ارز دیجیتال

حجم معاملات در ارز دیجیتال چیست؟

1402/10/04 0

حجم معاملات(Trade Volume)؛ شاخص آماری برای تشخیص قدرت خریداران و فروشنده هاست که تاثیر زیادی بر افزایش سود و کاهش ریسک معاملاتی داره! آیا می دونین حجم معاملات چیست و چجوری میشه ازش استفاده کرد؟ آیا می دونین چجوری میشه با استفاده از حجم معاملات سود خودتون رو افزایش بدین؟! بهتره بدونین یکی از موضوعات اصلی برای سرمایه گذاری در بازارهای مالی به خصوص بازار ارزهای دیجیتال، بحث تجزیه و تحلیل قیمت هاست که از اون به عنوان تحلیل تکنیکال یاد میشه. برای اینکه بتونین تحلیل تکنیکال انجام بدین، باید چارت ها و نمودارهای مختلف رو بررسی کنین. اندیکاتور حجم معاملات هم یکی از این اندیکاتورهاست که می تونین با استفاده از این اندیکاتور قیمت ارز دیجیتال رو پیش بینی کرده و معاملات پرسودی انجام بدین. حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال یکی از مهم ترین موضوعات تحلیل تکنیکال هست و معمولا افراد تازه کار اون رو نادیده می گیرن. در حالی که به عنوان یه شاخص در تحلیل های فنی اهمیت زیادی داره. مهم هست بدونیم سایر سرمایه گذاران چه ارز دیجیتالی رو معامله می کنند و در آینده نزدیک حرکت های بزرگ از طرف کدوم ارزهای دیجیتال اتفاق می افته. در اصل حجم معاملات در بازار ارزهای دیجیتال ابزار ساده برای تشخیص این حرکات بزرگ در بازار هست. به همین منظور ما سعی می کنیم در مقاله حجم معاملات چیست؟ اطلاعاتی در مورد حجم معاملات یا Trade Volume به شما ارائه کنیم و به بررسی نکات مهم در زمان استفاده از حجم معاملات بپردازیم و کسب سود از حجم معاملات رو به شما یاد بدیم تا بتونین سودهای زیادی به دست بیارین.

حجم معاملات ارزهای دیجیتال یعنی چه؟

حجم (volume) یا حجم معاملات (trading volume) ، تعداد واحدهای معامله شده یک رمز ارز در بازار در یک بازه زمانی معین است. Trading volume یک ارز رمزنگاری شده تعداد سکه هایی است که در یک بازه زمانی مشخص ، معمولاً 24 ساعت ، دست به دست شده اند. به عبارت دیگر، حجم معاملات 24 ساعته یک ارز رمزنگاری شده، میزان خرید و فروش یک سکه در طول یک روز است. هر تراکنش و یا معامله ای شامل دو طرف خریدار و فروشنده می باشد. هنگامی که این دو طرف با قیمتی مشخص به توافق می رسند، معامله توسط صرافی ثبت می شود. سپس از این داده ها برای محاسبه میزان کلی خرید و فروش یک دارایی استفاده می شود. حجم معاملات را می توان برای هر دارایی معاملاتی مانند سهام، اوراق قرضه، ارزهای فیات یا ارزهای رمزنگاری شده بیان کرد. برای مثال، اگر آلیس 5 توکن را به قیمت هر توکن 20 دلار به باب بفروشد، حجم معامله می تواند 100 دلار یا 5 توکن باشد.

چرا حجم معاملات ارزهای دیجیتال مهم است؟

حجم معاملات ارزهای دیجیتال شاخص مفیدی برای تعیین قدرت یک کوین خاص است. حجم زیاد نشان‌دهنده علاقه به یک کوین خاص است و اینکه به‌صورت مداوم و فعال معامله می‌شود. حجم کم می‌تواند نشان‌دهنده بی‌علاقگی مردم به آن کوین و عدم معامله آن باشد. تقاضای بالا با تعداد آدرس‌های منحصربه‌فردی که برای معامله یک کوین یا توکن به‌کاررفته اندازه‌گیری می‌شود. طبق اندیکاتور حجم معاملات در ارز دیجیتال اگر تعداد شرکت‌کنندگان در بازار کم باشد و نهنگ‌ها مسلط شده باشند نشانه خوبی نیست. همچنین اگر یک ارز دیجیتال کوچک حجم بالایی داشته باشد اما تعداد آدرس‌های منحصربه‌فرد کمی برای این معاملات ثبت شده باشد ممکن است یک کلاه‌برداری باشد. بعلاوه، حجم میزان نقدینگی را نشان می‌دهد که شاخصی برای آسانی خریدوفروش یک کوین است. در بازاری با نقدینگی بالا خریدوفروش کوین آسان است و تفاوت قیمت بین صرافی‌ها نیست یا تفاوت کمی دارد.

نتیجه گیری:
حجم معاملات ارز دیجیتال یک معیار مهم برای ارزیابی قدرت و پتانسیل رمزارزها است. این معیار می‌تواند به شما در شناسایی نقدینگی، روندهای بازار، معکوس شدن روند، قدرت بازار و فاز انباشت کمک می‌کند. با این اطلاعات مفید، می‌توانید به عنوان یک سرمایه‌گذار یا تریدر تصمیم‌های معاملاتی بهتری بگیرید. با این حال، درک این نکته بسیار مهم است که بازار کریپتو بسیار نوسانی است و معاملات کریپتو می‌تواند با ریسک زیادی همراه باشد. بنابراین، نباید برای انجام معاملات صرفاً به حجم معاملات به عنوان یک معیار متکی باشید.
 

بالا