ارز دیجیتال

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/02/11 0

به طور کلی کراس اور در تحلیل تکنیکال نقطه‌ای از نمودار معاملاتی است که در آن قیمت با یک اندیکاتور تکنیکال یا دو اندیکاتور تکنیکال یکدیگر را قطع می‌کنند. از کراس‌اورها برای تخمین عملکرد یک ابزار مالی و یا پیش‌بینی تغییرات آتی در روند مانند برگشت روند یا بریک‌اوت استفاده می‌شود. از نمونه‌های متداول کراس‌اور می‌توان به الگوهای تقاطع طلایی و تقاطع مرگ اشاره کرد که در اثر کراس‌اور میانگین‌های متحرک مختلف ایجاد می‌شوند.

کراس اوور در تحلیل تکنیکال چیست؟

یک تحلیلگر فنی از یک کراس اور برای پیش‌بینی عملکرد آینده یک دارایی استفاده می‌کند. سیگنال کراس اور برای اکثر مدل‌ها نشان می‌دهد که زمان خرید یا فروش دارایی فرا رسیده است. کراس اور‌ها توسط سرمایه‌گذاران همراه با سایر‌اندیکاتور‌ها برای نظارت بر مواردی مانند روند قیمت ارز دیجیتال، نقاط عطف و جریان پول استفاده می‌شوند. کراس اور به طور کلی نشان دهنده یک بریک اوت (شکست) و یا بریک‌دان است. بر اساس کراس‌اور‌ها، میانگین‌های متحرک می‌توانند تغییر در روند قیمت را شناسایی کنند. به عنوان مثال، استفاده از یک میانگین متحرک ساده پنج دوره‌ای و ۱۵ دوره‌ای، یک استراتژی برای معکوس کردن روند (SMA) است. تقاطع بین این دو نشان دهنده شکست، شکست یا تغییر روند است. عبور میانگین متحرک پنج دوره‌ای از دوره ۱۵ نشانه‌ای از بریت اوت است. البته این امر نشان‌دهنده یک روند صعودی است؛ زیرا یک روند صعودی دارای اوج و پایین‌ترین سطح است. اما عبور میانگین متحرک پنج دوره‌ای از میانگین متحرک ۱۵ دوره‌ای نشانه‌ای از بریک‌دان یا شکست حمایتی خواهد بود. این نیز نشانه یک روند نزولی است که با بالا و پایین بودن مشخص می‌شود. تایم فریم‌های طولانی‌تر، به سیگنال‌ها قدرت می‌بخشند. به عنوان مثال، نمودار روزانه اهمیت بیشتری نسبت به نمودار یک دقیقه‌ای دارد. در مقابل، فریم‌های زمانی کوتاه‌تر سرنخ‌ها را سریع‌تر ارائه می‌کنند، اما در عین حال بیشتر مستعد سیگنال‌های نادرست هستند.

کراس اوورهای تصادفی :

یک کراس اوور تصادفی حرکت یک ابزار مالی را اندازه گیری می کند. این برای اندازه گیری اینکه آیا بیش از حد خریداری شده است یا بیش از حد فروخته می شود ، استفاده می شود.وقتی کراس اوور تصادفی از باند 80 فراتر رفت ، مشخص شد که ابزار مالی بیش از حد خریداری شده است. هنگامی که کراس اوور تصادفی به زیر باند 20 می رسد ، مشخص می شود که ابزار مالی فروخته شده است. این امر باعث تشکیل سیگنال فروش می شود. وقتی کراس اوور ازطریق باند 20 به بالا برگردد ، سیگنال خرید شروع می شود.مانند تمام استراتژی ها و شاخص های معاملاتی ، این روش پیش بینی حرکت تضمین نشده است ، اما مکمل سایر ابزارهایی است که برای ردیابی و تجزیه و تحلیل فعالیت های تجاری استفاده می شود. می تواند تغییرات غافلگیر کننده ای در بازار ایجاد کند که این یافته ها را بیفایده یا نادرست کند. همچنین ، داده ها می توانند به اشتباه وارد شده یا توسط سرمایه گذاران سوتعبیر شوند ، و منجر به استفاده نادرست از اطلاعاتی که توسط کراس اوور ارائه شده است ، شود.

تفاوت های تقاطع مرگ و تقاطع طلایی :

کراس طلایی یا به اصطلاح صلیب طلایی نشان‌ دهنده یک بازار صعودی بلندمدت در آینده است، در حالی که صلیب مرگ یا کراس مرگ نشان‌ دهنده یک بازار نزولی بلندمدت است؛ هر یک از این دو کراس اوور زمانی که با حجم معاملات بالا همراه باشد، ارزش بالاتری دارد؛ هنگامی که کراس رخ می دهد، میانگین متحرک بلندمدت به عنوان یک سطح حمایتی اصلی یا سطح مقاومت برای بازار از آن نقطه به بعد در نظر گرفته می شود. هر دو کراس ممکن است به عنوان سیگنالی از تغییر روند رخ دهند اما اغلب به عنوان تأییدی قوی از تغییر در روندی که قبلاً رخ داده است رخ می دهد. در مورد اینکه دقیقاً چه چیزی این کراس میانگین متحرک معنی دار را تشکیل می دهد، نظرات مختلفی وجود دارد. برخی تحلیلگران آن را به عنوان تلاقی میانگین متحرک 100 روزه با میانگین متحرک 50 روزه تعریف می کنند. دیگران آن را به عنوان تقاطع میانگین 200 روزه با میانگین 50 روزه تعریف می کنند، تحلیلگران همچنین شاهد وقوع کراس در نمودارهای بازه زمانی پایین تر را به عنوان تاییدی بر روند قوی و مداوم هستند.

بالا