ارز دیجیتال

لینک سازی چیست؟

1402/02/05 0

فرقی ندارد که در حوزه سئو، یک تازه‌کار هستید یا یک سئوکار حرفه‌ای. احتمالاً این آموزش لینک سازی یا لینک بیلدینگ (Link Building) برای شما نکاتی تازه و کاربردی خواهد داشت. اهمیت سئو و لینک سازی چیزی نیست که بتوانیم به راحتی آن را نادیده بگیریم. به هر حال اگر شما به فکر حضور در فضای رقابت آنلاین هستید، باید به سئو اهمیت دهید و اگر به سئو اهمیت می‌دهید، پس اهمیت و ارزش لینک سازی نباید بر شما پوشیده باشد. هدف از نوشتن این مقاله آموزشی این است که شما را در مسیر صحیح لینک سازی قرار دهد.

لینک سازی چیست؟

در بیان ساده‌‌تر Link Building (لینک‌‌سازی) می‌‌تواند تعداد لینک‌‌های با کیفیت در یک وب سایت را افزایش دهد و این کار احتمال افزایش رتبه سایت را در موتورهای جستجو بالا می‌‌برد. همچنین لینک سازی یک تکنیک بازاریابی ثابت شده برای شناساندن یک برند است. از جمله کارهایی که در مبحث لینک سازی باید انجام دهیم بهینه کردن داخلی و خارجی سایت است. بهینه‌‌سازی داخلی یا سئو On Page ، مجموعه اقداماتی است که در صفحات داخلی سایت خود به منظور بالا بردن افزایش ترافیک سایت و کسب جایگاه برتر در گوگل انجام می‌‌دهید. یکی از این موارد لینک‌‌سازی یا Link Building  است. علاوه بر بهینه کردن داخلی، باید سایت را از لحاظ خارجی هم بهینه کنید. به این امر بهینه‌‌سازی خارجی یا سئو Off Page گفته می‌‌شود. در سئو Off Page  با انجام یک سری فعالیت‌‌ها در شبکه‌‌های اجتماعی مانند توئیتر، فیسبوک، اینستاگرام و پیام‌‌رسان‌‌هایی مثل تلگرام سعی در بهینه کردن سایت خود می‌‌کنید. یعنی می‌‌توانید از این صفحات به سایت خود لینک دهید. لینک‌‌های متنوع و درست به گوگل و کاربران این امکان را می‌‌دهد که در بین صفحات سایت شما در حرکت باشند و بدیهی است که هر چه این چرخش مداوم‌‌تر باشد، کسب امتیاز از جانب گوگل برای شما بیشتر خواهد بود.

تاثیر لینک بیلدینگ در کسب و کار :

اگر لینک سازی را به طور صحیح انجام دهید قطعا برای کسب‌وکارتان هم تاثیری مثبت خواهد داشت. از جمله منافع لینک بیلدینگ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:
•    از ظرفیت موتورهای جستجو برای کسب‌وکارتان بهتر استفاده می‌کنید.
•    به وب‌مسترها کمک می‌کند که حتی سایتی نوپا را هم به صفحات اول بیاورند.
•    لینک سازی به شما کمک می‌کند در گوشه‌های کوچک بازار موفقیت چشمگیری داشته باشید.
•    به کمک لینک سازی صحیح اعتبار برندتان افزایش می‌یابد و در میان رقبا به عنوان برندی قابل اعتماد شناخته خواهید شد.
•    علاوه بر این موارد، لینک سازی در سئو، افزایش ترافیک و آگاهی بخشی از برند نیز نقش مهمی دارد.

اهمیت لینک سازی :

امروز میخواهیم به آموزش ساخت لینک و اهمیت لینک سازی و همچنین به شاخه های مختلف آن بپردازیم. یکی از عوامل مهم در سئو که می تواند تاثیر زیادی در بالا پایین شدن رتبه سایت بگذارد لینک ها و بک لینک ها است، شاید براتون سوال باشد لینک چیست؟ لینک به معنای یک زنجیر است که می تواند یک صفحه را به یک صفحه دیگر متصل کند که کاربر با کلیک بر روی آن می تواند از یک صفحه وارد صفحه ی دیگری شود که این لینک ها می تواند به صورت داخلی و خارجی باشد و لینک ها حتما باید به صورت اصولی باشد با ما همراه باشید تا به همه ی شاخه های لینک سازی و آموزش آن بپردازیم تا شما بتوانید به آسانی برای سایت خود لینک های حرفه ای بسازید.

نتیجه گیری :
برای این‌که استراتژی موفق‌تری داشته باشید پیش از هرچیز مخاطبانتان را بشناسید، از بین روش‌های موجود روشی را انتخاب کنید که پربازده‌تر، مناسب‌تر و هماهنگ‌تر با شرایط شما باشد. محتوای صحیح تولید کنید، از رپورتاژ آگهی استفاده کنید و در نهایت از شبکه‌های اجتماعی برای توزیع محتوا و انتشار لینک‌هایتان استفاده کنید. همان‌طور که گفته شد لینک بیلدینگ یکی از سه کار بسیار مهم در سئو برای بالا بردن ترافیک و آگاهی بخشی مخاطبان است.

بالا