ارز دیجیتال

تفاوت تتر با بیت کوین چیست؟

1402/09/12 0

بسیاری از کاربران به دنبال استفاده از فناوری بلاک‌چین و امکان استفاده از خدمات انتقال بین‌المللی بدون محدودیت آن بودند، اما نوسانی بودن دارایی‌های دیجیتال و بی‌ثبات بودن آن‌ها، باعث شد که به‌رغم علاقه به این بازار، از آن فاصله بگیرند. با این حال، استیبل‌کوین‌ها و ارز تتر همه چیز را تغییر دادند و ضعف سایر ارزهای دیجیتال را برطرف کردند، کمبودهایی که در نهایت باعث نقاط قوت تتر و مهم‌ترین تفاوت‌ آن با سایر ارزهای دیجیتال شد و تفاوت بیت کوین و تتر چیست؟

بیت کوین چیست ؟

بیت کوین چیست؟ بیت کوین مشهورترین ارز دیجیتال در بازار کریپتو کارنسی می باشد که در ژانویه 2009 توسط فرد یا گروهی ناشناس به نام ساتوشی ناکاموتو ایجاد شد. بسیاری از افراد می پرسند که چرا خالق بیت کوین ناشناس باقی مانده است؟ در پاسخ باید بگوییم که بیت کوین آینده سیستم اقتصادی در جهان است و تاکنون توانسته بخش عمده ای از نظام اقتصادی و بانکداری را به نفع خود تغییر دهد. قطعا ناشناس ماندن خالق بیت کوین، به حفظ جان او کمک کرده است و افرادی که منافعشان به خطر افتاده نمی توانند به او آسیبی برسانند تا بیت کوین نابود شود ! بیت کوین ارز دیجیتال غیر متمرکز محسوب می شود که کارمزد تراکنش های آن نسبت به پرداخت های سنتی کمتر است. این ارز دیجیتال توسط مراجع متمرکز مانند بانک ها، سیاست ها، قوانین و … کنترل نمی شود و از سیستم رمزنگاری برای حفظ امنیت استفاده می کند. بیت کوین نوعی پول غیرفیزیکی است که قابل لمس نیست. اگر مطالب قبلی وب سایت ما را در خصوص تفاوت پول الکترونیکی و پول دیجیتالی مطالعه کرده باشید به خوبی با این موضوع آشنایی دارید. در خصوص تفاوت تتر و بیت کوین باید بگوییم که بیت کوین جزو ارزهایی است که قیمت ثابتی ندارد و معامله گران می توانند به راحتی از نوسانات قیمتی و خرید بیتکوین کسب سود کنند. البته هولدرها و افرادی که سرمایه خود را به طور بلندمدت نگهداری می کنند بیشترین سود را از تغییر قیمت می برند. به طور مثال اگر شما در سال 2009 که قیمت بیت کوین کمتر از 1 سنت بود اقدام به خرید و نگهداری آن می کردید امروز می توانستید آن را با قیمتی بیشتر از 60 هزار دلار به فروش برسانید.

تتر چیست ؟

در خصوص تفاوت تتر و بیت کوین باید بگوییم که تتر چیست ؟ تتر استیبل کوین محسوب می شود. زیرا قیمت آن از قیمت دلار آمریکا پیروی می کند و نوسان زیادی ندارد. استیبل کوین های متعددی در بازار ارز دیجیتال وجود دارند اما تتر جزو محبوب ترین آن هاست. تتر بلاکچین اختصاصی ندارد و به همین دلیل توکن محسوب می شود. تراکنش های آن ساده، ارزان و سریع انجام می شود. جالب است بدانید که پشتوانه تتر، دلار امریکاست و همین موضوع باعث ثابت ماندن قیمت آن شده است. قطعا می دانید که معاملات در بازار فارکس و استوک توسط تتر انجام می شوند. به همین علت می توانید به راحتی از این رمز ارز برای انجام تراکنش های خود استفاده کنید. همچنین اگر می خواهید ارزش دارایی شما در طول زمان حفظ شود می توانید با خرید تتر و انتقال آن به کیف پول شخصی این کار را انجام دهید.

