ارز دیجیتال

ابزار disovaw چیست؟

1402/11/24 0

لینک‌های خارجی مهمترین دارایی‌های هر سایت و سئو سایت هستند. آن‌ها نقش مهمی در افزایش اعتبار، رتبه و سئو سایت‌ها و  دارند. اما این دارایی‌های ارزشمند گاهی ممکن است به ضرر سایت ما عمل کنند و باعث جریمه شوند. وبمسترها باید همواره سایت خود را تحت نظر داشته باشند و لینک‌های مخرب را شناسایی کنند. در سرچ کنسول گوگل ابزاری برای حذف لینک‌های اسپم وجود دارد. در این مقاله بررسی می‌کنیم که ابزار Disavow چیست و نحوه Disavow کردن بک لینک ها را شرح می‌دهیم.

ابزار Disavow چیست و چه تاثیری بر افزایش سئو سایت دارد؟

همه شما می دانید بک لینک با کیفیت آرزوی تمام سئو کاران است و می تواند چه تاثیراتی روی سئو سایت داشته باشد. اما نکته حائز اهمیت اینجاست که تمام بک لینک ها مفید و با کیفیت نیستند. بک لینک های مشکوک و بی کیفیت اثرات مخربی می توانند روی سئو سایت داشته باشند. زمانی که تعداد این بک لینک ها افزایش یابد توجه گوگل را به خود جلب می کند. این لینک ها ارزشمند نیستند و از راه تکنیک کلاه سیاه ایجاد می شوند. ممکن است گوگل به اینکه شما عمدا برای کسب این بک لینک ها به سراغ روش های کلاه سیاه رفته اید مشکوک شود و در بدترین حالت منجر به پنالتی شدن سایت شما می شود.disavow یکی از نرم افزارهای کاربردی است که گوگل برای ارائه خدمات بهتر به کاربران ارائه کرده است. این نرم افزار به طور کلی یکی از راه کار های مقابله با سئو کلاه سیاه می باشد. در ادامه به این مبحث مهم بیشتر می پردازیم و راه حل های Disavow برای بک لینک های مخرب را به طور کامل بررسی می کنیم. بک لینک یکی از عوامل موثر و مهم در مبحث بهینه سازی سایت است. بسیار اهمیت دارد که شما محتوای ارزشمندی تولید کنید و بدین طریق از سایت های معتبر دیگر بک لینگ بگیرید. در واقع ارجاعاتی که سایت های معتبر به سایت شما می دهند، میزان اعتبار و رتبه دهی بالاتر را برای شما به ارمغان می آورد. نکته مهم این است همیشه در مورد بک لینک ها خوش بین نباشید. چرا که همه بک لینک ها اثرات مثبت ندارند. ممکن است لینک های منفی از سوی رقبا برای کم ارزش شدن سایت شما اعمال شود. لازم است تهدید های مهاجمان را شناخته و با این ابزار کاربردی بی اثر کنید.

نتیجه گیری:
Disavow کردن لینک‌های مخرب اگر در مزارع لینک قرار گرفته باشند، در یک سایت کاملا بی‌ربط یا در محلی بدون هدف قرار داشته باشند به نظر ضروری می‌رسد. توصیه ما نیز به شما این است که این کار را در صورتی که اسپم بودن لینک برایتان مسلم شد انجام دهید. اما مراقب باشید که وسواس را باید در این مسئله کنار گذاشت. اگر لینکی در یک سایت مرتبط با سایت شما قرار گرفته و به نظر مفید می‌رسد نباید آن را disavow کنید. چه بسا همان یک لینک باعث بالا بردن رتبه سایتتان شده باشد.
 

بالا