ارز دیجیتال

گوگل سرچ کنسول چیست؟

1402/11/10 0

کسب موفقیت در گوگل و رسیدن به یکی از نتایج ابتدایی آن نیازمند شناخت درست معیارهای تعریف شده توسط این موتور جستجو ارزشمند است. ثبت سایت در کنسول گوگل یکی از مهم ترین کارهایی است که صاحبان وب سایت ها باید به منظور بهبود کار خود انجام دهند. اما گوگل سرچ کنسول چیست؟ سایت گوگل سرچ کنسول با ارائه ابزارهای کارآمد و آمارهایی دقیق بهترین گزینه برای تحلیل سایت و رفع مشکلات احتمالی است. در این مقاله از پایگاه دانش میزبان فا قصد داریم به آموزش گوگل سرچ کنسول و نحوه کار با google search console بپردازیم. با یادگیری صحیح آموزش کار با این ابزار ارزشمند می توانید به صورت مداوم سایت خود را به شکلی دقیق بررسی کرده و و ضمن بررسی نکات مهم در سئو سایت ، آن را بهبود ببخشید.

سرچ کنسول چیست؟

وبسایت‌هایی وجود دارد که بیش از ۹۰ درصد ترافیک خود را از طریق جستجوی گوگل به دست می‌آورند. این منبع عظیم ترافیک به اندازه‌ای مهم است که کوچکترین اشتباهی می‌تواند یک کسب‌وکار را زمین بزند. وبسایت‌ها می‌خواهند ترافیک ورودی از طرف گوگل را بیشتر کنند و گوگل هم از طرف دیگر می‌خواهد خدمات خودش را با کیفیت بهتری ارائه کند. این وسط یک نیاز مهم احساس می‌شود. ابزاری که بتواند نشان دهد کاربران با جستجوی چه عبارتی به وبسایت ما می‌رسند، چند درصد آنها روی نتایجی از وبسایت ما کلیک می‌کنند و احتمالاً چه مشکلاتی باعث شده وبسایت در نتایج دیده نشود. گوگل که نمی‌توانست به میلیون‌ها وبسایت موجود در دنیا پشتیبانی تلفنی یا حضوری ارائه کند‍! به همین دلیل سرچ کنسول را ساخت. حالا سرچ کنسول آماری کامل از کمیت و کیفیت حضور وبسایت‌ها اعلام می‌کند و چند تنظیم و کار مفید دیگر هم انجام می‌دهد.

کاربرد گوگل سرچ کنسول چیست؟

گوگل سرچ کنسول مثل اتاق مانیتورینگ سایت شما است. ازطریق آن می‌توانید وضعیت صفحات سایت را در نتایج گوگل مشاهده کنید. با استفاده از کاربرد سرچ کنسول می‌توانید:
صفحاتی که بیشترین بازدید را دارند شناسایی کنید.
رتبه‌بندی وب‌سایتتان را در نتایج جستجو بهتر کنید.
ایرادات فنی و تکنیکال در وب‌سایت خود را شناسایی و برطرف کنید.
عبارات کلیدی که کاربران جستجو کرده تا به وب‌سایت شما برسند، بررسی کنید.
ترافیک وب‌سایت خود را بررسی کنید. یعنی ببینید کاربران از کجا و با چه دستگاهی به وب‌سایت شما می‌آیند.
فرض کنید یک وب‌سایت در حوزه معرفی غذاهای خوشمزه ایرانی دارید. با استفاده از گوگل سرچ کنسول، می‌توانید بررسی کنید کاربران از کجا به وب‌سایت شما می‌آیند و چه چیزی را جستجو می‌کنند. مثلا اگر بسیاری از کاربران با جستجوی عبارت «غذای ایرانی خوشمزه» به سایت شما می‌رسند، شما می‌توانید محتوای خود را بر اساس آن عبارت بهینه‌سازی کنید. یعنی دستورالعمل یا مقالات بیشتری در مورد غذاهای ایرانی خوشمزه بنویسید.

نتیجه گیری:
گوگل سرچ کنسول، یک ابزار قدرتمند است که به شما کمک می‌کند تا وب‌سایت خود را بهینه کنید و رتبه‌بندی آن را در نتایج جستجو بهبود بخشید. این ابزار مانند یک دوست وفادار همیشه در دسترس است تا به شما کمک کند وب‌سایت خود را درنظر گوگل بهتر کنید. در این آموزش سرچ کنسول، مهم‌ترین قسمت‌ها و ویژگی‌های این ابزار را بررسی کردیم. در ادامه، می‌توانید نگاهی به سوالات پرتکرار درباره گوگل سرچ کنسول بیندازید. جا دارد بگوییم نظرتان نیز قوت قلب و انرژیِ ما برای تولید محتواهای کاربردی‌تر است. نظراتتان یا سوالاتتان را می‌توانید در بخش کامنت برایمان بنویسید.
 

بالا