ارز دیجیتال

شما چرا به لوگو نیاز دارید؟

1402/08/08 0

یکی دیگر از بخش‌های مهم کسب و کارهای اینترنتی ساخت لوگو مناسب برای کسب و کارمان است. لوگو به نوعی شناسنامه کسب و کار ما و یکی از مهم‌ترین قدم‌ها در برند سازی است. داشتن یک لوگوی مناسب با کسب و کار شما می‌تواند بسیار مؤثر باشد. امروز در میان بزرگان عرصه علم و تکنولوژی مشاهده می‌کنید که هیچ کسب و کاری بدون لوگو نیست. همین برای بیان اهمیت داشتن یک لوگو کافی است. امروز می‌خواهیم در این مقاله از مباحث طراحی سایت بیشتر در مورد اهمیت لوگو برای کسب و کار و اینکه شما چرا به طراحی لوگو نیاز دارید بپردازیم.

لوگو چیست؟

لوگو یک نشانه‌ی گرافیکی است که می‌تواند به صورت علامت، سمبل، نوشتار و یا ترکیبی از این‌ها طراحی شود.

  • این نشانه گرافیکی به وسیله شرکت‌های تجاری، تولیدی و صنعتی و هم‌چنین کسب وکارهای کوچک استفاده می‌شود تا از این طریق نوع خدمات اهداف و محصولشان را سریع‌تر به مخاطب معرفی کنند. به واسطه خلاقیت، منحصر به فرد بودن و بصری بودن در اذهان حک شده و ماندگاری بیشتری در ذهن مخاطب داشته باشند.
  • لوگو می‌تواند ترکیبی از حروف، نشانه‌ها و نماد باشد که چهره و مشخصه یک برند است.
  • طراحی یک لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد.
  • بخشی از کسب و کار، محصول یا هویت بصری شما می‌باشد.
  • لوگو به عنوان آرم، برند، علامت تجاری و هویت سازمان شما شناخته می‌شود.
  • در بسیاری از موارد تصویر یک لوگو اولین چیزی است که با شنیدن یک نام به ذهنتان می‌رسد به عنوان مثال: کوکا کولا، نایک، اپل و...

logo

خصوصیات یک لوگو استاندارد چیست؟

ساده بودن

باید تلاش کنید در کنار زیبا بودن یک طرح لوگو به سادگی آن نیز توجه کنید. در طراحی لوگو باید از طرح‌های ساده و زیبا و بدون پیچیدگی استفاده شود، طوری که فهم آن برای مشتری آسان باشد.

پایداری

لوگو باید در طول زمان تحمل مدهای مختلف را داشته باشد و تحت تاثیر مدهای مختلف قرار نگیرد.

انعطاف پذیری

تغییر لوگو به شدت می‌تواند برای اعتبار سایت زیان آور باشد. لذا باید در طراحی لوگو به مورد توجه داشت که امکان تغییر در لوگو ممکن نیست و طراحی آن باید طوری باشد که در ثورت تغییرات جزئی در سایت و یا کسب و کار کارایی خود را از دست ندهد.

اهمیت وجود لوگو در مشاغل

همانطور که در متن فوق ذکر شد، لوگو به کسب و کارتان جان بخشی کرده و هویت اصلی آن را شکل می دهد. همچنین Logo ماموریت و هدف حرفه شما را برای همگان به شکلی ساده و ملموس بیان می کند و شما را از دیگر رقبا متمایزتر جلوه می دهد. داشتن یک لوگوی خوب ضمن معرفی برند شما به عموم جامعه، در جلب اعتماد مشتری نیز تاثیری شگرف داشته و حتی می تواند حسی خوب در آن ها به وجود آورد. وجود اشکالی بصری که رساننده پیامی باشند، احتمال ماندگاری لوگو را در خاطر بالا برده و شما را در ذهن مشتری ماندگار می کنند.

ارتباط بصری با مشتری

اکثریت مردم جهان، تصویر را بهتر از یک شعار، نوشته و یا حرف به خاطر می سپارند؛ لوگو این فرصت را در اختیار شما قرار داده تا با موارد هدف خود ارتباط بصری داشته باشید. مخاطبین شما روزانه ممکن است با صدها و یا حتی هزاران لوگو رو به رو شوند؛ پس برای برتری نسبت به حریفان با چشم باز پا در میدان رقابت نهاده و با لوگویی که چشم های مشتری را به سمت خود جلب می کند، تأثیری پاک نشدنی در ذهن او ایجاد کنید. اگر برنامه ریزی طولانی مدتی دارید، از صرف هزینه گزاف برای این موضوع خودداری نکرده و به یاد آورید که لوگو می تواند با برقراری ارتباط بصری شما را تا همیشه در ذهن مخاطب هدفتان ماندگار کند.

نتیجه گیری:

امروز شما در عرصه رقابتی کسب و کارهای اینترنتی و فیزیکی، نیاز به استفاده از تمام روش‌هایی که بتواند باعث جلب توجه مشتری و جذب آنها به سمت کسب و کار شما شود دارید. در میان بی نهایت روش‌های ساده برای این کار، می‌توان یکی از موثر ترین آنها را طراحی لوگو در نظر گرفت. طراحی یک لوگوی خوب در کنار ساده بودن نیاز به حساسیت بالایی دارد تا بتوان به بهترین شکل طراحی و مورد استفاده قرار گیرد. شاید در ابتدا، طراحی و داشتن یک لوگو برای کسب و کار خود را چیز ساده‌ای در نظر بگیرید که اهمیت چندانی ندارد و شاید در مراحل راه اندازی کسب و کار خود پایین‌ترین اولویت را برای آن قائل باشید. اگر این‌طور است باید بگویم که سخت در اشتباه هستید.

بالا