ارز دیجیتال

انگیولار در طراحی سایت چه نقشی دارد

1403/02/09 0

ما در این مقاله در مورد نقش انگیولار در طراحی سایت بحث خواهیم کرد. امروزه آنلاین بودن برای هر کسب و کاری بسیار مهم است. برای مصرف کنندگان، وجود وب سایت یک شرکت معین اعتبار آن است. همچنین برعکس عمل می کند: اگر شرکتی وب سایت نداشته باشد، از نظر مصرف کنندگان، چنین شرکتی ... وجود ندارد. تعجب آور نیست که سرویس های توسعه برنامه های کاربردی وب محبوب هستند و بیشتر و بیشتر در دسترس مخاطبان گسترده هستند.مجموعه گسترده ما نشان می دهد که ایجاد برنامه های کاربردی وب فقط به ظاهر یک کار آسان است. سازندگان برنامه وب اغلب فقط روی جنبه بصری تمرکز می کنند اما انتظارات کاربران را فراموش می کنند. در همین حال، یک محصول خوب باید طراحی سایت، UX/UI و عملکرد را با هم ترکیب کند زیرا تنها چنین ترکیبی شناخت را در چشم مصرف کنندگان تضمین می کند. دانش در مورد طراحی محصول برای هر پروژه توسعه نرم افزار ضروری است! عامل مهم دیگر انتخاب پشته فناوری مناسب است که به طور مناسب برای پروژه شما انتخاب می شود. ما به عنوان یک شرکت توسعه اپلیکیشن وب، معتقدیم که ترکیب تکنولوژی و اشتیاق می تواند تاثیر قابل توجهی داشته باشد. بنابراین اگر می‌خواهید یک برنامه وب سبک و سریع داشته باشید، درباره انگیولار یکی از بهترین فریم ورک‌ها برای ساخت برنامه‌های وب بیشتر بدانید با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.

Angular چیست؟

انگیولار یک چارچوب و پلتفرم باز برای ایجاد اپلیکیشن های تک صفحه ای است که با TypeScript نوشته شده و توسط گوگل پشتیبانی و توسعه یافته است. انگیولار در ابتدا قرار بود نسخه 2 فریم ورک محبوب انگیولار جی اس باشد. با این حال، تصمیمات طراحی باعث شد Google تصمیم بگیرد آن را به عنوان یک موجودیت جداگانه منتشر کند، از جمله عدم سازگاری با عقب و مسیر به روز رسانی ساده برنامه های نوشته شده در AngularJS به Angular 2. Angular تحت مجوز MIT منتشر شده است. انگیولار دارای مزایای ظاهری به عنوان یک چارچوب است و در عین حال ساختار استانداردی را برای توسعه دهندگان فراهم می کند تا با آن کار کنند. این به کاربران امکان می دهد تا برنامه های بزرگ را به شیوه ای قابل نگهداری ایجاد کنند.

تاریخچه مختصری از انگیولار  و AngularJS

انتشار انگیولار در سال 2010 با معرفی AngularJS آغاز شد و این فریم ورک اکنون با پیشرفت های زیادی در طول سال ها به Angular 12 تبدیل شده است. AngularJS یکی از محبوب ترین فریم ورک های جاوا اسکریپت است. Miško Hevery و Adam Abrons آن را به عنوان بخشی از پروژه Google در سال 2009 توسعه دادند. در سال 2010 AngularJS به عنوان یک چارچوب متن باز معرفی شد. این یک موفقیت بزرگ بوده است. کاربران این اپلیکیشن را دانلود کرده و شروع به توسعه اپلیکیشن های منحصر به فرد برای آن کرده اند. Ionic Framework که در بالای Apache Cordova از Ionic (DriftyCo سابق) توسعه یافته بود، واقعاً به توسعه دهندگان انگیزه داد تا با استفاده از AngularJS برنامه های تلفن همراه ایجاد کنند. برخی از مشهورترین مشاغل شروع به گنجاندن آن در مجموعه ابزار خود برای توسعه وب کردند: Netflix، NBC، Walmart و Forbes. چشم انداز توسعه پس از چند سال تغییر کرد و AngularJS به دیوار برخورد کرد. با ظهور اکتشافات و استانداردهای جاوا اسکریپت، انگیولار شروع به عقب افتادن کرد. مهمتر از آن، تیم اصلی هنگام گسترش عملکرد انگیولار برای برآورده کردن نیازهای رو به رشد، به دیوار برخورد کرده بود. در می 2016، تایپ اسکریپت پدیدار شده همراه با انگیولار 2 نشان داده شد. این نسخه از انگیولار بازنویسی کاملی از چارچوب بود، و سعی می‌کرد برخی از مشکلات نسخه اصلی را برطرف کند. روند توسعه انگیولار 2 سخت و طولانی بود، اما نتیجه داد. انگیولار 2 در حال حاضر یک چارچوب مدرن و با معماری خوب است که بسیاری از کاستی های AngularJS را برطرف می کند. از آن زمان به بعد، نسخه های بعدی قرار بود در چرخه های 6 ماهه منتشر شوند. 

در ادامه تغیرات نسخه های انگیولار را بررسی خواهیم کرد با ما همراه باشید :

•    در نوامبر 2017: Angular نسخه 5 با ویژگی های افزودنی
•    در می 2018: Angular 6 و معرفی فریم با ویژگی های کامل
•    در اکتبر 2018: Angular 7 با پیمایش مجازی، کشیدن و رها کردن، عملکرد برنامه
•    در 28 می 2019، Angular 8 با یک کد کامپایلر آزمایشی جدید به نام Angular Ivy ظاهر شد و دارای بارگذاری تفاضلی برای همه کدهای برنامه، واردات پویا برای مسیرهای تنبل بود.
•    در سال 2020، سه نسخه دیگر ظاهر شد: Angular 9 (در فوریه 2020)، Angular 10 (در ژوئن 2020) و Angular 11 (در نوامبر 2020) با ساخت و بارگذاری سریعتر.
•    در سال 2021: Angular 12، بهبود استایل.

سخن پایانی

 ما در این مقاله در مورد انگیولار و تاریخچه ان و... بحث کردیم. به گفته Statista، انگیولار در حال حاضر یک چارچوب برنامه وب با رتبه برتر است. این نشان می دهد که انگیولار یکی از پیشروان صنعت در پلتفرم های ساخت وب و انتخاب محبوب برای شرکت های مهم است. این یک چارچوب طراحی شده برای توسعه دهندگان و شرکت هایی است که به دنبال ایجاد برنامه های کاربردی پیشرفته هستند. ما اکنون تعداد زیادی چارچوب و کتابخانه داریم که به ما در دستیابی به اهدافمان کمک می کند. انگیولار، به عنوان مثال، چارچوبی است که بسیاری از مشکلاتی را که توسعه دهندگان هنگام استفاده از جاوا اسکریپت به تنهایی با آن مواجه می شوند، برطرف می کند. توسعه دهندگان Angular می توانند برنامه های وب، SPA و PWA ایجاد کنند.
 

بالا