ارز دیجیتال

سایت گلس نود(Galssnode) چیست؟

1402/11/23 0

فعالیت صحیح در دنیای وسیع و بی‌پایان رمزارزها نیاز به داده‌های آماری و تحلیلی مناسبی اعم از تحلیل تکنیکال و فاندامنتال است. امروز به بررسی و معرفی پلتفرم گلس نود (Glassnode) که یکی از سایت‌های مطرح ارائه دهنده آمارهای فاندامنتال و تحلیل‌های آنچین بازار کریپتوکارنسی است خواهیم پرداخت.

معرفی سایت گلس نود (Glassnode):

سایت گلس نود برای اولین بار در سال ۲۰۱۸، در آلمان راه اندازی شد. دفتر مرکزی این سایت، در حال حاضر در شهر زوگ کشور سوئیس است. در پاسخ به اینکه سایت گلس نود چیست؟ باید گفت گلس نود یک پلتفرم برای تحلیل ارزهای دیجیتال بر اساس اطلاعات دریافت شده، از بلاک چین آن ارز دیجیتال است. یعنی، داده‌های هوشمند این پلتفرم توسط بلاک چین‌ها تولید می‌شود. بسیاری از اطلاعات دقیق به دست آمده از سایت گلس نود را حتی از سایت‌هایی مانند “CoinMarketcap” هم نمی‌توانید پیدا کنید. زیرا نمودارهای ارائه شده در سایت گلس نود مانند کوین مارکت کپ، معمولی و ساده نیست. همچنین، سایت گلس نود انواع داده‌های بلاک چین برای هر دو دارایی با روش‌های اثبات سهام (POS) و اثبات کار (POW) را ارائه می‌دهد و از بهترین سایت های تحلیل آنچین محسوب می‌شود.

گلس نود چیست؟

گلس‌نود یک پلتفرم تحلیل در بازار رمزارزها است که داده‌های درون زنجیره‌ای را از بلاکچین‌های مختلف استخراج می‌کند و در اختیار کاربران قرار می‌دهد. این شرکت در سال ۲۰۱۸ در آلمان تاسیس شده است و دفتر مرکزی آن در شهر زوگ (Zug) سوئیس قرار دارد. به طور کلی از سایت گلسنود می‌توان برای به دست آوردن اطلاعاتی استفاده کرد که نمی‌توان آنها را از نمودا‌رهای سایت تریدینگ ویو یا coinmarketcap به‌دست آورد. سایت Glassnode داده‌های دورن زنجیره‌ای (On-Chain) شبکه‌های مختلف بلاکچینی که از الگوریتم‌های اجماع گواه اثبات کار و گواه اثبات سهام استفاده می‌کنند، جمع‌آوری کرده و به کاربران ارائه می‌دهد.  برای درک بهتر نحوه کارکرد Glassnode و پیش از آموزش نحوه استفاده از آن، به بررسی روش‌های مختلف تحلیل بازار رمزارزها می‌پردازیم.

نتیجه گیری:
بدون شک گلس نود یکی از بهترین و مفیدترین پلتفرم‌های ارائه دهنده داده‌های آماری مربوط به بازار کریپتو کارنسی است. این بستر هم اکنون در حال خدمات‌دهی به میلیون‌ها کاربر در سراسر دنیا است. ما برای معامله و فعالیت صحیح در بازار نیاز به اطلاعات مفید و کارآمد داریم و می‌توانیم در این پلتفرم به عنوان مرجعی برای استفاده از آمارهای مورد نیاز فعالیت کنیم. در این مقاله سعی شد پلتفرم گلس نود به خوبی برای شما عزیزان مورد بررسی قرار بگیرد تا بر اساس نیاز‌های خود بهترین انتخاب را داشته باشید.
 

بالا