تفاوت‌های تتر و بیت‌کوین:

تفاوت اصلی بین تتر و بیت‌کوین در این است که تتر به یک دارایی نقدی یعنی دلار آمریکا گره خورده است، در حالی که بیت‌کوین و ارزهای دیجیتال مشابه با آن فاقد هرگونه پشتوانه‌ هستند و وابسته به چیزی فراتر از میزان عرضه و تقاضا نیستند. علاوه بر این، تتر یک ارز دیجیتال متمرکز است و توسط یک شرکت معتبر که زیر نظر مراجع قانونی قرار دارد هدایت می‌شود. در حالی که بیت‌کوین غیرمتمرکز است و توسط توسعه‌دهندگان از سراسر جهان به صورت آزاد توسعه پیدا می‌کند. متمرکز بودن تتر در حفظ پایداری قیمت این استیبل‌کوین تأثیر به سزایی داشته است. همان‌طور که قابل حدس است، ارزهای دیجیتالی همچون بیت‌کوین که به یک دارایی با ارزش مانند طلا یا دلار متصل نیستند، در معرض نوسانات بی‌رحمانه‌ی بازار ارزهای دیجیتال قرار دارند. نوسانات بازار ارزهای دیجیتال را نمی‌توان پیش‌بینی کرد و معمولاً به طور ناگهانی در بازار اتفاق می‌افتند. علاوه بر نوسانات بازار ارزهای دیجیتال که تمامی رمزارزها را تحت تأثیر قرار می‌دهد، باید تورم را نیز در نظر گرفت که باعث کاهش ارزش دارایی‌های نقدی کاربران می‌شود که ترکیب آن با نوسانات بازار، آسیب بالایی به دارایی سرمایه‌گذاران وارد می‌کند. از استیبل‌کوین‌ها مانند تتر، بیشتر برای ذخیره ارزش استفاده می‌کنند، زیرا سرمایه‌گذاری در این دسته از ارزهای دیجیتال با هدف افزایش سرمایه، چندان اقدام عقلانی‌ای نیست چرا که استیبل‌کوین‌ها تنها به عنوان دارایی دیجیتالی برای حفظ ارزش عمل می‌کنند و همیشه برابر یک دلار قرار دارند. سایر ارزهای دیجیتال مانند بیت‌کوین در طرفی دیگر، با وجود نوسانات بسیار، همچنان بهترین دارایی‌ها برای سرمایه‌گذاری هستند و بسیاری در سراسر جهان با این امیدواری که بیت‌کوین در نهایت ارزشش چند برابر ارزش فعلی‌اش می‌شود، در این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند. از نظر طراحی، بیت کوین یک ارز ضد تورم است. به این معنی که ارزش آن در طول زمان افزایش می‌یابد. برای تتر، همه چیز متفاوت است. به عنوان یک استیبل کوین، اصلاً قرار نیست معیار ارزش بازار واقعاً برای آن اعمال شود.

نتیجه گیری:
در این مقاله، به بررسی تفاوت‌های بیت کوین و تتر و اینکه کدام‌یک برای سرمایه‌گذاری بهتر است، پرداختیم. هنگام انتخاب یک ارز دیجیتال برای سرمایه‌گذاری باید چند پارامتر را در نظر داشته باشید، اینکه آیا آن رمزارز به تنوع کلی پرتفوی شما می‌افزاید؟ چگونه به استراتژی مدیریت ریسک شما کمک می‌کند؟ آیا قیمت آن نوسان دارد؟ نقدشونده است؟ همچنین، در نظر گرفتن تحلیل فاندامنتال نیز بسیار مهم است.
 

بالا