ارز دیجیتال

الگوریتم mum در سئو چیست 

1403/02/11 0

ما در این مقاله در مورد الگوریتم mum در سئو بحث خواهیم کرد با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا همه انچه که نیاز هست را در مورد این الگوریتم و اهمیت ان بدانید. Google MUM (Multitask United Model)  آخرین تکرار جستجو و پیشرفته‌ترین نسخه از نظر فن‌آوری است. به گفته گوگل، مفهوم پشت MUM هزار بار قدرتمندتر از آخرین تکرار، BERT است. همچنین می تواند تصاویر، پادکست ها و ویدئوها را برای به دست آوردن اطلاعات به هفتاد و پنج زبان مختلف تفسیر کند. در صحبت‌های غیر فناوری، MUM نیروگاهی است که نزدیک‌ترین تجربه‌ای است که کسی که در اینترنت جستجو می‌کند می‌تواند از یک انسان زنده سؤال بپرسد. این طراحی شده است تا راهی برای مقیاس جهانی و شکستن موانع زبانی باشد، زیرا وب سایت قادر خواهد بود به ده ها زبان برتر دنیا به دنبال اطلاعات بگردد.

چه چیزی با Google MUM تغییر خواهد کرد؟

به عبارت ساده، الگوریتم MUM یک معامله بزرگ برای ترافیک ارگانیک است. اما شاید اینطور نباشد، شاید بسیاری از مردم متوجه شوند. بزرگترین تفاوت بین MUM و روشی که گوگل اکنون جستجوها را انجام می دهد این است که کل مدل بسیار بصری تر است. کاربران می توانند به جای اینکه جستجوهای وب را به مجموعه ای از کلمات کلیدی، سوالات یا عبارات مختلف تقسیم کنند، به سادگی می توانند یک سوال اولیه بپرسند و سپس سوالات اضافی مرتبط با آن موضوع را دنبال کنند. MUM فوراً متوجه خواهد شد که کاربر چه چیزی می پرسد و چگونه به آن مربوط می شود، دقیقاً مانند زمانی که با یک دوست یا همسایه صحبت می کنید.

آیا MUM گوگل سئو را از بین می برد؟

همانطور که می توانید بگویید، اضافه شدن Google's MUM بسیاری از کارشناسان بازاریابی دیجیتال را در مورد تغییرات آینده نگران کرده است. اما واقعیت چیست؟
در حالی که احتمالاً تغییرات قابل توجهی در نحوه عملکرد بازاریابی محتوا وجود خواهد داشت، این ایده که انتشار مداوم قطعات جذاب و آموزنده که هدف کاربر را برآورده می کند، احتمالاً همچنان یکسان باقی خواهد ماند. در اینجا چند مورد احتمالی وجود دارد که می توانیم انتظار حرکت رو به جلو در دوران پس از الگوریتم MUM را داشته باشیم.

پایان بالقوه کلمات کلیدی

وقتی نوبت به انجام جستجو می رسد، کاربران با استفاده از الگوریتم MUM از مزیت بزرگی برخوردارند. ماهیت بصری این برنامه آن را تقریباً مانند یک دستیار شخصی برای جستجوهای وب می سازد که در گفتگو با جستجوگر شرکت می کند. نتیجه نهایی احتمالاً وابستگی کمتری به کلمات کلیدی است، زیرا MUM می‌تواند اطلاعات مهمی را از طیف گسترده‌ای از رسانه‌ها و موضوعات استخراج کند. اتکای کمتری به محتوای نوشتاری ما را اشتباه نگیرید محتوای نوشتاری مانند پست های وبلاگ و مقالات همیشه مهم خواهد بود. اما MUM از ویدئو، تصویر و رسانه های صوتی نیز برای دریافت اطلاعات استفاده می کند. این بدان معناست که اگر اتفاقی در پادکست خود به یک نمایشگاه هنری در نیویورک اشاره کنید، Google می‌تواند از روی آن صدا بفهمد که قسمت شما شامل آن اطلاعات است و آن را به نتایج جستجو اضافه کند.

چگونه برای الگوریتم MUM آماده شویم

در حال حاضر، اطلاعات کافی برای تیم‌های بازاریابی دیجیتال وجود ندارد تا بتوانند واقعاً یک برنامه بازی جامع برای مدیریت راه‌اندازی الگوریتم MUM ارائه دهند. با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید انتشار محتوا را به طور کامل متوقف کنید. در واقع، بهترین راه برای آماده شدن برای MUM این است که به ایجاد محتوای عالی ادامه دهید که هم جذاب و هم تا حد امکان آموزنده باشد. این همچنین به حوزه دیگری مرتبط است که باید در آن توجه زیادی داشته باشید: ایجاد شناخت برند، وفاداری، و ترجیح نسبت به بازاریابی محتوا به تنهایی.

نتیجه گیری
ما در این مقاله در مورد الگوریتم mum حرف زدیم امید واریبم که مطالب ارائه شده پاسخ تمامی سوالات شما را داده باشد. البته باید یک گام به عقب برداریم و به این فکر کنیم که تغییری به این بزرگی چه تاثیری بر کاربران می گذارد. از این گذشته، حتی با تجربه ترین متخصص سئو نیز باید هر چند وقت یک بار در خانه جستجوی گوگل را انجام دهد. حقیقت این است که الگوریتم MUM از نقطه نظر کاربر فوق العاده است. آن روزهایی که ممکن است مجبور شوید یک یا دو ساعت را صرف تحقیق در مورد مواد تشکیل دهنده مناسب برای تهیه بهترین کوکی های شکلاتی کنید یا اینکه برای پیاده روی در آلاسکا چه بپوشید، تمام شده اند. همانطور که گوگل نقل می‌کند، گرفتن عکس از کفش‌های خود و پرسیدن مناسب بودن آن‌ها برای صخره‌نوردی آسان‌تر از همیشه خواهد بود، اما در عرض چند ثانیه از گوگل پاسخ دریافت می‌کنید.
 

بالا