ارز دیجیتال

الگوریتم پنگوئن چیست و نکات کلیدی الگوریتم پنگوئن 4

1403/02/05 0

ما در این مقاله در مورد الگوریتم پنگوئن در سئو حرف زدیم گوگل الگوریتم رتبه بندی جستجوی خود را 500 تا 600 بار در سال تغییر می دهد، با این حال، به روز رسانی های اصلی الگوریتم را با برخی اعلامیه های رسمی ارائه می کند. در روز جمعه، 23 سپتامبر 2016، گوگل به طور رسمی در وبلاگ مرکزی وب مستر خود اعلام کرد که پنگوئن اکنون بخشی از الگوریتم اصلی آنها است. این به روز رسانی Google Penguin 4.0 به معنای نسخه 4 نام گذاری شده است. به روز رسانی الگوریتم پنگوئن برای اولین بار توسط گوگل در روز سه شنبه 24 آوریل 2012 به عنوان حرکتی به سمت پاداش دادن به وب سایت های با کیفیت بالا و جریمه کردن وب سایت های با کیفیت پایین اعلام شد. الگوریتم پنگوئن برای مبارزه با بک لینک‌های غیرطبیعی که توسط اسپمرهای وب برای دستکاری مصنوعی رتبه‌بندی کلمات کلیدی استفاده می‌شوند، راه‌اندازی شد.

تاریخچه به روز رسانی الگوریتم پنگوئن گوگل

اگرچه 7 به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن وجود داشت، اما گوگل آن‌طور که می‌بینیم به آنها اعدادی نداد. این اعداد توسط کارشناسان صنعت بازاریابی موتورهای جستجو ارائه شده است. الگوریتم‌های پنگوئن بر روی لینک‌های برگشتی وب‌سایت متمرکز شده‌اند که یکی از فاکتورهای رتبه‌بندی کلیدی در میان 200+ سیگنال منحصربه ‌فرد مورد استفاده گوگل برای رتبه‌بندی یک وب‌سایت در صفحه نتایج جستجوی ارگانیک آن است. آنها به سایت‌ها با لینک‌های باکیفیت پاداش دادند و وب‌سایت‌هایی را که الگوهای پیوند غیرمعمولی داشتند که از تکنیک‌های تهاجمی وب هرزنامه برای دستکاری رتبه‌بندی استفاده می‌کردند، جریمه کردند.

نکات کلیدی از Google Penguin 4.0

کارشناسان موتورهای جستجو در سراسر صنعت بیش از 2 سال منتظر به‌روزرسانی پنگوئن 4.0 از سوی Google بودند. در اینجا چند نکته کلیدی از به روز رسانی اخیر الگوریتم پنگوئن 4.0 آورده شده است.
1. پنگوئن به بخشی از الگوریتم اصلی تبدیل می‌شود: پنگوئن یک سیگنال رتبه‌بندی بلادرنگ است که در الگوریتم رتبه‌بندی جستجوی اصلی Google پردازش می‌شود و اغلب به‌روزرسانی می‌شود.
2. اجرای پنگوئن در "زمان واقعی": پیش از این، مدیران وب‌سایت‌ها باید منتظر به‌روزرسانی الگوریتم پنگوئن می‌شدند، اگر تحت تأثیر آن قرار می‌گرفتند. از آنجایی که داده‌های پنگوئن در زمان واقعی به‌روزرسانی می‌شوند، مدیران وب‌سایت‌ها باید بیشتر منتظر بمانند. معمولاً تغییرات اندکی پس از خزیدن مجدد گوگل و فهرست مجدد صفحه انجام می شود.
3. پنگوئن "دانه تر" است: گوگل نشان داد که به روز رسانی بیشتر از کل وب سایت مربوط به صفحه است. این نشان می دهد که تنها کلمات کلیدی مرتبط با صفحات تحت تأثیر رتبه بندی قرار می گیرند تا در کل سایت.

4. گوگل دیگر در مورد به روز رسانی پنگوئن در آینده اظهار نظر نخواهد کرد: گوگل تایید کرد که به روز رسانی های آینده پنگوئن اطلاع رسانی نخواهد شد.
5. Penguin 4.0 به همه زبان‌ها عرضه می‌شود: Penguin 4.0 در همه زبان‌ها عرضه شده است و بر جستارهای جستجوی مرتبط تأثیر می‌گذارد.
گوگل اعلام کرد که مدیران وب سایت باید وب سایت هایی بسازند که بسیار کاربرپسند و تعاملی باشند. موتورهای جستجو برای چنین وب سایت هایی ارزش قائل می شوند و برای کاربران مفید و برای مدیران وب سایت ها پاداش خواهد بود.
با به روز رسانی اخیر الگوریتم پنگوئن 4.0 ممکن است شاهد بهبود، کاهش یا عدم تغییر در رتبه بندی کلمات کلیدی وب سایت خود باشید. این فرصت خوبی برای وب سایت هایی است که تحت تأثیر به روز رسانی های قبلی پنگوئن قرار گرفته اند تا رتبه های از دست رفته را بررسی و بازیابی کنند. علاوه بر این، این فرصتی است برای هر وبمستری که پروفایل بک لینک موجود خود را تجزیه و تحلیل کند و آنها را با لینک های با کیفیت اصلاح کند.

نتیجه گیری

الگوریتم پنگوئن یک به‌روزرسانی الگوریتم اصلی بود که برای اولین بار در آوریل 2012 منتشر شد. این به‌روزرسانی برای هدف قرار دادن و جریمه کردن وب‌سایت‌هایی طراحی شد که دستورالعمل‌های وبمستر Google را با درگیر شدن در اقداماتی مانند طرح‌های پیوند و پر کردن کلمات کلیدی نقض می‌کردند. هدف به روز رسانی پنگوئن بهبود کیفیت نتایج جستجو با جریمه کردن سایت هایی بود که سعی در دستکاری رتبه خود از طریق روش های غیراخلاقی داشتند. در نتیجه به روز رسانی، بسیاری از وب سایت ها رتبه بندی موتورهای جستجوی خود را کاهش دادند و حتی برخی از آنها به طور کامل از فهرست گوگل حذف شدند. این به‌روزرسانی به‌طور دوره‌ای در طول سال‌ها اصلاح و به‌روزرسانی شد و آخرین به‌روزرسانی شناخته‌شده در اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شد.
 

بالا