ارز دیجیتال

استیبل کوین یورو تتر(EURt) چیست و چه کاربردی دارد؟

1402/11/30 0

استیبل کوین یورو تتر(EURt)؛ نوعی رمز ارز با ارزش ثابت که ارزش اون به صورت یک به یک با ارز فیات یورو پشتیبانی میشه! آیا می خواهین تا اطلاعاتی در مورد این رمز ارز به دست بیارین؟ آیا می دونین استیبل کوین یورو تتر چیست؟ توکن یورو تتر چجوری کار می کنه؟ بنیانگذاران ارز یورو تتر چه کسانی هستن؟ چرا با استیبل کوین EURt نیاز داریم؟ این رمز ارز چه کاربردی داره؟ خرید ارز تتر بهتر است یا این استیبل کوین؟ تغییرات قیمت در بازار رمز ارز مسئله جدیدی نیست. به دلیل این نوسانات بالا، قیمت ارزهای دیجیتالی مثل بیت کوین و اتریوم در طول روز تغییر می کنه و به همین دلیل، این رمز ارزها واسه نقل و انتقال های روزانه مناسب نیستن. واسه برطرف کردن این مشکل، استیبل کوین های مختلفی معرفی شدن که یکی از این توکن ها ارز دیجیتال یورو تتر هست. به همین دلیل ما می خواهیم در این مطلب، توضیحاتی در مورد استیبل کوین یورو تتر یا EURt بهتون ارائه بدیم، به بررسی دلایل نیاز به استیبل کوین EURt بپردازیم و عملکرد توکن یورو تتر رو مورد بررسی قرار بدیم.

آشنایی با یورو تتر در بازار ارز دیجیتال

ارز EURt یک استیبل کوین متصل به اروپا است که توسط تتر، شرکتی که USD Tether (USDT) را اداره می کند، پشتیبانی می شود. این شرکت مانند یک پلتفرم عمل می کند و توکن های مبتنی بر بلاک چین را منتشر می کند که به قیمت پول های دولتی مانند یورو، دلار و یوان چین مرتبط هستند. این سکه یورو را از طریق یک شبکه غیرمتمرکز منعکس می کند و وسیله ای برای تبادل ارزش در ارزهای دیجیتال با استفاده از یک واحد حسابداری آشنا فراهم می کند. استیبل کوین نشان دهنده 1:1 یورو است؛ یورو تتر، توسط Tether صادر می شود که به نوبه خود توسط Bitfinex اداره می شود و عمدتا بر روی بلاک چین اتریوم مستقر است.

EURT چگونه کار می‌کند؟

تتر یورو تحت همان شرایط بقیه استیبل کوین‌ها کار می‌کند:
یک سرمایه‌گذار خصوصی یا یک موسسه با شرکت تتر قراردادی برای دریافت توکن تتر امضا می‌کند. تتر فرایند احراز هویت را در مورد متقاضی اجرا می‌کند و قانون ضد پولشویی را به او توضیح می‌دهد. در مرحله بعد، متقاضی مقدار مشخصی یورو را به حساب بانکی شرکت تتر واریز می‌کند. این سپرده در واقع وثیقه مورد نیاز برای صدور یورو تتر خواهد بود. پس از انجام سپرده، شرکت تتر توکن‌های EURT را ایجاد کرده و به حساب ارز دیجیتال کاربر واریز می‌کند. این توکن‌ها به نسبت 1:1 است. برای مثال اگر متقاضی 10000 یورو به حساب تتر واریز کرده باشد، دقیقاً 10000 EURT دریافت خواهد کرد. متقاضی پس از دریافت EURT خود می‌تواند از آن مانند هر توکن ERC-20 دیگری استفاده کند. هر وقت متقاضی بخواهد تمام یا بخشی از سپرده خود نزد شرکت تتر را پس بگیرد، باید معادل آن EURT به حساب دیجیتال تتر بپردازد. تتر نیز وجه درخواستی را به متقاضی بازپرداخت کرده و یورو تترهای دریافتی را می‌سوزاند. به یاد داشته باشید که یورو تتر از قوانین عملیاتی مشابه توکن‌های ERC-20 پیروی می‌کند، بنابراین اگر می‌خواهید توکن‌های EURT دریافت کنید باید یک کیف پول سازگار با استاندارد ERC-20 (مثلاً کیف پول Dappradar) داشته باشید. همچنین باید از قوانین استفاده از بلاک‌چینی که این توکن روی آن توسعه یافته پیروی کنید (برای مثال از نظر پرداخت کارمزد).

نتیجه گیری:
مشابه سایر استیبل کوین‌هایی که توسط شرکت‌های رقیب (مثلاً USDC توسط شرکت Circle) صادر می‌شوند، توکن EURT توسط یک شرکت به نام Tether صادر و مدیریت می‌شود و نباید آن را با سایر دارایی‌های دیجیتال غیرمتمرکز اشتباه گرفت. با این حال، استیبل کوین‌ها نقش مهمی در اقتصاد دیجیتال بازی می‌کنند و میان امور مالی قدیمی و جدید ارتباط برقرار می‌کنند. کاربران با تبدیل دارایی‌های دیجیتال خود به یورو تتر و سایر استیبل کوین‌ها می‌توانند از نوسانات شدید بازار ارزهای دیجیتال در امان بمانند.
 

بالا