ارز دیجیتال

الگوی مثلث در تحلیل تکنیکال چیست

1403/02/16 0

مثلث یک الگوی نمودار است ابزاری است که در تحلیل تکنیکال استفاده می شود. الگوی مثلثی به این دلیل نامگذاری شده است که شبیه یک مثلث است. این با ترسیم خطوط روند در امتداد یک محدوده قیمتی همگرا به تصویر کشیده می شود، که به معنای توقف در روند غالب است. تحلیلگران تحلیل تکنیکال، مثلث ها را به عنوان الگوهای ادامه روند یا معکوس موجود طبقه بندی می کنند. با وجود ادامه، معامله گران باید قبل از اینکه حرکتی برای ورود یا خروج از یک موقعیت انجام دهند، به دنبال شکست ها باشند. اتصال شروع خط روند بالا به ابتدای خط روند پایین، دو گوشه دیگر را تکمیل می کند تا مثلث ایجاد شود. خط روند بالا با اتصال اوج ها تشکیل می شود، در حالی که خط روند پایین با اتصال پایین ها تشکیل می شود.

درک الگوهای نمودار مثلثی

الگوهای نمودار مثلثی در تحلیل تکنیکال استفاده می شود، که یک استراتژی معاملاتی است که شامل نمودارها و الگوهایی است که به معامله گران کمک می کند تا روندهای بازار را شناسایی کنند تا عملکرد آینده را پیش بینی کنند. الگوهای مثلثی به درستی نامگذاری شده اند زیرا خطوط روند بالا و پایین در نهایت در راس سمت راست به هم می رسند و یک گوشه را تشکیل می دهند. این الگوها زمانی شکل می گیرند که محدوده معاملاتی یک سهام یا اوراق بهادار دیگر باریک شود. مثلث ها شبیه گوه ها (الگوهای قیمتی که با خطوط روند همگرا مشخص می شوند) و نشانه ها (الگوهای ادامه ای که زمانی که دارایی حرکت بزرگی را نشان می دهد شکل می گیرند) هستند که در تحلیل تکنیکال نیز استفاده می شوند. آنها می توانند یک الگوی ادامه دهنده باشند، در صورت تایید، یا یک الگوی معکوس قدرتمند، در صورت شکست. معامله گران از مثلث ها استفاده می کنند تا زمانی که باریک شدن محدوده معاملات سهام یا اوراق بهادار پس از یک روند نزولی یا صعودی اتفاق می افتد، برجسته شوند. سه تغییر مثلث بالقوه وجود دارد که می توانند با ایجاد الگوی نگهدارنده، یعنی مثلث های صعودی، نزولی و متقارن ایجاد شوند. تکنسین ها شکست یا شکست یک الگوی مثلثی، به ویژه در حجم زیاد را به عنوان سیگنال های صعودی یا نزولی قوی از از سرگیری یا معکوس شدن روند قبلی می دانند.

تحلیل تکنیکال چیست؟

تحلیل تکنیکال نوعی استراتژی معاملاتی است که در آن معامله گران بازارها را تجزیه و تحلیل می کنند و بر اساس عملکرد گذشته پیش بینی هایی در مورد حرکات آتی بازار انجام می دهند. این استراتژی تجاری از ابزارها و تکنیک هایی برای ارزیابی داده های تاریخی، از جمله قیمت دارایی ها و حجم معاملات، به جای نتایج تجاری استفاده می کند. برخی از ابزارهای مورد استفاده شامل نمودارها و نمودارها، از جمله مثلث و شمعدان است.
مثلث ها در تحلیل تکنیکال چگونه کار می کنند؟
مثلث ها الگوهای نموداری هستند که در تحلیل تکنیکال استفاده می شوند. این الگوها که به این دلیل نامگذاری شده اند که شبیه مثلث هستند، ابتدای خط روند بالا را به ابتدای خط پایین متصل می کنند. خط بالا اوج ها را به هم متصل می کند در حالی که خط پایین پایین ترین ها را در آن امنیت به هم متصل می کند.

آیا الگوهای مثلثی صعودی هستند یا نزولی؟

این بستگی به نوع الگوی مثلثی دارد. مثلث های صعودی تمایل به صعودی دارند زیرا نشان دهنده ادامه روند صعودی هستند. در برخی موارد، ممکن است به معکوس شدن یک روند نزولی نیز اشاره کنند. از سوی دیگر، مثلث نزولی، نزولی است. به این دلیل که آنها به ادامه روند نزولی یا معکوس شدن یک روند صعودی اشاره می کنند.

نتیجه گیری

تجزیه و تحلیل فنی نیاز به مقدار زیادی تمرین و صبر دارد. این در مورد هر نوع ابزار معاملاتی مورد استفاده در این استراتژی صادق است، از جمله الگوی مثلثی. مهم است که به خاطر داشته باشید که بازار بسیار غیرقابل پیش‌بینی است و می‌تواند به هر جهتی تغییر کند، حتی اگر بتوان از این ابزارها برای پیش‌بینی روندها استفاده کرد. اگر می‌خواهید از الگوهای مثلث استفاده کنید، مطمئن شوید که تنها پس از تأیید شکست در عمل قیمت اوراق بهادار مورد نظر، موقعیت‌هایی را اتخاذ می‌کنید. معامله گران باید مراقب افزایش حجم و حداقل دو بسته شدن فراتر از خط روند باشند تا تأیید کنند که شکست معتبر است و تقلبی نیست. مثلث های متقارن معمولاً الگوهای شکست ادامه ای هستند، به این معنی که قبل از تشکیل مثلث تمایل دارند در جهت حرکت اولیه شکسته شوند. بنابراین اگر یک روند صعودی قبل از یک مثلث متقارن باشد، معامله گران انتظار دارند که قیمت به سمت بالا بشکند.
 

بالا