بالا، محیط کاربرپسند و یادگیری آسان آن اشاره کرد. علاوه بر این، جنگو یکی از محبوب‌ترین فریم‌ورک‌های فول استک است. در نتیجه اگر با زبان برنامه‌نویسی پایتون آشنا هستید و می‌خواهید با پایتون وبسایت طراحی کنید، جنگو یکی از بهترین گزینه‌ها برای شماست.

نتیجه گیری :
انتخاب پشته مناسب فناوری برای توسعه وب ، شامل انتخاب  بهترین فریم ورک های بک اند back-end) )، ممکن است یک تکه نباشد ، اما بسیاری از موارد بستگی به موارد استفاده از برنامه و اینکه چه فناوری با آن جفت می شود. اگرچه اکثر توسعه دهندگان معمولاً کار با چارچوبهای آشنا را ترجیح می دهند ، اما در بعضی مواقع چاره ای جز تلاش برای استفاده از چارچوب جدید باقی نمی ماند ، در حالی که آنها هرگز قبلاً از آنها استفاده نکرده اند با این وجود ، با آزمایش چارچوب های جدید ورود به سرزمین های ثبت نشده می تواند سرگرم کننده باشد و هم یک تجربه عالی یادگیری.

بالا