ارز دیجیتال

هاست چیست؟

1401/12/03 0

سال 2021 به همگان ثابت کرد که دنیای آنلاین این قدرت را دارد که کسب ‌و کارها را در زمان ‌های پرتلاطم به خوبی حفظ کند. این موضوع نقش مهمی در حفظ روابط بین کسب و کارها و مشتریان آن ها داشت و حتی زمینه ‌های رشد را ایجاد کرد و اهمیت حضور آنلاین به صورت فعال و انعطاف‌پذیر را نیز برجسته کرد.اکنون که در سال 2022 هستیم، دنیای میزبانی وب( هاست ها)، دامنه ها و طراحی وب سایت به احتمال زیاد به تغییر و تحول ادامه خواهد داد تا با نیازهای در حال تغییر و رشد کسب و کارها حتی بیش از پیش همگام شود. از نحوه تغییر عملکرد دامنه ها گرفته تا آینده مراکز سرور و پایداری آن ها، در اینجا نکته مهمی است که ممکن است در سال جدید برای دنیای فناوری وب در نظر گرفته شود. در این مقاله قصد داریم در مورد هاست چیست بحث کنیم.

سرور چیست؟

برای اینکه متوجه معنای هاست شویم، باید ابتدا به سراغ واژه‌ی سرور برویم. سرور یک کامپیوتر همیشه روشن و متصل به اینترنت است که منابع مختلفی مانند رم، فضای ذخیره‌سازی، پردازنده و … را برای سرویس‌گیرنده‌های داخل شبکه آماده می‌کند.البته در بحث‌های شبکه‌ای سرور معنی دیگر دارد که در این بحث نمی‌گنجد!

هاست چیست؟

هاست در زبان انگلیسی (Host) به معنای میزبان است که به بخشی از سرور گفته می‌شود. یک سرور می‌تواند به چندین قسمت تقسیم شود (تقسیم‌بندی مجازی) که به هر قسمت آن، هاست گفته می‌شود.یعنی هر بخش از این سرور به عنوان یک هاست از یک وب‌سایت میزبانی می‌کند. برای راه‌اندازی یک وب‌سایت در فضای اینترنت بعد از طراحی قالب سایت، باید به دنبال تهیه‌ی یک هاست مناسب برای خود باشید.

انواع هاست :

•    میزبان وب اشتراکی
هاست اشتراکی نوعی از میزبانی وب از جمله اقتصادی ترین نوع روش های وب هاستینگ است. در این روش چندین وب سایت روی یک سرور مستقر هستند که تعداد آنها ممکن است به هزاران وب سایت برسد. گفتنی است این روش به میزبانی مجازی یا میزبانی مشتق شده نیز شناخته شده است. بیشترین وب سایت‌ها در اینترنت از این سرویس استفاده میکنند. این سرویس میتواند مدیریت شده یا مدیریت نشده باشد که سرویس مدیریت شده آن پشتیبانی بهتری ارائه می دهد.

•    میزبانی سرور مجازی
در این روش از میزبانی یک سرور واحد وجود دارد که از طریق نرم افزارهای مجازی سازی به چند سرور مجازی تقسیم میشود که از دید کاربر مثل یک سرور اختصاصی است که در انحصار مشتری قرار دارد. در این روش هر سرور مجازی مانند یک رایانه است که از نظر فیزیکی تکه تکه شده و هر تکه برای احتیاجات یک مشتری خاص تخصیص داده شده است، یک سرور شخصی مجازی می تواند مدیریت شده و مدیریت نشده باشد.

•    میزبانی وب ابری
در این روش که با گذشت زمان از محبوب ترین روش ها به شمار میرود وب سایت مشتری همیشه در اوج است. این  میزبانی جدولی نیز معروف است. در روش هاست ابری همواره چندین سرور در حال کار کردن هستند که همواره حداقل یک سرور برای  تحمل بار در دسترس است. به طور مثال زمانی که مشتری به قدرت محاسباتی بیشتری نیاز دارد می تواند فورا آن را از ابر بگیرد البته بعد از پایان یافتن کار منابع اشغال شده آزاد میگردد.

انواع هاست از نظر سیستم عامل :

هاست ها از نظر سیستم عامل به 2 نوع تقسیم می شوند:

•    هاست لینوکس
هاست لینوکس معمولأ از زبان¬های برنامه ¬نویسی PHP پشتیبانی می¬کند. و با توجه به اینکه هسته وردپرس زبان PHP است ما هم در ادامه آموزش خود از هاست لینوکس استفاده می¬ کنیم.

•    هاست ویندوز

این نوع هاست معمولأ از زبان های ASP پشتیبانی می¬کند.

ویژگی های هاست خوب :

•    یه هاست خوب باید همیشه در دسترس باشه و قطعی های پی در پی نداشته باشه.
•    پرسرعت باشه تا سایت ما همیشه با سرعت بالایی برای کاربرانمون باز بشه.
•    در مقابل حملات و ویروس های اینترنتی هم مقاوم باشه
•    امکانات جانبی خوبی هم جهت راه اندازی یک وب سایت خوب داشته باشه

نتیجه گیری :

در این مقاله از سایت سرورکلیک سعی کردیم تا به اکثر پرسش های شما از قبیل host چیست ، انواع هاست چیست ، مفهوم دیتاسنتر و… که بسیاری از افراد ممکن است در هنگام خرید هاست با آن مواجه شود را برایتان شرح دادیم. لازم است بگوییم که شما می توانید برای راهنمایی انتخاب هاست مناسب و نحوه ی انتخاب آن به شرکت هاستینگ سرورکلیک مراجعه کنید. اگر سؤال دیگری در مورد میزبانی دارید، در زیر نظر خود را با ما در میان بگذارید یا با تیم پشتیبانی سایت سرور کلیک تماس بگیرید.


 

بالا