ارز دیجیتال

علت محبوبیت تتر چیست؟

1402/09/16 0

تتر (Tether) همچنان ارز دیجیتال باثبات محبوب میان تریدرهاست که برای حفظ ارزش دارایی خود، آن را نسبت به سایر استیبل کوین‌ها ترجیح می‌دهند. علی‌رغم اینکه ارزهای دیجیتال باثبات بسیاری در تلاشند که تتر را به چالش بکشند، اما ارز تتر همچنان بیش از ۹۷ درصد حجم معاملات مربوط به استیبل‌ کوین‌ها را در اختیار دارد. با این حال اخیرا مشخص شده که پشتوانه‌سازی برخی استیبل‌ کوین‌ها علی‌رغم ادعاهایی که دارند، به طور کامل با ارزهای فیات انجام نشده است. برخلاف انتظارات برای سقوط تتر، تاکنون میزان عرضه سکه توسط تتر مدیریت شده است. بدترین اتفاقی که تاکنون برای تتر افتاده، افت قیمت تتر تا ۰.۸۵ دلار طی یک اتفاق وحشتناک در اکتبر ۲۰۱۸ بود. اما حتی بعد از آن اتفاق هم تتر توسط کاربران استفاده می‌شد. در سال ۲۰۱۹ عرضه تتر از ۲ میلیارد توکن به ۴.۱۰۸ میلیارد رسید. علاوه بر این توکن‌هایی که بر بستر Omni بودند به شبکه اتریوم منتقل شدند که باعث شد معامله با این ارزها آسان‌تر و ارزان‌تر شود. بلافاصله معاملات تتر در قالب توکن ERC-20 سرعت گرفت و در صرافی‌های بیشتری گسترش پیدا کرد.

تاریخچه تتر:

ارز دیجیتال تتر (Tether) که با علامت USDT نشان داده می شود ابتدا در سال 2014 با نام ریل کوین (Real Coin) ایجاد شد اما در سال 2015 میلادی نام آن به صورت امروزی تغییر کرد و به وسیله شرکت رئال کوین به بازار معرفی شد و از همان سال در معاملات و خرید و فروش های ارزهای دیجیتال مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا تصور بر این بود که این ارز فقط به وسیله بانک مرکزی آمریکا و نهادهای دولتی این کشور قابل استفاده و خرید و فروش است، اما بعد از مدتی مشخص شد که این ارز به راحتی می تواند در بازارهای دیجیتالی مورد استفاده قرار گیرد و وابسته به هیچ نهاد دولتی در ایالات متحده آمریکا نیست و یک ارز دیجیتال کاملاً مستقل است.

علت محبوبیت تتر

برخی از علل محبوبیت ارز تتر :

1. امکان حمل و نقل آسان و تبدیل بدون هیچ گونه محدودیتی:همانطور که می دانید گاهی ممکن است برای وارد کردن یا خارج کردن ارز به کشورهای دیگر محدودیت هایی برای افراد وجود داشته باشد و نتوانند به راحتی این کار را انجام دهند. حتی امروزه به دلیل تحریم های موجود ممکن است حمل و نقل دلار با هزینه های زیادی همراه باشد و دشواری هایی را برای افراد ایجاد نماید. اما تتر این امکان را فراهم می کند که بتوان به وسیله آن و تنها با چند کلیک ساده مقادیر دلخواه پول را بدون هیچ محدودیتی به هر نقطه در دنیا انتقال داد. همچنین این امکان وجود دارد که به راحتی می توانید ارز تتر را در صرافی های مختلف با ارزهای فیزیکی تبادل کرده و موجودی تتر خود را با کمترین کارمزد و هزینه به ارز نقدی تبدیل نمایید.

2. امکان انجام خریدهای خُرد در مقادیر و مقیاس های دلخواه: احتمالاً با این مشکل آشنا هستید که در بازارهایی مانند کشور ما امکان خریدهای خُرد با دلار وجود ندارد و فرد مجبور است میزان خرید خود را با موجودی فروشنده هماهنگ کند. در مقابل دلار تتر اینگونه نیست و این امکان را برای شخص ایجاد می کند که تا دقت یک سنت نیز بتواند به وسیله دلار خرید و فروش انجام دهد.

3. برخورداری از امنیت بالا در برابر سرقت: ارز دیجیتالی تتر مانند ارزهای کاغذی مشکلات و درد سرهای حمل و نقل را ندارد. به همین دلیل در مقایسه با دلارهای فیزیکی و کاغذی از امنیت بالایی در برابر سرقت برخوردار است. جا به جایی و حمل دلار به صورت نقدی همواره برای سارقان وسوسه انگیز بوده است ولی از آنجایی که تتر در کیف پول دیجیتالی شما قرار دارد، تا زمانی که درباره موجودی حساب خود با دیگران صحبت نکرده اید، هیچکس نخواهد دانست که شما چه مقدار پول دارید.

4. جای نگرانی درباره تقلبی بودن یا نبودن آن وجود ندارد:زمانی که دلارهای کاغذی را خرید و فروش می کنیم همواره این اضطراب و نگرانی وجود دارد که چگونه از اصل بودن آن ها مطمئن شویم. این موضوع در مبالغ بالا نیز اهمیت بیشتری دارد زیرا اگر در میان این دلارها حتی چند عدد تقلبی باشند، ضرر بزرگی را متحمل خواهیم شد. اما ارز دیجیتال تتر به دلیل استفاده از فناوری بلاک چین، امکان تقلبی بودن آن وجود ندارد و با خیال راحت می توانید از آن استفاده کنید. به این معنی که اگر در قالب ارز تتر برای شما پولی ارسال می شود می توانید اطمینان داشته باشید که بلاک چین تتر از قبل اصالت آن را مورد بررسی قرار داده است.

5. در نوسان قیمت انواع ارزهای دیجیتال، از ثبات قیمت برخوردار است: از آنجایی که قیمت تتر تقریباً ثابت است می توان در نوسانات بازار ارزهای دیجیتال این اطمینان را داشت که ارزش سرمایه ای که به صورت ارز تتر است ثابت می ماند و درصد زیان فرد از این طریق کاهش پیدا می کند. به این ترتیب فرد نگران نوسانات نخواهد بود و هر زمان که بخواهد می تواند ارز تتر خود را با دلار به قیمت روز آن مبادله کند و آن را به پول نقد تبدیل نماید.

نتیجه گیری:
هدف اولیه عرضه تتر، امکان انجام تراکنش بدون استفاده از پول فیات است. برای مثال، می‌توان از تتر برای انتقال پول به فرد دیگری در آن سوی مرزها استفاده شود و همانند اکثر ارزهای دیجیتال، تتر امکان تراکنش‌های ناشناس را بدون وجود شخصی ثالث فراهم می‌کند. از آنجایی که تتر، برای اولین بار در سال ۲۰۱۴ منتشر شد، یکی از قدیمی‌ترین ارزهای دیجیتال موجود شناخته می‌شود. همین حالا هم برخی از پلتفرم‌های صرافی که امکان تجارت با تتر را به‌عنوان گزینه‌ای برای کاربران ارائه می‌‌دهند، به این استیبل کوین اعتماد دارند، چرا که ثابت شده ارزش بسیار پایداری دارد.
 

بالا