ارز دیجیتال

تقاطع مرگ در تحلیل تکنیکال چیست؟

1402/10/25 0

اگر می‌خواهید به‌عنوان یک معامله‌گر در بازارهای مالی موفق باشید، باید تحلیل تکنیکال را به‌خوبی بشناسید. برای انجام اینکار یادگیری اندیکاتورهای مختلف از اهمیت بسیاری برخوردار است. تقاطع مرگ یکی از الگوهای تحلیل تکنیکال بوده و از جمله شاخص‌های مهم است که به روند بلند مدت بازار اشاره می‌کند. این الگو از تلاقی دو میانگین متحرک شکل می‌گیرد و به خوبی بازارهای بزرگ خرسی را پیش‌بینی می‌کند. به همین دلیل اگر به‌دنبال یک سیگنال خروج مطمئن هستید تا با سود قابل توجهی معاملات خود را ببندید، این مقاله را دنبال کنید. ما قصد داریم، در این مطلب الگوی تقاطع مرگ را به‌عنوان یک سیگنال قوی برای خروج از بازار بررسی کنیم.

تقاطع مرگ (Death Cross) چیست؟

تقاطع مرگ یا دیث کراس زمانی شکل می‌گیرد که دو مووینگ اوریج یا میانگین متحرک یکدیگر را قطع کنند. دقیقاً زمانی که میانگین محترک کوتاه مدت، میانگین متحرک بلند مدت را از بالا به طرف پایین قطع کند، تقاطع مرگ خودش را نشان می‌دهد. تقاطع مرگ تابلوی هشداری با نماد یک خرس را در خود دارد. این تابلو هشدار شروع یک بازار نزولی یا اصطلاحاً بازار خرسی را به سرمایه‌گذاران و معامله‌گران می‌دهد. برای معامله‌گران اسپات که به صورت نقدی معاملات‌شان را انجام می‌دهند، الگوی تقا‌طع‌مرگ سیگنال بستن معاملات است. با وجود ترسناک بودن نام الگوی تقا‌طع‌مرگ، این الگو برای معامله‌گران فیوچرز که به صورت قراردادی فعالیت می‌کنند، می‌تواند نوید یک معامله پرسود را بدهد. چراکه می‌توانند با یک تحلیل جامع و خوب با باز کردن پوزیشن فروش، از ریزش قیمت سود کنند.

کاربرد تقاطع مرگ برای سرمایه‌گذاران چیست؟

تقاطع مرگ همیشه در بازارهای مالی کاربرد داشته و حتی قبل از پیدایش ارزهای دیجیتال، به پیش‌بینی بازارهای نزولی کمک کرده است. تجربه سرمایه‌گذاران در سال‌های ۱۹۲۹، ۱۹۳۸، ۱۹۷۴ و ۲۰۰۸ نشان داده که پیش‌بینی روند نزولی بازار با استفاده از تقاطع مرگ در بیشتر مواقع، درست است. در سال ۱۹۲۹ کسانی که به دره مرگ توجهی نکردند، تقریبا ۹۰ درصد دارایی خود را از دست دادند. به همین خاطر است که آموزش مقدماتی ارز دیجیتال برای همه کسانی که قصد ورود به بازار نوپای ارزهای دیجیتال را دارند، توصیه می‌شود. تقاطع مرگ به شما کمک می‌کند تا قبل از پایین آمدن شدید قیمت‌ها، دارایی خود را از بازار خارج کنید.

نتیجه گیری:
در این مطلب با تقاطع طلایی و تقاطع مرگ آشنا شده و دانستیم که به هنگام استفاده از سیستم‌های معاملاتی، شناخت میانگین‌های کوتاه مدت و بلند مدت دارای اهمیت بسیاری است. نکته مهمی که در این میان وجود دارد آن است که این دو تقاطع، هر دو بر قدرت یک روند اولیه تأکید دارند و همین امر موجب می‌شود تا معامله‌گران در نوسانات شدید بیت‌کوین بتوانند، حرکت قیمت را به درستی تشخیص دهند. اما آنچه که باید به آن اشاره کرد، این است که استفاده از روش تقاطع طلایی و تقاطع مرگ، به تنهایی نمی‌تواند دلیلی برای ورود به بازار یا خروج از آن باشد. به خصوص در بازار رمزارزها که جو روانی بر روند بازار تأثیرگذار بوده و نوسان قیمتی بسیار بالایی را تجربه می‌کنند.
 

بالا