ارز دیجیتال

الگوریتم ونیز گوگل چیست؟

1402/10/26 0

از زمانی که سئو محلی اهمیت زیادی پیدا کرد و بسیاری از کسب و کار‌ها تصمیم گرفتند تا در موقعیت‌های جغرافیایی مختص به خود به کاربران مختلف خدمات ارائه دهند؛ الگوریتم Venice به منظور ارائه بهترین نتایج محلی به کاربران ایجاد شد. تا قبل از سال ۲۰۱۲ زمانی که کاربران عبارات محلی را در گوگل سرچ می‌کردند؛ با نتایج نامرتبط متعددی روبرو می‌شدند. از این رو الگوریتم ونیز راه‌اندازی شد تا با بررسی فاکتور با معیار‌های مشخصی نارضایتی کاربران را کاهش داده و مرتبط‌ ترین نتیجه را به آن‌ها نمایش دهد. در ادامه این قسمت از سری آموزش سئو سایت به پاسخ سوالاتی مانند الگوریتم ونیز چیست؛ چه تأثیر و کاربردی دارد و چگونه می‌توانید روی آن تاثیر بگذارید؛ دست خواهید یافت.

الگوریتم ونیز چیست؟ معرفی Venice Algorithm

قبل از الگوریتم ونیز، گوگل از Google Places به عنوان یک ویژگی برای نشان دادن محتوای بومی‌سازی شده به کاربران در نتایج جستجو استفاده می‌کرد. اما با معرفی الگوریتم ونیز، تغییرات اساسی در نتایج جستجو به وجود آمد؛ تغییراتی که بر اهداف محلی تمرکز داشتند. هدف محلی به وضوح با کوئری‌هایی مانند [X در نزدیکی من] یا [X در شهر] تعریف می‌شود. برخی از کوئری‌ها می‌توانند هدف محلی داشته باشند، حتی اگر چندان واضح نباشد. در گذشته، زمانی که کاربران یک عبارت را بدون هدف مشخص جستجو می‌کردند، گوگل نتایج را بر اساس بهینه سازی سئو سایت‌ها برمی‌گرداند. بنابراین کاربران نمی‌توانستند فروشگاه‌ها و مراکز نزدیک به موقعیت جغرافیایی خود را پیدا کنند. برای مثال، هنگامی که کاربر عبارت “نزدیک‌ترین رستوران” را جستجو می‌کرد، هیچ‌کدام از نتایج ارائه شده در نزدیکی او نبودند. ونیز درها را به روی کسب و کارها و برندهای کوچک باز کرد و به آن‌ها این فرصت را داد تا برای عبارات جستجوی کوتاه رتبه‌‌های بالا کسب کنند. امروزه کاربران با جستجوی همان عبارت، بدون اینکه شهر و محله خود را ذکر کنند، می‌توانند نزدیک‌ترین رستوران به مکان خود را پیدا کنند.

تاثیرات الگوریتم ونیز گوگل بر سئو:

همیشه الگوریتم‌های گوگل و به‌روزرسانی‌هایشان در سئو تاثیرات مهمی دارند. الگوریتم ونیز و آپدیت‌های آن هم تا حد زیادی بر سئو اثر گذاشتند. با روی کار آمدن الگوریتم ونیز و مهم شدن موقعیت‌ مکانی در صفحه نتایج جستجو، کسب‌وکارهای کوچک هم امکان رقابت با کسب‌وکارهای بزرگ را پیدا کردند و می‌توانستند در صدر نتایج گوگل ظاهر شوند و در کنار آن بتوانند مشتریانی که در نزدیکی خود حضور دارند را جذب کنند. این الگوریتم درست مثل دیگر الگوریتم‌ها ابتدا برای زبان انگلیسی و سپس برای سایر زبان‌های دنیا معرفی و ارائه شد. بعد از پیاده‌سازی الگوریتم ونیز، اگر بعد از اسم مکان‌ها نام شهر خود را جستجو می‌کردید، نتایجی که در نقشه به شما نزدیک و از سایر رقبا بهتر بودند را نشان می‌داد.

نتیجه گیری:
سئوی محلی یکی از اتفاقات بسیار مهم و کاربردی است که توسط گوگل رخ داده است و کسب‌وکارهای کوچک و مغازه‌های فیزیکی و حضوری هم مثل شرکت‌ها و سازمان‌های بزرگ فرصت دیده شدن پیدا کردند. همچنین با حضور خود به افرادی که جستجو می‌کنند کمک کرد که زودتر و راحت‌تر به هدف خود برسند. در این مقاله سعی کردیم تا الگوریتم ونیز گوگل و به‌روزرسانی‌ها و الگوریتم‌های مرتبط با آن را برای شما شرح دهیم. امیدواریم که این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد و خوشحال می‌شویم اگر نظرات و تجربیات خود را با ما به اشتراک بگذارید.
 

بالا