ارز دیجیتال

طراحی سایت هوشمندانه چیست و یک وب سایت چگونه طراحی میشود

1403/03/09 0

ما قرار هست در این مقاله در مورد طراحی سایت، نحوه ایجاد وب سایت و ویژگی های ان با شما بحث کنیم با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید. همه به این واقعیت اذعان دارند که بدون وب سایت، تجارت نمی تواند با سرعت خوبی رشد کند. امروزه وب سایت و پلتفرم های اجتماعی بزرگترین رسانه ای هستند که کاربران از طریق آن با صاحبان کسب و کار در تعامل هستند. با این حساب، دریافت خدمات از شرکت های معتبر و شناخته شده طراحی سایت ضروری می شود. نه تنها طراحی وب ضروری است، بلکه توسعه وب به همان اندازه برای افزایش حضور وب سایت شما مهم است.

ایا وب سایت شما هوشمند هست؟ 

نکاتی که کمک میکند وب سایت شما هوشمند باشد و به یک وب سایت جذاب تبدیل شود را در ادامه به شما توضیح خواهیم داد با ما همراه باشید.

ایجاد نویگیشن

اکثر وب سایت ها نرخ پرش را تجربه می کنند. نه به این دلیل که طراحی آنها خوب نیست یا اطلاعات مفیدی را در اختیار کاربر قرار نمی دهند. بلکه دلیل اصلی این است که کاربر خود را در جایی گم کرده و راهی برای بررسی صفحه مورد نظر خود نمی یابد. بنابراین طراحی سایت شما تنها در صورتی هوشمند تلقی می شود که دارای ناوبری آسان باشد و مطمئن شوید که کاربر در دسترسی به گزینه های منو مشکلی پیدا نمی کند.

طراحی بصری

درک خوبی از موضوع تنها در صورتی می‌تواند داشته باشد که محتوا دارای برخی عناصر گرافیکی باشد. این به کاربر کمک می کند تا با محتوا ارتباط برقرار کند، در صورتی که جمله بندی را دشوار می یابد.

برندینگ

توسعه دهندگان وب باید به طور انتقادی بر روی این بخش تمرکز کنند زیرا این برای کاربر بسیار مهم است که ارتباط بصری و درک برند شما را داشته باشد. تصاویر، ویدئو و سایر محتواها باید با انگیزه ای در صفحه اول قرار گیرند تا کاربر را با انعکاس برند تسهیل کند.

ریسپانسیو

 طراحی های ریسپانسیو به معنای استفاده از ساختار وب سایت انعطاف پذیر است. در یک سایت بسیار واکنش گرا، محتویات را می توان به طور خودکار تغییر اندازه داد و تغییر داد تا در هر ابعادی مطابق با میل بازدیدکنندگان قرار گیرد. این کار را می توان با استفاده از قالب های HTML سازگار با موبایل یا ایجاد یک سایت مخصوص موبایل انجام داد. همچنین باید سازگاری متقابل مرورگر وب سایت خود را آزمایش کنید.

طراحی سایت

دسترس پذیری

وب سایت باید برای همه کاربران قابل دسترسی باشد و طراحان در هنگام طراحی سایت باید این نکته را در نظر داشته باشند که وب سایت آنها تجربه مرور هیچ کاربر را محدود یا تحت تأثیر قرار ندهد. یک وب سایت باید قابل درک، قابل اجرا، قابل درک و قوی باشد. بنابراین، اگر شرایط فوق با موفقیت در طراحی وب سایت رعایت شود، طراحی وب سایت هرگز نمی تواند انتخاب بدی برای کسب و کار شما باشد. یک طراحی خوب وب سایت چندین قرارداد را حفظ می کند، مانند قرار دادن پیمایش اصلی در بالا، قرار دادن لوگو در بالا، قابل کلیک کردن لوگو به طوری که کاربران را به صفحه اصلی بازگرداند، اطمینان حاصل شود که لغزنده های تصویر دارای دکمه هایی برای چرخش اسلایدها و بسیاری موارد دیگر هستند. در کنار این اعتبار نیز باید وجود داشته باشد، مانند کلاهبرداری از افراد یا تبلیغات نادرست از طریق وب سایت ها اکیداً ممنوع است زیرا می تواند برای همیشه یک برداشت منفی برای تجارت شما ایجاد کند.

نتیجه گیری

وب سایت یکی از رسانه هایی است که از طریق آن با مخاطبان یا مصرف کنندگان خود ارتباط برقرار می کنید. در محیط کسب و کار مدرن، اکثر مصرف کنندگان، قبل از بررسی وجود فیزیکی کسب و کار شما، برای جمع آوری اطلاعات به وب سایت شما مراجعه می کنند. بنابراین، یک وب سایت خوب همیشه خوب است. طراحی سایت خوب به جذب تعداد زیادی مخاطب کمک می کند که منجر به افزایش پایگاه مشتری می شود. همچنین ممکن است به شما کمک کند هویت برند مثبت را در بین مصرف کنندگان ارتقا دهید. با این حال، انتخاب طراحی وب سایت مناسب کار آسانی نیست، رنگ، طرح، فونت، تایپوگرافی، گرافیک خوب همه بخشی از طراحی وب سایت خوب هستند که باید با در نظر گرفتن مخاطبان هدف برند شما حفظ شوند. بنابراین، طراحی یک وب سایت خوب هرگز نمی تواند انتخاب احمقانه ای برای کسب و کار شما باشد.  با این حال، همیشه درست نیست که طراحی وب سایت نمی تواند انتخاب احمقانه ای باشد، البته اگر طراحی وب سایت بد باشد، می تواند انتخاب احمقانه ای باشد. یک طراحی وب سایت بد می تواند برای همیشه تصور بدی را برای کسب و کار شما در ذهن مصرف کننده ایجاد کند و می تواند هویت منفی برند را ارتقا دهد.
 

بالا