ارز دیجیتال

استیبل کوین یورو تتر چیست؟

1402/07/17 0

ارز دیجیتال یورو تتر (EURt)، یکی از جدیدترین پروژه های تتر، صادرکننده سومین ارز دیجیتال بزرگ جهان (USDT) است. مهمترین هدف این شرکت، تسهیل مبادلات بدون نگرانی از نوسان قیمت ارزهای دیجیتال است. به همین دلیل، محصولات این شرکت محدود به تتر استیبل کوین با پشتوانه دلار نیست بلکه استیبل کوین های دیگری را با پشتوانه سایر ارزهای دولتی و حتی طلا ارائه می دهد. در پاسخ به این سوال که یورو تتر چیست، باید گفت که یورو تتر با نماد EURt یک استیبل کوین با پشتوانه یورو است.

ارز دیجیتال تتر چیست؟

تتر در جولای ۲۰۱۴ با نام RealCoin راه‌اندازی شد و در نوامبر ۲۰۱۴ به تتر تغییر نام داد. این ارز دیجیتال که در اصل مبتنی بر بلاکچین بیت‌کوین بود، اکنون از پروتکل‌های Omni، اتریوم، سولانا، ترون، آلگورند، EOS، پالیگان، بی‌ان‌بی چین، اوالانچ و بیتکوین کش برای صدور استفاده می‌کند.
تتر متعلق به نسلی از ارزهای دیجیتال است که به سرعت در حال رشد هستند و با نام استیبل کوین‌ها شناخته می‌شوند. هدف استیبل کوین‌ها ارائه جایگزینی برای نوسان بالای رمزارزهایی مانند بیت کوین (BTC) است که سرمایه‌گذاری‌های کریپتویی و تراکنش‌ها را برای کاربران این فضا مناسب‌تر می‌کند. تتر همچنین توکن‌های متصل به یورو، یوان چین، پزو مکزیک و طلا را منتشر کرده است. ارزش و قیمت تتر همواره برابر با ۱ دلار آمریکا است. علاوه بر این USDT تنها کوین پایدار بازار رمزارزها نیست و ارزهای دیگری مانند آن نیز وجود دارد. اما قدرتمندترین استیبل کوین در حال حاضر USDT است. این رمزارز با ارزش بازار حدود ۸۳.۴۷ میلیارد دلار در رتبه سوم بازار کریپتو قرار دارد.

یورو تتر چیست؟

what-is-the-eurt-stablecoin

یورو تتر (EURT) یک استیبل کوین بر پایه استاندارد ERC-20 و وابسته به ارز یورو است که توسط شرکت تتر تولید شده است.
یورو تتر با هدف ارائه یک استیبل کوین با ارزش معادل یک یورو برای استفاده در سیستم مالی ارزهای دیجیتال ایجاد شده است.
EURT یکی از جدیدترین پروژه‌های شرکت تتر (Tether) است که قبلاً ارزهایی با ارزش ثابت مانند تتر دلار (USDT) را معرفی کرده است.
ارزش استیبل کوین یورو تتر وابسته به یورو، دومین ارز بزرگ جهان، است.
شرکت تتر می‌خواهد با معرفی یورو تتر سبد محصولات استیبل کوین خود را که شامل USDT (وابسته به ارزش یک دلار) و XAUT (وابسته به ارزش اونس تروی طلا) است کامل‌تر کند.
با این کار، شرکت تتر تلاش می‌کند به ارائه‌دهنده اصلی راه‌حل‌های استیبل کوینی تبدیل شود که اکوسیستم مالی ارزهای دیجیتال و دنیای مالی سنتی را به صورت امن به هم مرتبط کند.
این هدف از طریق ارائه توکن‌هایی محقق می‌شود که تحت تأثیر نوسانات بالای بازار ارزهای دیجیتال قرار نمی‌گیرند و ورود بازیگران جدید به این حوزه را آسان‌تر می‌کنند.
بازیگران جدید هم قطعاً از وجود چنین گزینه‌های امنی برای توسعه پروژه‌های جدید خود در این اکوسیستم مالی استقبال می‌کنند.

تاریخچه پیدایش EURt

تاریخ ظهور رمزارز EURT به ۳۱ دسامبر ۲۰۱۷ (۱۰ دی‌ماه ۱۳۹۶) برمی‌گردد. در واقع در آن زمان شرکت تتر اولین ورژن قرارداد هوشمند ERC-20 را در شبکه اتریوم برای این توکن منتشر کرد. مراحل تکامل این توکن از آن زمان در شبکه‌هایی مانند اتریوم و اومنی (OMNI) که یک شبکه لایه ۲ برای بیت کوین است، در حال انجام است. از آنجایی که برای ایجاد توکن EURt از فناوری قراردادهای هوشمند و به‌ویژه فناوری‌های اتریوم مانند زبان برنامه‌نویسی سالیدتی و ماشین مجازی اتریوم (EVM) استفاده شده است، این توکن می‌تواند به ‌سرعت در سایر شبکه‌های بلاکچین سازگار با EVM مستقر شود. به این ترتیب می‌توان بدون نیاز به اعمال تغییر قابل‌توجه در نحوه عملکرد آن، از EURt در فضاهای مختلف استفاده کرد.

اهداف یورو تتر چیست؟

what-is-the-eurt-stablecoin

توکن EURt اهداف مختلفی دارد که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:
انتقال ارزش بین اکوسیستم‌های مالی رمزنگاری و سنتی
به‌ حداقل رساندن ضرر و زیان کاربران به دلیل پایین بودن کارمزد تراکنش‌ها
کمک به حفظ نقدینگی صرافی‌ها و محافظت از آن‌ها در برابر نوسان بالای ارزهای دیجیتال
ابزاری برای محافظت از سرمایه معامله‌گران در صرافی‌ها
ارائه یک پلتفرم پرداخت ایمن و بدون نوسان  
ایجاد بازارهای مبادله ارز در بلاکچین‌های پذیرنده توکن USDT و EURt

مزایا و معایب استیبل کوین تتر

خب، تا اینجا که با ما همراه بودید، در ادامه می خواهیم به مزایا و معایب استیبل کوین تتر بپردازیم.

مزایای استیبل کوین تتر

سرعت انجام تراکنش‌های تتر برای معامله‌گران، مناسب و قابل قبول است.
قیمت استیبل کوین تتر همواره ثابت و برابر یک دلار است. این رمز ارز تحت تأثیر نوسانات حاکم بر بازار رمز ارزها قرار نمی‌گیرد.
این رمز ارز، قابلیت نقدشوندگی قابل قبولی دارد و می‌توان آن را به راحتی به پول نقد تبدیل کرد.
تعداد قابل توجهی از فروشگاه‌های اینترنتی خارجی، این رمز ارز را در هنگام خرید کردن می‌پذیرند.
تتر، پشتوانه حقیقی و واقعی دارد و به همین خاطر سپر مقاومی در برابر تورم به حساب می‌آید.
با استفاده از این رمز ارز می‌توانید با خیال راحت در بازار ارزهای دیجیتال سرمایه‌گذاری کنید و از تتر به عنوان جزیره امن و آرام ارزهای دیجیتال لذت ببرید.
کارمزد تراکنش‌های تتر، پایین است.
تتر، مقبولیت گسترده‌ای در بین کاربران رمز ارزها دارد و رتبه سوم صنعت کریپتو از نظر ارزش بازار را به خودش اختصاص داده است.

معایب ارز دیجیتال تتر

تتر تحت نظارت یک سازمان قرار دارد و به همین خاطر یک رمز ارز متمرکز به حساب می‌آید. همین متمرکز بودن باعث شده است که کاربران زیادی به این ارز، خوش‌بین نباشند و به آن اعتماد نکنند.
تاکنون شرکت پشتیبان رمز ارز تتر، شفافیت زیادی از خود به نمایش نگذاشته و به همین دلیل سوالات زیادی در ذهن مخاطبان شکل گرفته است.
در صورت کاهش ارزش دلار، ارزش تتر هم افت خواهد کرد.
برخی از کاربران نگران هستند که تتر نتواند برابری خود با دلار را تا همیشه حفظ کند.

سوالات متداول

ارز دیجیتال یورو تتر چیست؟
یورو تتر (EURt) یک استیبل‌کوین مبتنی بر استاندارد ERC-20 است و با پشتوانه یورو عرضه شده است. قیمت EURt به نسبت یک به یک با قیمت یورو برابر است.
استیبل‌کوین EURt را از کجا بخریم؟
در حال حاضر EURt در صرافی‌هایی مانند اوکی ایکس، بیت گت، دیجی فینکس، بینگ ایکس، یونی سواپ، کرو و کوین دبلیو در دسترس کاربران قرار دارد.  

سخن پایانی
کمپانی تتر علاوه بر استیبل‌کوین USDT، رمزارزهای با‌ثباتی همچون EURt، CNHt، MXNt و XAUt را منتشر کرده است. ارز دیجیتال یورو تتر از استاندارد ERC-20 اتریوم پیروی می‌کند و پشتوانه یورویی دارد. کاربران می‌توانند در ازای هر یک یورو، یک واحد EURt را از صرافی‌های ارزهای دیجیتال بخرند. از آنجایی که این استیبل‌کوین با یورو پشتیبانی می‌شود و قیمت ثابتی دارد، دارندگان توکن EURt از نوسان بازار در امان هستند و می‌توانند از دارایی‌های خود برای مبادله ارزهای دیجیتال و NFTها در صرافی‌های مختلف و پلتفرم‌های بلاکچینی دیگر استفاده کنند.
 

بالا